Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، دکتر سلیم پور به عنوان نماینده پژوهشکده توسعه تکنولوژی سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف و مجری طرح CEPA با ذکر اهمیت و نقش زیست بومهای تالابی در پویایی و معیشت پایدار روستا به زمینه مشارکت جوامع بومی و محلی در حفاظت از اکوسیستم های تالابی به منظور ارتقاء و بهبود شرایط محیط زیست پرداخت و لزوم مشارکت فعال خانوارهای روستایی در غالب تشکیل شرکت های تعاونی را از ضروریات ارتباطات اجتماعی جوامع روستایی خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سلیم پور با بیان اینکه آموزش کلید معجزه آسای توسعه پایدار روستایی تلقی می شود، اظهار کرد: با اجرای فرآیند آموزش مستمر، افزایش مهارت های اجتماعی و توانمندسازی جوامع بومی و محلی، یک نوع سینرژی و هم افزایی بهینه در جوامع شکل گرفته که در نهایت به حل مسائل و مشکلات زیست محیطی روستاها خواهد انجامید.
دکتر سلیم پور در حل مشکلات و مسایل اجتماعی از درخت حل مشکلات به عنوان ابزار آموزشی استفاده نمود و با ترسیم درخت حل مشکلات افزود: جهت پیشگیری و مقابله با مسائل اجتماعی، زیست محیطی، اقتصادی و ... در ابتدا می بایستی با مطالعات جامع و گسترده از طریق آسیب شناسی و ریشه یابی پدیده ها و مخاطرات زیست محیطی، علل وقوع مشکلات شناسایی، سپس بر مبنای مطالعات انجام یافته به راهکارهای مناسب و مطلوب دست یافت.
1010/پ30/ب

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۲۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش محیط زیستی ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از پایش و خوداظهاری سه هزار و ۱۷۰ واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی استان در سال گذشته، خبر داد.

یوسف یوسفی ۸ فروردین در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه ۷۰۸ فقره اخطاریه رفع آلودگی زیست‌محیطی در این مدت صادر شده افزود: رعایت نکردن قوانین و مقررات محیط‌زیست توسط تعدادی از واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی و تداوم آلودگی، باعث شد، این واحدها به مقام‌های قضایی معرفی شوند.

وی هدف اصلی از پایش‌ واحدهای صنعتی و تولیدی را برخورد با واحدهای متخلف و شناسایی واحدهای آلاینده عنوان و اظهار کرد: این پایش ها در ایام نوروز تشدید می‌شود.

یوسفی با بیان اینکه انتظار می رود، در راستای افزایش سلامت عمومی، همه واحدهای صنعتی و تولیدی استان ضوابط زیست‌محیطی را رعایت کنند، گفت: پیشگیری و جلوگیری از هرگونه آلودگی محیط زیست جزو وظایف سازمان حفاظت محیط زیست است و لازمه تداوم فعالیت‌های واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی، رعایت ضوابط زیست محیطی است که در واقع یکی از شروط اصلی محسوب می شود که باید مورد توجه ویژه این واحدها قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هدررفت روزانه یک میلیارد وعده غذایی در جهان + آمار
  • کاهش قابل ملاحظه رشد گیاهان با افزایش آلودگی صوتی
  • افزایش پهنه آبی تالاب های چالدران
  • توسعه ورزش همگانی در گرو افزایش تعامل و همکاری‌های بین بخشی
  • یک واحد کشتارگاه دام در ایرانشهر اخطاریه زیست محیطی دریافت کرد
  • پایش نوروزی مناطق کوهستانی و مرزی قندیل شهرستان پیرانشهر
  • پایش محیط زیستی ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی پایش شد
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی آلمان به افغانستان