Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@21:19:28 GMT

جانشین سوئیفت راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۶۲۲۸۲

جانشین سوئیفت راه‌اندازی می‌شود

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه رفتار سلطه طلبانه‌ای که آمریکا از خود نشان می دهد سبب شده تا سوئیفت انحصاری شده و علیه سایر کشورها اقدام کند، بیان داشت: معتقدیم که سوئیفت باید جایگزین داشته باشد و به همین زودی‌ها نیز جانشین سوئیفت راه‌اندازی می‌شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: با همکاری‌های اتحادیه اروپا، کشورهای آسیایی و کشورهای خاورمیانه جایگزین سوئیفت بزودی راه‌اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 محمدعلی پورمختار با اشاره به سلطه انحصاری آمریکا بر سوئیفت، اظهار داشت: بسیاری از کشورهای جهان به دنبال این هستند که استفاده از سوئیفت را کنار بگذارند یا همکاری با آن را به حداقل برسانند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه رفتار سلطه طلبانه‌ای که آمریکا از خود نشان می دهد سبب شده تا سوئیفت انحصاری شده و علیه سایر کشورها اقدام کند، بیان داشت: معتقدیم که سوئیفت باید جایگزین داشته باشد و به همین زودی‌ها نیز جانشین سوئیفت راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به عزم جدی کشورهای جهان برای کنارگذاشتن سوئیفت، افزود: طراحی‌های لازم برای ایجاد سامانه‌ای شبیه سوئیفت نیز انجام شده است.

پورمختار ادامه داد: با همکاری‌های اتحادیه اروپا، کشورهای آسیایی و کشورهای خاورمیانه جایگزین سوئیفت بزودی راه اندازی می‌شود.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس گفت: اکنون وزارت خزانه داری آمریکا نگران دخالت‌های واشنگتن در موضوع سوئیفت است زیرا می‌داند که این امر منجر به انزوای آمریکا می‌شود، در واقع وزارت خزانه داری آمریکا می‌داند که سایر کشورها به دنبال جایگزین سوئیفت هستند و انحصارطلبی آمریکا تمایل کشورها به عدم استفاده از سوئیفت را سرعت می‌بخشد.

پورمختار اظهار داشت: همچنین در موضوع تحریم‌های نفتی آمریکا، برخی از کشورهای جهان تابع دستورات آمریکا نیستند و براساس منافع و مصلحت کشور خود عمل می‌کنند به همین جهت این کشورها همچنان از طریق ایران نفت خود را تامین می‌کنند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: در این شرایط آمریکا به دلیل شکست‌هایی که در این مسیر متحمل شده، فرار رو به جلو می‌کند و به این کشورها اجازه می‌دهد تا از ایران نیاز نفت خود را خریداری کنند، در حالی که اگر آمریکا اجازه ندهد نیز اتفاقی رخ نمی‌دهد./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۲۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند

سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به گزارش وزارت خارجه آمریکا مبنی بر نقض حقوق بشر در افغانستان تصریح کرد غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان با رد گزارش وزارت خارجه آمریکا مبنی بر نقض حقوق بشر در افغانستان گفت: همه مردم افغانستان مسلمان هستند و حقوق‌شان بر اساس شریعت اسلامی تعریف شده و تأمین می‌شود.

وی افزود: آنچه در آمریکا و سایر کشورهای غربی، به‌عنوان فرهنگ و حقوق بشر تعریف شده با افغانستان متفاوت است بنابراین غربی‌ها فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکنند.

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره وضعیت حقوق بشر در افغانستان نوشت وضعیت زنان و دختران در جریان سال 2023 وخیم‌تر شده است زیرا آنها از حق کار و تحصیل محروم شده‌اند.

به گفته وزارت خارجه آمریکا، خشونت و تهدید علیه اقلیت‌های قومی و مذهبی نیز در افغانستان وجود دارد.

سخنگوی حکومت طالبان پیش از این نیز با اشاره به برگزاری نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره افغانستان گفته بود: مدعیان غربی به سوءاستفاده از حقوق بشر در افغانستان پایان دهند.

ذبیح الله مجاهد همچنین تاکید کرده بود آمریکا به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی خود بزرگترین ناقض حقوق بشر است.

«مولوی عبدالکبیر»: جامعه بین‌المللی نگران حقوق بشر در افغانستان نباشدچین: نظامیان آمریکایی برای نقض حقوق بشر در افغانستان باید مواخذه شوندگلوبال تایمز: اگر برای ناتو حقوق بشر در افغانستان مهم است جرائم جنگی را بررسی کند

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • احمدیان: مشکل بزرگ‌تر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود
  • «تتر» جایگزین دلار می شود؟
  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • دانشگاه شریف به دنبال راه اندازی انستیتو از دانشگاه سازمان ملل است
  • وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • آغاز رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین