Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@14:13:36 GMT

واردات لاستیک تسهیل شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۶۲۵۱۲

واردات لاستیک تسهیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی معقولی مدیرکل مرکز واردات و اموز مناطق آزاد و ویژه در بخشنامه ای به کلیه گمرکات اجرایی موضوع تسهیلات جدید برای واردات لاستیک در قالب لغو الزام اجرای فرآیند های سامانه ای کد شناسه و پیگیری کالا و مستثنی شدن اصلاح سیستمی ثبت سفارش برای انواع لاستیک را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: پیرو بخشنامه ردیف ۲۲۲ سال جاری به پیوست شماره ۶۰/۱۷۳۳۳۴ مورخ ۹۷/۷/۲ دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت منضم به نامه شماره ۶۰/۱۶۲۷۹۲ مورخ ۹۷/۶/۱۹ وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت در خصوص تامین حداکثری لاستیک مورد نیاز ناوگان حمل و نقل بار و مسافر درون و برون شهری به انواع لاستیک سنگین و نیمه سنگین و ارائه تسهیل هر چه بیشتر  در تامین انواع لاستیک از جمله ثبت سفارش، تامین ارز و ترخیص تایر ارسال می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد خبر 4436441

منبع: مهر

کلیدواژه: ثبت سفارش واردات کالا گمرک ایران لاستیک اتومبیل واردات کالا اربعین ۹۷ قیمت نفت بانک مرکزی ایران اربعین 97 بورس صادرات غیرنفتی وزارت صنعت معدن و تجارت گمرک ایران وزارت جهاد کشاورزی بازار سهام اربعین حسینی تولید نفت تحریم اقتصادی ایران نفت خام بازار ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۲۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

مسعود قادر معاون کنترل و تضمین کیفیت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در گفتگو با خبرنگاران حوزه کشاورزی خبرگزاری صدا و سیما،  با اشاره به موفقیت دانشمندان جوان ایرانی در تولید واکسن ORT با بالاترین استانداردهای جهانی اظهار داشت: دستاوردهای چنین موفقیتی تنها به بی نیازی از واردات یک نوع واکسن محدود نمی شود و در عمل، دانش و توان تولید انواع واکسن های جدید را نیز به همراه دارد و از همین رو، به موازات این امر، تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد نیز در دستور کار قرار گرفت و مراحل مختلف آن با موفقیت سپری شده است.

وی با اشاره به سهم موثر و مفید موسسه رازی در حفظ سلامت و تامین امنیت غذایی کشور، به تشریح سابقه تولید انواع واکسن های دامی اشاره کرد و گفت: سهم بزرگی از تامین و حفظ سلامت انواع مواد غذایی، به ویژه در زمینه گوشت و لبنیات به لطف زحمات و تلاش های دانشمندان گمنام موسسات تامین کننده واکسن ها، از جمله موسسه رازی بوده و در حال حاضر نیز، تحقیقات برای تولید واکسن های نوین و چندگانه با جدیت ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

معاون کنترل و تضمین کیفیت موسسه رازی با بیان خطرات و تهدیدات دائمی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان برای صنعت طیور کشور، تصریح کرد: این بیماری بطور مداوم صنعت طیور و حتی انواع پرندگان را تهدید می کند و به دلیل حضور پرندگان مهاجر در نقاط مختلف کشور، جلوگیری از ورود آن غیر ممکن است.
وی افزود: از همین روز تولید واکسن برای غلبه بر این بیماری اهمیت بسیاری دارد و خوشبختانه دانشمندان جوان ایرانی موفق شدند با روش ژنتیک معکوس به سویه این واکسن دست یافته و مراحل تولید آن را سپری کنند.

قادر با بیان اینکه تحقیقات در این زمینه با جدیت ادامه دارد، اظهار داشت: طبق برنامه ریزی انجام شده، با تکمیل مراحل آزمایش و طی مراحل قانونی، این واکسن در یک سال آینده به تولید خواهد رسید.

وی با بیان اینکه دستکم نیمی از انواع واکسن های جدید حوزه دام و طیور در داخل کشور و در موسساتی مانند موسسه رازی تولید می شود، تصریح کرد: دانش فنی برای گسترش تولید در دسترس است و می توانیم بطور کامل نیازهای کشور را در داخل تولید کنیم.
معاون موسسه رازی با اشاره به پیچیدگی های صنایع دارویی و بیولوژیک در سطح جهان، تصریح کرد: کشورهای دارای این دانش به هیچ وجه دوست ندارند با کشورهای دیگری از جمله ایران همکاری کنند و حتی از ارائه کوچکترین خدمات یا فروش تجهیزات خودداری می کنند، اما ما می توانیم بدون کمک آنها پیش برویم.

دکتر قادر با بیان اینکه یکی از عمده ترین موضوعاتی که باعث کندی پیشرفت این دانش می شود، فرسودگی تجهیزات است، از شرکت ها و صنایع داخلی خواست برای تامین نیاز موسسات سرم سازی اقدام کنند و گفت: ما از شرکت های سازنده تجهیزات می خواهیم که وارد این عرصه شوند و آماده ایم اطلاعات اولیه و نیازهای خود را به آنها ارائه کنیم تا این تجهیزات را در داخل کشور تولید کنند و در اختیار موسسات بگذارند.

وی از مردم و به ویژه مصرف کنندگان واکسن ها خواست با مطالبه محصول با کیفیت ایرانی، سیاستگذاران، مدیران و مسئولان در عرصه های مختلف را به حرکت در مسیر تولید بهترین و جدیدترین محصولات در داخل کشور تشویق کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • ضوابط تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات اعلام شد
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • بازار لاستیک ترمز برید
  • ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲