Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر اسدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر این اساس هیچ گونه آماری از میزان درآمد و معاملات انجام شده در دفاتر مزبور در دست نیست.
وی افزود: بر اساس شیوه نامه اجرایی صدور پروانه اشتغال، مشاوران املاک و خودرو مکلف به پلمب و ارائه دفاتر خود هستند اما اکنون این اقدام در هیچ یک از دفاتر انجام نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه اتحادیه مشاوران املاک و خودرو هم در این خصوص همکاری خوبی ندارند، افزود: شیوه نامه مزبور از 10 سال پیش ابلاغ شده اما قانونگذار ضمانتی برای اجرای آن نداشته و به همین دلیل این امر اجرایی نشده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی تصریح کرد: هر چند بر اساس قانون، تمام عقود و معاملات باید در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شود اما معاملاتی که در بنگاه های معاملاتی انجام می شود مستلزم ثبت در دفاتر مخصوص بوده و این اقدام سبب ایجاد اعتماد عمومی در جامعه شده و شفافیت درآمدها و رعایت حقوق عمومی را به دنبال دارد.
اسدی افزود: در نیمه نخست امسال، بیش از 74 هزار معامله در دفاتر رسمی استان به ثبت رسیده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال 10 درصد رشد دارد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی تصریح کرد: این تعداد معامله در 54 دفترخانه اسناد رسمی سطح استان ثبت شده است.
بر اساس اعلام اتحادیه مشاوران املاک بجنورد، 900 مشاور املاک در مرکز استان خراسان شمالی به ثبت رسیده که 350 مورد از این مشاوران راکد هستند، پروانه 200 مورد ابطال شده و ابطال 170 پروانه از مشاوران راکد هم در دست انجام است.
اتحادیه مشاوران اتومبیل مرکز استان خراسان شمالی نیز 120 عضو دارد.
7185/5132
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی اشتغال جامعه خراسان شمالی خودرو درآمد راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۲۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم نظارت بر فعالیت مشاوران املاک در قزوین

سیامک پزشکی فر رییس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: یکی از مهمترین معضلات حوزه مسکن، سوداگری مشاوران املاک است و این افراد در گران فروشی مسکن و اجاره‌بها نقش اساسی دارند، از این رو باید برای ساماندهی فعالیت‌های آنها اقدام شود.

رییس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری صنعت معدن و تجارت، صنف مشاورین املاک، تعزیزات حکومتی، اتاق اصناف و نیروی انتظامی در بازدید گشت مشترک حضور دارند تا شاهد ساماندهی فعالیت مشاوران املاک به منظور بهبود وضعیت حوزه مسکن باشیم.

وی ادامه داد: نداشتن پروانه کسب، نرخنامه، نداشتن کد رهگیری و عدم صدور فیش رسید کمیسیون وجوه دریافتی و گران فروشی در بحث اخذ کمیسیون‌های مصوب استان عمده تخلفات محرز در بنگاه‌های املاک است.

پزشکی فر گفت: گشت مشترک نظارتی به همراهی دستگاه‌های حاضر در این گشت تا ساماندهی بازار مسکن و زمین ادامه خواهد داشت و اجازه تخلف به مشاورین املاک نخواهیم داد و با متخلفان برخورد خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • فعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد زیر ذره‌بین رفت
  • فعالیت برخط سامانه اجاره بها در مشهد
  • تداوم نظارت بر فعالیت مشاوران املاک در قزوین
  • گشت‌های مشترک برای ساماندهی مشاوران املاک در استان قزوین ادامه دارد
  • تخلفات مشاوران املاک زیر ذره‌بین تعزیرات حکومتی استان اردبیل
  • پیگیری قرارداد‌های مشاوران املاک در اصفهان
  • نود متقاضی خانواده دارای سه فرزند در شیروان، زمین دریافت می‌کنند
  • هشدار تعزیرات حکومتی استان اردبیل به مشاوران املاک
  • هشدار تعزیرات حکومتی استان به مشاوران املاک اردبیل
  • جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی