Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@20:35:41 GMT

طلای نابغه کشتی فرنگی در همدان خریدار نداشت

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۶۲۶۲۹

طلای نابغه کشتی فرنگی در همدان خریدار نداشت

به گزارش ایرنا، این پدیده کشتی سنگین وزن همدان در مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی کشور به میزبانی سیرجان موفق به کسب مدال طلا در وزن 130 کیلوگرم شد.
اما نکته جالب توجه اینکه مدال طلای او نصیب استان خراسان جنوبی شد و همین مدال نیز باعث شد تا خراسانی ها بالاتر از همدانی ها در رده تیمی قرار بگیرند.
سروش رنجبر در حالی این مدال طلا را نصیب استانی دیگر کرد که پیش از این خواستار حضور در ترکیب تیم همدان شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئولان تیم کشتی فرنگی همدان نیز با این خواسته موافقت نکردند و دلیل آن را شرکت نکردن این کشتی گیر در مسابقات انتخابی استانی دانستند.
آنها تاکید داشتند که ملاک حضور در قهرمانی کشور، شرکت در مسابقات استانی بوده و سجاد امیدی با قهرمانی در کشتی فرنگی انتخابی همدان عازم رقابت های سیرجان شد.

* اشک طلایی نابغه سنگین وزن همدان
به گفته شهریار رنجبر پدر این کشتی گیر سنگین وزن، کسب مدال طلای فرزندش اگرچه شیرین و تکرار افتخاری دیگر برای این گوش شکسته جوان بود، اما کشتی برای استانی دیگر موجب گریه بی امان او شد.
پدر سروش رنجبر در این باره می گوید: به هیچ عنوان نمی خواستیم با نام استانی دیگر در این مسابقات شرکت کنیم اما متاسفانه دست اندرکاران تیم همدان فرصت حضور فرزندم را گرفتند.
وی اضافه کرد: سروش نفر اول وزن 130 کیلوگرم کشتی فرنگی همدان است که سال ها هم برای این استان افتخار کسب کرده و هم در رده دانشگاهی و تیم ملی نیز حضور مستمر داشته است.
رنجبر بیان کرد: قبل از شروع مسابقات از مسئولان تیم همدان خواستیم تا سروش با نفر اول انتخابی این استان مسابقه دهد و کشتی گیر برتر راهی قهرمانی کشور شود اما قبول نکردند.
وی گفت: آنها تمایل داشتند تا سروش در رقابت های قهرمانی کشور بخشی از مسابقات را کشتی گرفته و سجاد امیدی نفر اول انتخابی همدان نیز بخشی دیگر از مسابقات را برای این استان کشتی بگیرد.
پدر این کشتی گیر خاطرنشان کرد: به هر حال پسرم علاقه داشت با نام همدان قهرمان کشور شود اما مسئولان مربوطه قبول نکردند و مجبور شدیم با خراسان جنوبی این افتخار را به دست آوریم.
وی یادآور شد: برگزاری مسابقه انتخابی بین سروش رنجبر و سجاد امیدی در همدان خواسته منطقی بود که در نهایت نیز سروش ثابت کرد که همچنان نفر اول کشتی فرنگی سنگین وزن همدان است.

* حفظ سرمایه ها ضروری است
سرپرست هیات کشتی همدان نیز درباره این اتفاق گفت: زمانی از این تصمیم مطلع شدم که تیم همدان برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور بسته شده بود.
رامین درویشی افزود: این تصمیم را قبل از انتصابم به عنوان سرپرست هیات کشتی اتخاذ کرده اند و مربوط به مدیریت قبلی هیات کشتی استان است.
وی بیان کرد: معتقدم برگزاری مسابقه بین این کشتی گیر موفق و نفر اول انتخابی استان منطقی بود چرا که هدف حضور برترین نفرات در قهرمانی کشور است.
درویشی تاکید کرد: حفظ سرمایه های کشتی بسیار ضروری است و نباید موجب دلسردی و خروج نخبه های کشتی از استان شویم.
وی خاطرنشان کرد: در دوره سرپرستی خود در راس هیات کشتی استان بر جذب و ترغیب تمامی سرمایه کشتی استان اعم از پیشکسوتان، مربیان و ورزشکاران تاکید دارم.
محمدسروش رنجبر هفته گذشته در وزن 130 کیلوگرم قهرمانی کشتی فرنگی بزرگسالان کشور با وجود اینکه در رده سنی امیدها قرار دارد، تمامی حریفان خود را شکست داد و به اردوی تیم ملی راه یافت.
7520/2090
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی پدر رقابت های قهرمانی کشور سرمایه کشتی فرنگی گریه راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۲۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۲۳۰ ورزشکار در مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر

ایسنا/همدان رییس هیات بوکس همدان با اشاره به آغاز نخستین دوره مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور انتخابی تیم ملی به میزبانی شهرستان ملایر گفت: این مسابقات با حضور ۲۳۰ ورزشکار، ۳۰ مربی و سرپرست و ۳۰ داور رسمی ستاره دار از امروز-ششم اردیبهشت ماه_ به مدت پنج روز برگزار خواهد شد.

سعید دهقانی‌آزاد پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این مسابقات به یاد زنده یاد «محمدامین روستایی» نایب قهرمان مسابقات بوکس کشور و عضو تیم ملی بوکس برگزار می شود، افزود: ۳۱ استان کشور به اضافه جزیره کیش و توابع تهران در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

دهقانی آزاد ادامه داد: تیم استان همدان با ۱۳ وزن و استان های دیگر با هفت وزن و پایین تر( با توجه به قابلیت ها و قهرمانی های قبلی هر استان) در این مسابقات شرکت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه این میزبانی در این سطح برای نخستین بار در ملایر اتفاق می افتد، گفت: افتتاحیه این مسابقات امروز ساعت ۱۵ برگزار و پس از آن بلافاصله بلافاصله آغاز می شود.

دهقانی آزاد از حضور رئیس فدراسیون بوکس برای فینال مسابقات خبر داد و بیان کرد: در استان همدان حدود ۲۰۰۰ بوکسور با ۷۰ مربی فعالیت می کنند و در این رشته چند قهرمان آسیا داشتیم.

رییس هیات بوکس همدان با تاکید بر اینکه بوکسورهای استان همدان در ۱۳ وزن از آمادگی بسیار خوبی برخوردار هستند و طی دو ماه گذشته چندین بازی تدارکاتی با استان های لرستان، زنجان، گیلان و کرمانشاه برگزار شده است ابراز امیدواری کرد با کمک خداوند و همت ورزشکاران بر روی سکو خواهیم ایستاد.

دهقانی آزاد با بیان اینکه پدر مرحوم روستایی سرمربی تیم نوجوانان استان همدان در مسابقات کشوری است، تصریح کرد: مرحوم «محمدامین روستایی» نائب قهرمان کشور بود و برای قهرمانی آسیا آماده می شد که متاسفانه این اتفاق برایش افتاد.  

رئیس هیئت بوکس شهرستان ملایر نیز در ادامه اظهار کرد: این مسابقات در این سطح برای نخستین بار در ملایر به مدت شش شب و پنج روز با حضور ۲۶۰ نفر برگزار خواهد شد.

داریوش زهره وندی ادامه داد: ۲۳۰ ورزشکار، ۳۰ مربی و سرپرست و ۳۰ داور رسمی ستاره دار و ۳۰ مهمان ویژه از روسای هیئت های استان‌ها و مسئولان فدراسیون و در مجموع حدود ۳۰۰ نفر در این مسابقات حضور دارند.

زهره وندی با اشاره به سابقه ۵۰ ساله ورزش بوکس در ملایر گفت: در حال حاضر در ملایر سه سالن بوکس با سه رینگ شامل یک سالن برای بخش خصوصی، سالن فراجا و سالن بوکس مجموعه تختی وجود دارد.

وی با اشاره به فوت مرحوم روستایی قهرمان کشور و عضو تیم ملی جوانان مطرح کرد: این مسابقات با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره مرحوم روستایی برگزار خواهد شد.

زهره وندی با بیان اینکه هزینه برگزاری این مسابقات حدود یک میلیارد تومان است، افزود: فدراسیون بوکس قول مساعدت به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان و اداره کل ورزش و جوانان استان نیز مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای برگزاری این مسابقات را دادند.

وی از وجود ۱۰ تیم بوکس، ۱۰ مربی فعال در سه سالن ورزشی و ۳۰۰ بوکسور فعال در چهار رده نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در سطح شهرستان ملایر خبر داد.

زهره وندی خاطرنشان کرد: دو ورزشکار ملایری که یکی از آنها برادر مرحوم روستایی است، در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ملایر نیز ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره مرحوم روستایی گفت: رشته بوکس جزء رشته هایی است که ورود به آن نیازمند جسارت، ممارست، تمرین و توانمندی های خاص است و «محمدامین روستایی» ورزشکاری از یک خانواده ورزشی و فردی جسور و با انگیزه بود که متاسفانه به دلیل یک سانحه ورزشی فوت کرد.

حمیدرضا سپهری نیا ادامه داد: پیگیر بودیم تا مراسم یادبودی برای مرحوم روستایی برگزار کنیم و مسابقات شهرستانی و استانی بوکس به میزبانی ملایر برگزار شد اما جای میزبانی مسابقات کشوری به یاد این مرحوم خالی بود.

سپهری نیا افزود: ابتدا قرار بود این مسابقات اوایل اسفند ماه برگزار شود که بدلیل برگزاری انتخابات و آغاز ماه مبارک رمضان، به تیر ماه و پس از برگزاری امتحانات مدارس و دانشگاه ها موکول شد اما با توجه به پیش رو بودن مسابقات آسیایی و اینکه این مسابقات انتخابی تیم ملی است، در نهایت به این تاریخ رسیدیم.

وی عدم وجود خوابگاه ورزشی در خور شان و مناسب در شهرستان را مهمترین عامل از دست دادن میزبانی مسابقات ورزشی در شهرستان دانست و گفت: میزبانی مسابقات ورزشی سبب تقویت گردشگری، شناخت استعدادهای شهرستان و ایجاد نشاط در سطح شهر می شود.

سپهری نیا مطرح کرد: به همت فرماندار ویژه ملایر تمام ظرفیت‌های موجود دستگاه های دولتی، دانشگاه ها و آموزش و پرورش استفاده و مشکل خوابگاه و اسکان ورزشکاران تا حدودی حل شد.

وی از آماده سازی فضای مسابقات و سالن برای برگزاری این مسابقات خبر داد و یادآور شد: بیش از ۱۰ سال است که در ملایر مسابقات رسمی کشوری به مدت پنج شبانه روز برگزار نشده و این برای نخستین بار است که مسابقات کشوری در این سطح در ملایر برگزار می‌شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ملایر با تاکید بر اینکه در شهرستان رینگ بوکس استاندارد و خانه بوکس استاندارد نداریم، گفت: کمبود فضای ورزشی رزمی در شهرستان برای ما زجرآور است، چرا که استعدادهای خوب و علاقمندان بسیاری به ورزش های رزمی در سطح شهرستان وجود دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • طلایی شدن تنها سهمیه کشتی فرنگی همدان در جام تختی
  • درخشش کشتی‌گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی
  • مسابقات کشتی فرنگی جام تختی به بهترین نحو برگزار شد
  • مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی در اردبیل
  • آغاز مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام تختی دراهواز
  • آغاز مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر
  • مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل آغاز شد
  • حضور ۲۳۰ ورزشکار در مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر
  • مروری بر چند خبر کوتاه از ورزش قزوین