Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان، یوسف طالعی با اشاره به اینکه اکثر اتفاقات مصرف گاز در اولین موج سرما و عدم رعایت نکات ایمنی در راه اندازی وسایل گازسوز اتفاق می افتد گفت: اولین مرحله بکارگیری وسایل گرمازا استفاده از وسایل گرمازای استاندارد بوده و مرحله دوم اطمینان از باز بودن مسیر دودکش، استفاده از کلاهک H شکل، استفاده از شیلنگ مخصوص و چفت شدن کامل محل اتصال شیلنگ به شیر لوله گاز با استفاده از بست فلزی مناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآور شدن اینکه استفاده از بخاری فاقد دودکش در محل های مسکونی بسته خطرناک و ممنوع است افزود: در اتصالات وسایل گاز سوز به دودکش نباید از لوله های فنری یا آکاردئونی بعلت حالت ارتجاعی استفاده کرد و از دستکاری وسایل گاز سوز مانند آبگرمکن و پکیج خودداری کرده و باید از نیروهای متخصص در این امر برای سرویس و نگهداری و نصب بهره جست.

طالعی با اشاره به کاهش تعداد حوادث ناشی از مصرف گاز طبیعی در سال 96 نسبت به سال 95 خبر داد و افزود: 210 حادثه ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی مصرف گاز طبیعی در سال گذشته در سطح استان رخ داده است که 45 نفر منجر به فوت شده است.

وی اضافه کرد: تجربیات و تحلیل حوادث گذشته نشان می دهد عدم نصب اصولی دودکش، نداشتن کلاهک H شکل بر روی خروجی دودکش در پشت بام ،استفاده از وسایل غیراستاندارد ،استفاده از شیلنگ معیوب از مهمترین عوامل وقوع حوادث مشترکین گاز طبیعی می باشد .

طالعی بیان کرد: در واحدهای مسکونی کمتر از 60 متر فاقد سیستم گرمایشی مرکزی، بايد حتماً دريچه تهويه تعبیه و همواره این دريچه باز باشد.

وی در استفاده از یک شیر گاز برای چند وسیله گازسوز هشدار داد و افزود: هرگز نباید از وسیله پخت و پز بعنوان وسیله گرمایشی در فضاهای مسکونی استفاده کرد.

طالعی اظهار داشت: امیدواریم با مشارکت و همیاری مردم در استفاده صحیح از این نعمت الهی شاهد حوادث ناگوار در سطح استان نباشیم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۳۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، گفت: ۴۰۰ مسئول ایمنی در کارگاه‌های تولیدی، خدماتی و عمرانی این استان بر اجرای دستورالعمل‌های ایمنی و بهداشت کار نظارت می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، خلیل احمد سلامی صبح امروز در جلسه با مسئولین ایمنی استان، اظهار داشت: 400 مسئول ایمنی در کارگاه‌های تولیدی، خدماتی و عمرانی این استان بر اجرای دستورالعمل‌های ایمنی و بهداشت کار نظارت می‌کنند. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ایمنی و بهداشت کار از مهترین مسائلی است که هر فرد در هر سطحی در محیط کار و زندگی باید به آن توجه کند، زیرا غفلت از آن باعث صدمات و ضایعات جبران ناپذیری می شود.

وی با بیان اینکه آموزش نکته کلیدی پیشگیری از حوادث کار است، افزود: طبق قانون کار، کارگاه‌ها پیش از راه‌اندازی باید چارچوب ایمنی را داشته و آموزش‌های لازم را به نیروهای خود داده باشند. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سال گذشته با مجموع اقدامات نظارتی بازرسان کار و ارائه آموزش‌های کاربردی به جامعه هدف، میزان حوادث ناشی از کار در استان نسبت به سال قبل‌تر، 10 درصد کاهش یافت. 

سلامی از فعالیت 396 کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در سیستان و بلوچستان هم خبر داد و گفت: از وظایف کمیته‌ حفاظت فنی و بهداشت کار می‌توان به طرح مسائل و مشکلات حفاظتی و بهداشتی در جلسات کمیته و ارائه پیشنهادات لازم به کارفرما برای رفع نواقص و سالم سازی محیط کار و همکاری با کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و بازرسان کار برای اجرای مقررات حفاظتی و بهداشت کار اشاره کرد. 

وی تأکید کرد: جلب مشارکت کارگران در برنامه‌های ایمنی و آموزش‌های لازم در این زمینه نیز منجر به پیشگیری از حوادث ناشی از کار و رشد بهره‌وری در تولید می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • اقدامات ایمنی مهم در زمان باران و سیلاب
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟