Web Analytics Made Easy - Statcounter

در گزارشی که پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آذربایجان منتشر کرده آمده است که در دیدار اخیر محمدیاراف و مرداف، وی از ترکمنستان به دلیل حمایت از تمامیت ارضی این کشور در مناقشه قره‌باغ قدردانی کرده است. ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه «کرونیکلز ترکمنستان»، باکو و عشق‌آباد دور جدید مشورت‌های سیاسی خود را در مورخ 18 اکتبر با حضور المار محمد یاراف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان و رشید مرداف، وزیر امور خارجه ترکمنستان برگزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دور از گفت‌و‌گوها طرفین پیرامون حمایت متقابل در چارچوب سازمان‌های بین‌المللی و توسعه زیرساخت‌های حقوقی تعاملات میان دو کشور را مورد بحث و گفت‌و‌گو قرار دادند.

در همین راستا وزرای خارجه دو کشور برنامه مشارکت آذربایجان و ترکمنستان را طی سال‌های 2019 و 2020 به امضا رساندند.

بنا بر گزارش وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، محمدیاراف در این دیدار با اشاره به همکاری‌های دو کشور، قدردانی خود را نسبت به حمایت ترکمنستان از حاکمیت و تمامیت ارضی آذربایجان در زمینه مناقشه این کشور با ارمنستان، ابراز می‌دارد.

با وجود انتشار این گزارش، وزارت امور خارجه ترکمنستان همچنان گزارشی در خصوص این دیدار و نتایج احتمالی آن منتشر نکرده است.

گفتنی است عشق‌آباد تا پیش از این هیچ موضع رسمی را در حمایت از هیچ کدام از طرفین درگیری در مناقشه آذربایجان و ارمنستان اعلان نکرده است. این موضع مبتنی بر رویکرد بی‌طرفی این کشور بوده است.

با این حال در سفر سال 2014 سرژ سرکیسیان، رئیس‌جمهور وقت ارمنستان به عشق‌آباد و دیدار با قربانقلی بردی‌محمداف، وی از موضع بی‌طرف ترکمنستان در این مناقشه تقدیر کرده بود.

 سرکیسیان در این دیدار گفته بود: ما از ترکمنستان به دلیل مفاهمه و پایبندی به اصول بی‌طرفی در مساله‌ای که برای ما بسیار مهم است، قدردانی می‌کنیم.

در سال 2016 نیز رسانه‌های آذری گزارش‌هایی منتشر کردند که بر مبنای آن‌ها عشق‌آباد حمایت کامل خود را از باکو اعلان کرده و حتی ادعا کردند پیشنهاد کمک‌های نظامی به آذربایجان را نیز ارائه کرده است.

با این حال پس از آن رسانه‌های ارمنی به نقل از برخی دیپلمات‌های ترکمن، این موضوع را رد کردند.

هیچ موضع رسمی‌ای تاکنون از سوی عشق‌آباد نسبت به این موضوع اعلان نشده است.

انتهای پیام/

R7650/P1396/S8,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "جمهوری آذربایجان"

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۳۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت فلسطین در سازمان ملل را به رسمیت می‌شناسیم

وزیر امور خارجه چین روز پنجشنبه گفت: از عضویت رسمی کشور فلسطین در سازمان ملل حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از گلوبال تایمز، وانگ یی وزیر امور خارجه چین روز پنج‌شنبه پیش از جلسه شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که از عضویت رسمی فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل حمایت خواهد کرد.

وی گفت: درگیری اسرائیل و فلسطین باعث یک فاجعه انسانی شده است و در این میان دولت چین خواستار آتش بس فوری و بدون قید و شرط و ایجاد مکانیسم کمک‌های بشردوستانه برای جلوگیری از تشدید بیشتر است.

هفته گذشته نیز مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین این خبر را در نشستی خبری و در پاسخ به سوالی درباره موضع چین نسبت به عضویت فلسطین در سازمان ملل بیان کرد.

تشکیلات خودگردان فلسطین اخیراً به شکل رسمی از شورای امنیت سازمان ملل خواستار بررسی مجدد درخواست عضویت کامل خود در این سازمان شد. این درخواست اولین بار سال ۲۰۱۱ مطرح شده بود.

مائو نینگ گفت: حمله اسرائیل به غزه و بحران انسانی شدید ناشی از آن باری دیگر یادآوری می‌کند که تنها راه پایان دادن به دور باطل این درگیری‌ها، اجرای کامل راه‌حل دو ملتی، ایجاد کشور مستقل فلسطین و جبران این بی عدالتی تاریخی است که فلسطینیان مدت‌ها متحمل آن بوده‌اند.

کد خبر 745712

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیران خارجه برزیل و الجزایر
  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه‌ گفت‌وگو کردند
  • اردن: منطقه بیش از هر زمان نیازمند آرامش است
  • دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان در نیویورک
  • دیدار نماینده پاکستان در سازمان ملل با وزیر خارجه ایران
  • چین: امیدواریم آمریکا خودبرتربینی را کنار بگذارد
  • امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی اسرائیل با شدت بیشتری پاسخ می‌دهیم
  • عضویت فلسطین در سازمان ملل را به رسمیت می‌شناسیم
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه