Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از راشاتودی، تحلیل گران اقتصادی بر این باور هستند که کشورهای جهان به دلیل بلاتکلیفی در مورد آینده مناقشات اقتصاد جهانی در حال روی آوردن به طلا هستند. جنگ های تجاری و اختلافات سیاسی آمریکا، اقتصادهای نوظهور را در حال مجبور کردن به عقب نشینی از دارایی های دلار خود می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در همین حال «میخائیل ماشچنکوف» تحلیل گر شبکه اجتماعی برای سرمایه گذاران در روسیه گفت: در آینده نزدیک شاهد آن خواهیم بود که تغییرات بزرگی در قوانین بازی به وجود می آید. در شروع سال جاری میلادی، کشورهای در حال توسعه به عنوان اولین سرمایه گذارانی بودند که احساس ترس و وحشت کردند. اگر بحران در آمریکای لاتین و جنوب آسیا کسی را شگفت زده نکند، اکنون زمان آن است که در مورد بزرگترین اقتصادی های جهان نگران باشیم.

سیاست تهاجمی آمریکا در سال های اخیر، باعث شده تا بسیاری از کشورها به دنبال جایگزینی برای دلار باشند؛ ضمن اینکه ذخایر طلای خود را تقویت کنند. نگرانی ها در مورد آینده رشد اقتصاد جهانی به یک انگیزه مضاعف برای خرید طلا تبدیل شده است. سوال های زیادی در مورد سیاست حمایتی دونالد ترامپ وجود دارد.

همچنین «دنیز لیسیتزین» تحلیل گر موسسه مالی FinIst گفت: نشانه هایی وجود دارد که نظام مالی جهان که دلار آمریکا بر آن مسلط است، می تواند به فروپاشی منجر شود. این نشانه ها شامل انتشار پول کنترل نشده از کشورهای مختلف، افزایش نرخ بهره در آمریکا، جنگ های تجاری، افزایش سریع در قیمت انرژی، تنش های ژئوپولتیکی در سوریه، عراق و همچنین جنگ در یمن است.

وی افزود: بسیاری از کشورها در حال خرید طلا هستند و متوجه شدند که پول کاغذی توسط تورم دائما در حال از دست دادن ارزش خود است و ارزش سهام هم به دنبال یک بحران به شدت کاهش پیدا می کند؛ ضمن اینکه سپرده گذاری های خارجی هم می تواند مصادره یا مسدود شود.

همچنین ترکیه ۱۸۷ تن طلا در سال گذشته میلادی خریداری کرد و طلای خود را از فدرال رزرو آمریکا به آنکارا استرداد داد. بر همین اساس، «دنیز لیسیتزین» گفت: ایران هم از طلا برای تثبیت بخشیدن به اقتصاد خود استفاده می کند. ایران مجبور به تغییر پرداخت ها از دلار به طلا است. اقتصاد ضعیف و تورم بالا، تهران را مجبور کرده که طلا را به بازار داخلی خود تزریق کند که بعداز آن می تواند شاهد ثبات اقتصادی و تقویت ارز ریال بود.

ضمن اینکه بسیاری از کشورهای همسایه ایران از قبیل ترکیه از تسویه حساب ها به طلا با ایران سود می برند. ترکیه تراز تجاری مثبت دارد و لیر را تقویت می کند. ولادیمیر روزانکووسکی کارشناس در مرکز مالی بین المللی گفت: مجارستان، لهستان، روسیه، چین، هند، ترکیه و عربستان سعودی در حال انباشت طلا هستند. جایگزین هایی برای اوراق قرضه خزانه داری آمریکا به لحاظ حجم نقدینگی بازار وجود دارد؛ اما کشورهای محتاط خواهان افزایش ذخایر خود هستند. طلا در حقیقت به عنوان تنها جایگزین است، حتی برای آن کشورهایی که بر این باور نیستند.

مارک گوهیمن تحلیل گر اقتصادی در TeleTrade گفت: تحت چنین شرایطی، بسیاری از بانک های مرکزی به طلا به عنوان یک مامن امن سنتی نگاه می کنند که به آنها اجازه می دهد در تلاطم احتمالی بازارها مقاوم باشند؛ ضمن اینکه قیمت طلا معمولا در زمان بحران ها افزایش پیدا می کند و این موضوع می تواند به عنوان یک عامل پشتیبانی برای ارزهای ملی باشد. بسیاری از کشورها به ویژه چین و روسیه به دلیل مقابله با وابستگی به دلار آمریکا به طلا روی آورده اند و دارایی های دلار را در ذخایر خود در حال کاهش دادن هستند. تحلیل گر FinIst گفت: نه تنها چین و روسیه به طلا روی آورده اند؛ بلکه آلمان بیش از ۳۰۰ تُن طلای خود را به کشور بازگردانده است و این رقم برای هلند تقریبا ۱۰۰ تُن شمش طلا است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایران طلا اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۳۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل به دنبال جاسوسی بود؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اتفاق صبح امروز در اصفهان گفت: بحث ریز پرنده‌ها همیشه در آسمان ما وجود داشته است.

به گزارش جماران، شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی درباره حادثه امروز در اصفهان گفت: ریزپرنده‌ها همیشه در بعضی مناطق وجود داشته است؛ از جمله در نوار مرزی ما که در سال‌های گذشته شاهد اتفاقاتی در این راستا بودیم. طبیعتا رژیم صهیونیستی به دنبال جاسوسی در منطقه خاورمیانه و آسیا بوده است. کشور‌های مختلفی این کار را انجام می‌دهند. این ریزپرنده‌ها همیشه بوده اند و به پرواز درآوردن آن‌ها برای کار‌های اطلاعاتی و جاسوسی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اگر عملیاتی از سوی آن‌ها صورت بگیرد، مردم مشاهده می‌کنند در حالیکه امروز اتفاقی نیافتاد و صبح امروز نیز پرواز‌های کشور به حالت عادی برگشته است. اما این نشانه‌ای از تهدید در آسمان کشور است که اسرائیل در صدد آن است با اجماع سازی بین‌المللی علیه ما انجام دهد. بعید می‌دانم زین پس اسراییل بخواهد کار عملیاتی انجام دهد.

حیدری در خصوص تهدید‌های اسرائیل و در پی آن که با مخالفت‌های آمریکا رو به رو است، گفت: سیاست آمریکا یکی به نعل و یکی به میخ است. آمریکا می‌گوید نه، اما اسرائیل جنگ روانی انجام می‌دهد. یک سیاست تقسیم شده بین اسرائیل و آمریکا است که با هم انجام می‌دهند. نباید تفکیکی بین سیاست‌های پنهانی این دو قائل شویم. آمریکا می‌داند اگر اسرائیل کاری انجام دهد موفق نخواهد شد و از عواقب پاسخ این می‌ترسند. اگر کاری نکرد هم می‌گوید آمریکا پادرمیانی کرده است. در کل این دو با هم هماهنگ هستند.

نماینده مردم سرپل ذهاب تاکید کرد: ایران در صورت هرگونه اقدامی که از سوی اسرائیل شکل بگیرد پاسخ خواهد داد. ایران از یکسری تجهیزات ابتدایی استفاده کرد و از پیشرفته‌ترین سلاح‌ها در این عملیات استفاده نشد؛ لذا عملیات ایران بیشتر در پاسخ به تحرکات گذشته بود که در همان سطح پاسخ داده شد، اما اگر اقدامی انجام دهد پاسخ ایران بسیار کوبنده‌تر خواهد بود و دیگر لازم نخواهد بود که اسرائیل به دروغ و فرافکنی بپردازد و مناقشه کند که موشک‌ها اصابت کرد یا نکرد! این را آن‌ها می‌دانند که چقدر و تا چه اندازه به اهدافشان خورده است. اصلا بنا نبود عملیات جمهوری اسلامی آسیبی به مردم برساند، بلکه قرار بود به یکسری پایگاه‌ها و تاسیساتی که از قبل شناسایی شدند آسیب برسانند که این اقدام نیز صورت گرفت.

حیدری اضافه کرد: بحث ریز پرنده‌ها همیشه در آسمان ما وجود داشته است. اگر هدف، جزو مراکز عملیاتی بوده باشد باید مشخص شود که آیا خسارتی وارد شده است یا نه که تا این لحظه هیچ اتفاقی صورت نگرفته است. ولی ممکن است ریزپرنده‌های شناسایی بوده باشند که توسط اسرائیل و آمریکا پرواز داده می‌شوند. البته ما نیز همین قدرت را داریم که اگر لازم باشد انجام می‌دهیم.

وی در پایان افزود: آن‌ها هر گونه اقدامی کنند بلافاصله پاسخ خواهیم داد.

دیگر خبرها

  • اسرائیل به دنبال جاسوسی بود؟
  • برنت ۸۹ دلار و ۴۲ سنت شد
  • آرسنال آماده حمایت 200 میلیون پوندی از آرتتا؛ خرید دو مهاجم لیگ برتری در اولویت
  • بیانیه ضدایرانی آمریکا و متحدانش برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی
  • بیانیه ضد ایرانی آمریکا و متحدانش برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی
  • دولت با تسهیل و تقویت تولید در عرصه تحقق شعار سال گام بردارد
  • صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد | تورم ایران وارد کانال ۳۰ درصدی می‌شود
  • بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • بایدن : ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • آرامش در بازار طلا و ارز | خبری از رشد قیمت نیست