Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره محیط طبیعی حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌شرقی از رهاسازی پنج بهله گونه پرنده شکاری در ارتفاعات عینالی تبریز خبر داد.

به گزارش ایسنا، «داود غنی‌پور» با اعلام این خبر، افزود: در راستای اجرای سیاست‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست در حفاظت از گونه‌های حیات وحش، پنج بهله گونه پرنده شکاری تیمار شده که به‌صورت داوطلبانه توسط بخش خصوصی در مرکز نگهداری حیات وحش باغلارباغی تبریز تیمار شده بود، به طبیعت رهاسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: این گونه‌های حیات وحش طبیعی که به علل مختلف آسیب‌دیده بودند، پس از تیمار در مرکز نگهداری حیات وحش باغلارباغی تبریز در محدوده ارتفاعات عینالی تبریز با همکاری سازمان عمران عون ابن علی تبریز به‌عنوان محدوده امن برای حیات این گونه‌ها رهاسازی شده و به طبیعت بازگشتند.

غنی‌پور گفت: گونه‌های رهاسازی شده شامل یک بهله عقاب طلایی، یک بهله سارگپه و سه بهله دلیجه بودند. 

وی با تقدیر از همکاری رسانه‌های استان با حفاظت محیط‌زیست، افزود: نکته حائزاهمیت در این موضوع، همکاری علاقه‌مندان و دوستداران حیات وحش و طبیعت با سازمان حفاظت محیط‌زیست در تیمار و رهاسازی این گونه‌ها بود که نشان‌دهنده موفقیت بحث‌های آموزشی و ترویجی در فرهنگسازی برای حفظ محیط‌زیست در رسانه‌هاست. 

رئیس اداره محیط طبیعی حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌شرقی ادامه داد: خوشبختانه همکاری‌های علاقه‌مندان محیط‌زیست و حیات وحش روز به روز با اداره‌کل حفاظت محیط زیست افزایش می‌یابد. 

غنی‌پور با بیان این‌که حفاظت از محیط‌زیست وظیفه قانونی همه شهروندان ایرانی است، افزود: شهروندان در هر زمانی که با مواردی چون آسیب‌دیدگی حیوانات وحشی و موارد مشکوک حیات وحش مواجه شدند، با اداره‌کل و ادارات شهرستان حفاظت محیط زیست استان تماس بگیرند و در صورت امکان حیوان آسیب‌دیده را به محیط زیست تحویل دهند تا اقدامات تیمار آن توسط همکاران حفاظت محیط‌زیست انجام شود. 

وی یادآور شد: شهروندان محترم از نزدیک شدن به حیوانات مشکوک به بیماری و درنده اجتناب کنند و در این موارد صرفاً با شماره‌های تلفن 33343513 و 1540 تماس بگیرند تا همکاران حفاظت محیط‌زیست اقدامات لازم را به عمل بیاورند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام پرنده محیط زیست منطقه آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۳۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، آقای خبیر ۱۲ سال است که پرندگان را از بازار پرنده فروشان در شیراز خریداری می کند و به محیط زیستشان باز می‌گرداند.

او معتقد است پرنده نباید در قفس باشد آنها را به جای دور از دسترس انسان‌ها می‌برد و آزاد می‌کند.
این دوستدار محیط زیست می‌گوید: سال‌هاست با طبیعت مانوس است و آزاد کردن پرندگان نشانه دوستی و مهربانی او به طبیعت است.
آقای خبیر علاقه و احترامش به محیط زیست را به فرزندانش هم آموخته است، پسر او گاهی با پدر همراه می‌شود و آنها علاوه بر آزادی پرندگان با جمع آوری زباله‌ها، دامن طبیعت را پاک می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی پاکسازی شد
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • مشاهده ۴ راس مرال در جنگل های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم