Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سعیدی در نشستی با اصحاب رسانه و مطبوعات هم‌زمان با صبح یکشنبه در دامپزشکی سمنان، بابیان اینکه در طول ماه جاری ۴۳۶ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی توسط دامپزشکی شهرستان سمنان معدوم شده است، تاکید کرد: سه واحد متخلف در این حوزه به مراجع قضایی معرفی شدند که دو واحد به دلیل عدم توجه به تذکرات بهداشتی پلمپ شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه مردم می بایست قبل از خرید محصولات و فرآورده‌های خام دامی به تاریخ تولید و انقضاء و لیبل درج‌شده بر روی محصولات توجه کنند، بیان داشت: تخلفات بهداشتی در زمینه دامپزشکی را به سامانه ۱۵۱۲ اداره دامپزشکی استان سمنان گزارش شود.

پلمپ یک واحد مرغداری در آرادان

مدیر کل دامپزشکی استان سمنان، در ادامه گفت: طی گشت کنترل و تردد در راستای پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در شش‌ماهه نخست سال جاری در شهرستان سرخه ۹ محموله به دلیل عدم اخذ مجوز حمل بهداشتی، قرنطینه‌ای و تهدید سلامت عمومی جامعه توقیف شدند.

سعیدی بابیان اینکه افراد خاطی به مراجع قضایی ارجاع شده اند، بیان کرد: هر گونه حمل‌ونقل دام و فرآورده‌های خام دامی مستلزم دریافت مجوزهای لازم از دامپزشکی و رعایت اصول بهداشتی است و با توجه به خطر بالقوه دام غیرمجاز در گسترش بیماریهای مختلف دامی بالاخص بیماری‌های مشترک بین دام و انسان، اداره کل دامپزشکی با هر گونه حمل‌ونقل غیر مجاز دام برابر قانون برخورد می‌کند.

وی در ادامه افزود: طی بازدید بازرسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و طیور اداره دامپزشکی آردان نیز طی روزهای پیش، یک واحد مرغداری در روستای امامزاده ذوالفقار که اقدام به جوجه ریزی غیر مجاز کرده بود، شناسایی و پلمپ شد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان، گفت: واحد مورد نظر با توجه به تهدید علیه بهداشت عمومی و سلامت شهروندان، احتمال انتشار بیماری و تخلف از زمان معین‌شده جوجه ریزی، برای جلوگیری از موارد مشابه پلمپ و پس از طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی گردید.

کد خبر 4436566

منبع: مهر

کلیدواژه: امحاء فرآورده های دامی فاسد دامپزشکی استان سمنان محمد سعیدی اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی بوشهر گرگان کرمانشاه مشهد مرز مهران یاسوج شهرکرد خبرگزاری مهر شیراز خرم آباد خطبه های نماز جمعه سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۳۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۵ هزار آزمایش تخصصی در آزمایشگاه‌های دامپزشکی شهرستان مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد با اشاره به اینکه در راستای حمایت از تولید و مشارکت فارغ التحصیلان دامپزشکی در ارائه خدمت به شهروندان، مجوز فعالیت ۹ آزمایشگاه خصوصی در شهرستان مشهد صادر شده است گفت: این آزمایشات با هدف تشخیص و بدنبال آن درمان انواع بیماری‌های واگیر دام و طیور، بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان و همچنین کنترل کیفیت فرآورده‌های خام دامی تولیدی با هدف تامین سلامت و امنیت غذایی شهروندان صورت گرفته است.

دکتر محمد سیاح در ادامه با اشاره به اینکه ۲۷ فارغ التحصیل رشته‌های مختلف دامپزشکی بصورت مستقیم در این آزمایشگاه‌ها مشغول فعالیت هستندافزود: در این مدت در راستای حفظ ذخایر و سرمایه‌های دامی و تامین سلامت عموم جامعه، تعداد ۵ هزار و ۲۳۰ آزمایش مختلف تخصصی تشخیصی توسط کارشناسان دامپزشکی شاغل در آزمایشگاه‌های دامپزشکی شهرستان، صورت گرفته است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد،گفت: بیشترین تعداد آزمایش در بخش سرولوژی طیور با یک هزار و ۹۱۵ مورد، سرولوژی دام با یک هزار و ۴۹۰ مورد، کنترل کیفی فرآورده‌های خام دامی با ۹۰۴ مورد بوده است.

سیاح، افزود: کار در آزمایشگاه به دلیل انجام آزمایشات بر روی نمونه‌های مشکوک به انواع بیماری‌ها بخصوص بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، یک کار تخصصی دقیق و در عین حال خطر ساز است که در صورت عدم رعایت استاندارد‌های بهداشتی می‌تواند زمینه ساز سرایت بیماری به افراد شاغل باشد.

 

دیگر خبرها

  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • برپایی رزمایش جهاد دامپزشکی با ۱۲۶ هزار خدمت در آمل
  • دامپزشکی سبزوار ۷۰ متخلف بهداشتی را به دادگاه کشاند
  • انجام بیش از ۵ هزار آزمایش تخصصی در آزمایشگاه‌های دامپزشکی شهرستان مشهد
  • بیش از ۷ هزار کیلوگرم فرآورده دامی در گیلان از چرخه مصرف خارج شد
  • معدوم کردن ۲.۲ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در بوشهر
  • بررسی گواهی بهداشتی بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ محموله دام و طیور در طبس
  • شهروندان از خرید گوشت کنار معابر و جاده پرهیز کنند
  • صادرات ۲۰ تن ماهی قزل آلای لرستان به خارج از کشور
  • امحای بیش از هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در شهرستان رشت