Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@20:56:34 GMT

88 کشور هدف صادراتی خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۶۳۷۴۵

88 کشور هدف صادراتی خراسان رضوی

88 کشور مقاصد کالاهای صادراتی خراسان رضوی هستند که امسال چند کشور از جمله در جنوب شرقی آسیا و در قاره آفریقا به این مقاصد افزوده شده است. صنایع تبدیلی و معدنی بخشی از صادرات خراسان رضوی

«محمدعلی امیرفخریان»، رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: این استان در زمینه برخی مواد غذایی، صنایع تبدیلی، صنایع معدنی، خدمات فنی و مهندسی، صنایع دستی مانند فرش دارای مزیت صادراتی است و زعفران، کف پوش، رب گوجه فرنگی، سیب تازه، نخ چند لایه، پسته، فرش و سیم های هادی برق از جمله کالاهایی هستند که بیشترین صادرات استان را شامل می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: عمده کالاهای صادراتی استان از طریق راه زمینی و به صورت کامیونی از خراسان رضوی صادر می شود و مقصد آنها کشورهای عراق، افغانستان و ترکمنستان است و برخی کالاها نیز از طریق خطوط ریلی به کشورهای آسیای میانه صادر می شود./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۳۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری خراسان رضوی

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  معاون توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست به اهمیت بازار بکر آفریقا برای ایران اشاره کرد و گفت: هدفگذاری صادراتی استان در سال جاری نیز یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون دلار است.   علی غفوری مقدم افزود: در کنار استراتژی حفظ بازارهای موجود به دنبال توسعه بازار هستیم و یکی از اولویت‌های ما در این راستا بازار بکر قاره آفریقا است، با وجود محدودیت‌های مالی و حمل‌ونقل، اما پتانسیل‌های بسیاری جهت تجارت با کشورهای این قاره وجود دارد.   وی به بیان اقدامات انجام شده در راستای توسعه تجارت با آفریقا و برپایی همایش ها و برنامه ریزی های انجام شده دراین خصوص گفت: در راستای متناسب‌سازی تراز تجاری با کشورهای آفریقایی می‌توان نسبت به واردات محصولات کشاورزی و معدنی مورد نیاز کشورمان اقدام کرد.   نایب رئیس کمیسیون مدیریت واردات و بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی خراسان رضوی نیز در این نشست به شناخت محدود فعالان اقتصادی از قاره آفریقا و فرصت‌های تجاری موجود در آن اشاره کرد.   مرتضی قندچی گفت: در راستای توسعه روابط تجاری با این قاره، لازم است اقداماتی از جمله تعیین تعرفه ترجیحی گمرکی با کشورهای این حوزه و تسهیل حمل‌ونقل میان ایران و کشورهای آفریقایی انجام گیرد.   مشاور بین‌الملل اتاق مشترک ایران و آفریقا نیز در این نشست گفت: در حال حاضر، با کشورهای محدودی در این قاره مراودات تجاری داریم، آفریقایی‌ها خواهان خدمات فنی و مهندسی ما هستند.   امیر حامد رضایی افزود: آنان این درخواست را دارند که فعالیت‌های اقتصادی با مسائل سیاسی ترکیب نشود، بخش خصوصی واقعی در این کشورها حضور پیدا کند و انتقال تکنولوژی انجام شود.

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • موانع پیش‌روی صادرات خراسان رضوی باید برطرف شود
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • صادرات یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری خراسان رضوی
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در حوزه صنایع معدنی خراسان رضوی
  • افزایش ۱۲۲ درصدی صادرات کالا از استان چهارمحال و بختیاری
  • هر ماه ۱۰ تن زعفران به خارج قاچاق می‌شود