Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-07@05:22:13 GMT

آغاز کشت پاییزه در نظرآباد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۶۳۹۹۴

 

 

به گزارش خبرگزرای صداوسیما مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد گفت : بیش از 60 درصد اراضی قابل کشت استان البرز در شهرستان نظرآباد واقع شده است که از این نظر مقام نخست را در استان داریم.

الماسی گفت : در سال زراعی 97- 98 بیش از 12  هزار هکتار اراضی شهرستان نظرآباد  به کشت پاییزه اختصاص یافته است

وی با بیان این که بذر و نهاده ای مورد نیاز تامین و ذخیره سازی شده و مشکلی وجود ندارد افزود: پیش بینی می شود بیش از  6 هزار هکتار گندم و بیش از پنج هزار 500هکتار جو کشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کشت کلزا در شهرستان نظرآباد با توجه به نیاز آبی کم سودآور است، گفت:  بیش از500 هکتار از زمین های کشاورزی نظرآباد ، به کشت محصول کلزا اختصاص پیدا کرده است.

الماسی افزود: به منظور کاهش واردات روغن خوراکی و همچنین اهمیتی که کلزا در پایداری کشت پائیزه دارد کشت آن در کشور و همچنین در استان به‌عنوان یک محصول استراتژیک در دستور کار قرارگرفته است.

وی به دیگر مزیت‌های کشت کلزا اشاره کرد و افزود: استفاده از تناوب زراعی در تولید محصولات پائیزه مانند گندم، جو با کلزا در افزایش عملکرد کمی و کیفی محصول بسیار مؤثر بوده و امکان بهره‌برداری از تمامی پتانسیل‌های خاک که یکی از سرمایه‌های ملی کشور محسوب می‌شود را فراهم می‌کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: البرز نظرآباد کشت پاییزه زراعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۳۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️   غفوریان مدیر جهاد کشاورزی سرخه گفت : سطح زیر کشت گوجه سبز در این شهرستان  ۱۴ هکتار است و پیش بینی شده از هر هکتار ۱۰ تن محصول برداشت شود .

وی با بیان اینکه بیشترین ارقام کشت شده  برهانی و شهریاری گفت : روستای لاسجرد تولید کننده بهترین نوع گوجه سبزها در شهرستان سرخه است .

برداشت گوجه سبز تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • آغاز برداشت گُل گاوزبان در گلستان
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • ۳۲ مرکز خرید گندم و کلزا در مازندران تجهیز شدهذاست
  • آغاز برداشت گل گاو زبان در شهرستان املش
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد
  • برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه