Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از رأی الیوم،‌ در بیانیه صادر شده توسط دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی آمده است: «قصد داریم به گفت‌وگوها و پیشنهادات ارائه شده در روزهای اخیر از جانب برخی طرف‌ها در مورد روستای خان الاحمر واقع در قدس شرقی فرصت دهیم». 

حدود ۲۰۰ نفر در روستای خان الاحمر و در کلبه‌های چوبی و فلزی زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روستا در محور اصلی شهر قدس و اریحا واقع شده و اطراف آن محاط به  شهرک‌های رژیم صهیونیستی است. 

روستای خان الاحمر به رمز سرنوشت مردم فلسطین در مبارزه با رژیم صهیونیستی و شهرک‌سازی‌های این رژیم تبدیل شده است. 

مقام‌های اسرائیلی ساکنان این روستا را به اقامت غیر قانونی متهم کرده و تا اول اکتبر به آنها فرصت داده بودند که خود، ساختمان‌هایشان را تخریب کنند. این رژیم تأکید کرده بود با پایان مهلت مقرر و در صورت عدم تخلیه اهالی، اقدام به تخریب منازل خواهد کرد. 

سرنوشت این روستا توجه بسیاری از کشورها از جمله هشت کشور اتحادیه اروپا را به خود جلب کرده تا اسرائیل را به بازبینی در تصمیم خود فرا خوانند. این کشورها معتقدند تخریب روستای خان الاحمر اسرائیل را قادر به شهرک‌سازی‌های گسترده خواهد کرد تا جایی که کرانه باختری به دو قسمت تقسیم شده و در این حالت، تشکیل دولت فلسطین امری غیر ممکن می‌شود.  

دادستان کل دیوان بین‌المللی کیفری هشدار داد: «تخلیه اجباری این روستا می‌تواند جنایت جنگی به شمار آید». 

ساکنان روستای خان الاحمر تاکنون از تخلیه این روستا خودداری کرده‌اند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: فلسطین نتانیاهو تخریب خان الاحمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۴۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای گردشگری پالنگان در مسیر ثبت جهانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،استاندار کردستان در جلسه بررسی ثبت جهانی روستای هدف گردشگری پالنگان با بیان این مطلب گفت: باید ظرف مدت یک ماه اقدامات و فعالیت‌های کوتاه مدت در این منطقه انجام گیرد.
اسماعیل زارعی کوشا افزود: توسعه زیرساخت‌ها در روستای گردشگری پالنگان به عنوان یکی از مهم‌ترین دروازه‌های ورود به منطقه جهانی هورامان امری مهم است.
وی همچنین عنوان کرد:طی دو روز آینده، مسئولان دستگاه‌های اجرایی با مشخص کردن اولویت‌ها از این روستا بازدید خواهند کرد.
استاندار بر طراحی اصولی با استفاده از ظرفیت‌ها و بستر‌های موجود تاکید کرد و گفت: فراهم کردن امکانات بهداشتی و رفاهی مناسب در این منطقه دراولویت قرار گیرد.
زارعی کوشا با تاکید بر دعوت از چهره‌های ملی و فرهنگی برای کمک به ثبت جهانی روستای گردشگری پالنگان گفت: باید مراسم جشن هزار دف به عنوان یک رویداد فرهنگی درروز‌های ۲۳ و ۲۴ فروردین در این روستا برگزار شود.
پالنگان روستایی از توابع شهرستان کامیاران در ۴۷ کیلومتری شمال غربی این شهر و در دره تنگیور قرار دارد و یکی از روستا‌های پلکانی و گردشگرپذیر استان کردستان محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • ژاپن کمک‌های مالی به اونروا را از سر می‌گیرد
  • استقبال گردشگران نوروزی از روستای نمونه گردشگری در نیر
  • تخریب قدیمی‌ترین قنات جغتای درپی بارش‌های بهاری
  • روستای خرو طبس میزبان گردشگران نوروزی
  • طبیعت بهاری روستای جغدان از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • تخریب راههای ارتباطی روستای بولان دماوند بر اثر سیل
  • اصفهان تخلیه می‌شود؛ تنها ۸ سال فرصت داریم
  • حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک مرکز پزشکی و امدادی در لبنان
  • جشن سنتی "گم تلا" در روستای تاریخی استان یزد (+عکس)
  • روستای گردشگری پالنگان در مسیر ثبت جهانی