Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: اقتضای ذات انقلاب اسلامی پیگیری برنامه پیشرفت با تفسیر اسلامی - ایرانی آن است.

داود مهدوی زادگان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا گفت: پیشرفت یکی از دغدغه ها و هدف های اصلی هر انقلابی است کما اینکه در انقلاب اسلامی نیز یکی از بزرگترین پیشرفت ها تشکیل نظام جمهوری اسلامی بوده که در تحقق این هدف از ابتدا تاکنون مخالفان بر نظام حکمرانی ما اخلال ایجاد کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی روح اسلامی - ایرانی پیشرفت را از مهمترین دلایل پابرجایی نظام دانست و مقتضای ذات انقلاب را تعقیب ، ترقی و تحقق در برنامه پیشرفت الگوی اسلامی - ایرانی ذکر کرد .

**نیروهای انقلابی تهدید را تبدیل به فرصت کردند
مهدویان وجود نیروهای انقلابی را از موثرترین و بارزترین ویژگی های دوران جنگ عنوان کرد و گفت : با وجود مشکلات فراوانی که جنگ تحمیلی برای ایران در پی داشت اما موجبات استحکام و تکامل روز افزون جامعه و حرکت به سوی پیشرفت را به ارمغان داشت.
وی تلاش نیروهای انقلابی در دوران شکل گیری انقلاب اسلامی با وجود اخلال برخی گروه های مخالف برای روی پا نگه داشتن این نظام را بسیار مهم ارزیابی کرد .
عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تصریح کرد: با وجود اینکه دوران جنگ مانعی برای پیشرفت اهداف و آرمان های انقلاب بود اما نیروها و گفتمان های انقلابی ، این تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.
این مسئول ادامه داد: روحیه انقلابی پیشرفت به جایی می رسد که جامعه احساس می کند باید خود را به طور عملی تعریف و مطرح کند، در سطح نخبگان ، اندیشمندان را بسیج کرده تا عملا به یک تعریف عملیاتی اسلامی -ایرانی برسند .

**تحقق الگوی پیشرفت اسلامی با مدل غربی ممکن نیست
مهدی زادگان با بیان این جمله که نگاه غرب گرایانه به پیشرفت اسلامی ضربه می زند. افزود:نمی توان به دنبال تحقق الگوی پیشرفت بود اما مدل های غربی را مورد استفاده قرار داد .
به اعتقاد این کارشناس ، نگاه جامعه و فلسفه غرب به انسان باعث می شود تا جامعه اسلامی ایران الگوی غربی را برای پیشرفت جامعه خود ناکافی بداند.

** نخبگان انقلابی علمدار پیشرفت اسلامی- ایرانی
این عضو پژوهشگاه علوم انسانی نخبگان انقلابی را علمدار پیشرفت اسلامی عنوان کرد و گفت: نخبگان باید این هدف را همواره زنده نگه داشته و این رسالت را از یاد نبرند آنها باید از مباحث سطحی عبور کرده و به لایه های عمیق تر توجه کنند .
مهدوی زادگان گفت: جریاناتی که روحیه و گرایش غرب گرایانه دارند باعث ایجاد اخلال در نظام شده و قادر به قدم گذاشتن در مسیر پیشرفت نیستند .
عضو هیات علمی پژوهشگاه و مطالعات فرهنگی بر این باور است که باید به منابع اصیل اسلامی- ایرانی توجه بیشتری کرده تا بتوان در مقوله پیشرفت موفق تر عمل کرد .
**8398**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي الگوي ايراني الگوي اسلامي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۴۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی و عمل انقلابی امکان‌پذیر است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، متن پیام تبریک فرمانده کل سپاه به مناسبت فرارسیدن روز بسیج سازندگی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم


 کار جهادی به معنای کار برخاسته از ایمان و به کارگیرنده هرچه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است مقام معظم رهبری


۱۷ اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام " بسیج سازندگی" از نهاد‌های روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.


بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی، خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیر قابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیاتبخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.


حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمود‌های حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خامنه‌ای از شاخصه‌های برجسته‌ی " سازمان بسیج سازندگی" است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.


اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.


اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ‌تر از گذشته تداوم یابد.


سرلشکر پاسدار حسین سلامی

فرمانده کل سپاه 

دیگر خبرها

  • دبیر قرارگاه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی هرمزگان منصوب شد
  • اعتراض برخی از اعضای رزما به ائتلاف با امنا
  • فرمانده کل سپاه پیام داد
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • بسیج سازندگی؛ نهالی روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی
  • فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • پیام سرلشکر سلامی به مناسبت روز بسیج سازندگی
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی و عمل انقلابی امکان‌پذیر است