Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: کشاورزان، روستاییان و مردم خیر استان اردبیل بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات واجب در شش ماهه نخست سال‌جاری پرداخت کردند.

وی گفت: زکات پرداختی مردم استان اردبیل در شش ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته، 7 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۷۳ درصد از زکات پرداختی خیران اردبیلی در قالب سهم‌فقرا برای رفع مشکلات اساسی خانوار تحت حمایت کمیته امداد و سایر اقشار آسیب‌پذیر این استان هزینه شده است، افزود: یک میلیارد و ۳۱۱ میلیون تومان در قالب سهم‌فقرا برای مرتفع ساختن بخشی از مسائل و گرفتاری‌های مددجویان تحت حمایت و افراد نیازمند استان اردبیل اختصاص یافته است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه حدود یک میلیارد تومان از زکات پرداختی در قالب کمک معیشتی به اقشار آسیب‌پذیر جامعه پرداخت شده است تا بتوانند بخشی از مشکلات خود را رفع کنند، بیان کرد: 2 هزار و ۶۲۹ مددجو با دریافت کمک معیشتی از محل زکات پرداختی خیران، توانستند پاسخگوی نیازهای اساسی خود باشند.

دشتی با بیان اینکه ۳۳۳ میلیون تومان از زکات پرداختی برای ساخت و خرید مسکن مددجویی در اختیار خانوار تحت حمایت قرار گرفته است تا از سرپناهی مقاوم و مناسب بهره‌مند شوند، گفت: ۱۴ خانوار بی‌بضاعت که نیاز مبرم به سرپناه داشتند با بهره‌گیری از زکات پرداختی خیران اردبیلی، صاحبخانه شدند.

وی با اشاره به اینکه منزل هشت خانوار مستمند نیز از محل زکات پرداختی نیکوکاران مورد بهسازی و تعمیر قرار گرفته است، اعلام کرد:۱۱ میلیون تومان از محل زکات پرداختی به بهسازی و مقاوم‌سازی منازل مددجویی اختصاص یافته است.

دبیر شورای زکات استان اردبیل به پرداخت حدود ۲۶ میلیون تومان از محل زکات پرداختی برای ارائه خدمات درمانی و دارویی به بیماران نیازمند اردبیلی اشاره کرد و افزود: ۵۰ بیمار بی‌بضاعت که در شرایط حاد به سر می‌بردند با بهره‌گیری از زکات پرداختی مردم خیر استان اردبیل، توانستند بخشی از هزینه‌های درمانی و دارویی خود را تأمین کنند.

دشتی با بیان اینکه 6 نوعروس تحت حمایت نیز با دریافت کمک هزینه تأمین جهیزیه از محل زکات پرداختی خیران راهی خانه بخت شده‌اند، گفت: بیش از 8 میلیون تومان از محل زکات پرداختی نیکوکاران اردبیلی به نوعروسان بی‌بضاعت پرداخت شد تا با تهیه وسایل مورد نیاز، زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

وی با اعلام اینکه بیش از ۷۲۲ میلیون تومان از زکات پرداختی نیز برای رفع سایر مشکلات و نیازهای اساسی مددجویان و افراد نیازمند استان اردبیل هزینه شده است، بیان کرد: ۸۵۰ نفر از مددجویان تحت حمایت و خانوار مستمند اردبیلی که در زمینه‌های تحصیلی و لوازم خانگی دچار مشکلات متعدد بودند، با دریافت کمک از محل زکات پرداختی نیکوکاران، بخشی از گرفتاری‌های خود را رفع کردند.

دشتی به آزادی یک زندانی جرائم غیرعمد از محل زکات پرداختی کشاورزان اردبیلی اشاره کرد و افزود: ۲۰ میلیون تومان از محل زکات پرداختی در اختیار این زندانی قرار گرفت تا با آزادی از زندان به آغوش خانوار خود بازگردد.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ۵۳۴ میلیون تومان نیز برای پروژه‌های عام المنفعه هزینه شده است، گفت: ۲۰ پروژه نیز از محل زکات پرداختی در حال اجرا است تا بیش از پیش به آبادانی و توسعه روستاهای مؤدی زکات کمک کرده باشیم.

دشتی با بیان اینکه زکات پرداختی خیران اردبیلی در همان محل روستاهای مؤدی زکات و برای رفع مشکلات خانوار تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر در همان منطقه هزینه می‌شود، اعلام کرد: مردم استان اردبیل بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زکات فطریه پرداخت کرده‌‌اند.
انتهای پیام/ح

افزایش 7 درصدی پرداخت زکات در استان اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زکات کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۴۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالار چینی‌خانه اردبیل اولین موزه کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل حسن محمدی ادیب در اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها که با حضور مسئولان و شرکت‌کنندگان ملی و بین‌المللی در محل سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد به اهمیت موزه‌ها اشاره کرد و گفت: موزه‌ها یکی از هویت‌شناسی جامعه ما است که می‌تواند در تقویت این حوزه بسیار مؤثر باشد.
وی افزود: موزه‌داری در ایران و به‌ویژه در استان اردبیل تاریخی طولانی دارد و اولین موزه کشور را می‌توان به دوره صفویه و تالار چینی‌خانه مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی مربوط دانست.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل اضافه کرد: با این پشتوانه برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در استان فرصتی مغتنم برای بازیابی جایگاه اصلی موزه‌ها و توجه بیشتر به این نهادها است.

دیگر خبرها

  • تالار چینی‌خانه اردبیل اولین موزه کشور
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم
  • آزادی یک زندانی به همت دانش‌آموزان اردبیلی