Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی از جمله علت‌های اصلی طلاق زوجین در پنج سال اول زندگی را عدم آشنایی با مهارت های زندگی مشترک دانست و از اجرای آموزش های پیش از ازدواج در دو شهرستان مرند و اسکو به عنوان پایلوت خبر داد.

محبوب علیلو سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان،  بر ارتباط مؤثر معاونت پیشگیری و سازمان های مردم نهاد با یکدیگر و ایفای نقش این سازمان ها و تشکل های مردم نهاد در کاهش آمار جرایم و آسیب های اجتماعی از جمله معضل طلاق تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیلو فاصله گرفتن از ارزشهای اسلامی در جامعه را عمده علت بروز آسیب های اجتماعی عنوان و اظهار کرد: سران دفاتر ازدواج و طلاق می توانند با آموزش های حقوقی پیش از ازدواج در کاهش طلاق نقش ایفا کنند.

وی از جمله علت های اصلی طلاق زوجین در پنج سال اول زندگی را عدم آشنایی با مهارت های زندگی مشترک دانست و با اشاره به اجرای آموزش های پیش از ازدواج در دو شهرستان مرند و اسکو به عنوان پایلوت اضافه کرد: آموزش حقوقی به زوجین در کنار آموزش های روانشناختی لازم است تا زوجین با حقوق و تکالیف متقابل خویش آشنا شده و به تثبیت و تحکیم بنیان خانواده استمرار بخشند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: علیلو مهارت های زندگی مشترک دفاتر ازدواج و طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۴۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح‌های محله محور در روستا‌های استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ کامرانی صالح در دیدار با استاندار همدان و با تبریک دهم اردیبهشت روز روانشناس گفت: تاکنون در ۱۵۰ روستا پرونده تشکیل و نقشه راه تنظیم شده است، همچنین طرح الزامی شدن مشاوره پیش از ازدواج در جریان تصویب است.

او همچنین گفت: مرکز جامع بنیاد خانواده و جمعیت متشکل از ۱۴ مرکز مشاوره با ۱۰۵ روانشناس دارای تحصیلات ارشد و دکتراست و ۴۰ مجموعه فعال دیگر هم در استان وجود دارد که همگی به ترویج فرهنگ مشاوره، اقدامات مشاوره‌ای در زمینه‌های پیش از ازدواج، کودک، نوجوان، تحکیم خانواده، پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی و تربیت کنشگر می‌پردازند.

کامرانی صالح گفت: همچنین با هدف فرزندآوری و جوانی جمعیت، اقدام به تربیت کنشگر جمعیت کرده ایم و ۱۲۰ نفر در دوره آموزشی شرکت خواهند کرد و ۴۰ برگزیده به دوره تکمیلی می‌روند تا با اعزام به ۳۰۰ نقطه فعالیت خود را آغاز کنند.

استاندار همدان هم گفت: شکل گیری مرکز جامع قابل تحسین است و نیاز به تقویت و حمایت دارد.

علیرضا قاسمی فرزاد تاکید کرد: به آموزش اهمیت ویژه بدهید و آموزش را از خردسالی آغاز کنید تا مبانی فکری درست پایه ریزی شود و برای دست یابی به این منظور با دانشگاه فرهنگیان ارتباط داشته باشید.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان هم با اشاره به اینکه اعتبارات مناسبی برای پیشگیری از خودکشی به استان تخصیص یافته است که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی برای اجرای طرح‌های مطالعاتی و درمانی در محلات آسیب پذیر هزینه می‌شود.

در این نشست اعلام شد، همدان دومین استان پیر کشور است.

دیگر خبرها

  • ۳۰۰۰جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف پرداخت وام ازدواج هستند
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • اجرای طرح‌های محله محور در روستا‌های استان همدان
  • ارائه آموزشهای حقوقی به بیش از ۷هزار مشاور املاک و خودرو در البرز
  • ارائه آموزش‌های حقوقی به ۷۸۹۵ مشاور املاک و خودرو در البرز
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • سخت‌نگیر! بیا وسط
  • شوهرم بوی سیگار و مشروب و عطر زنانه می‌دهد! | طلاق می‌خواهم چون شب‌ها دیر به خانه می‌آید
  • طلاق می‌خواهم، چون شوهرم شب‌ها دیر به خانه می‌آید
  • اجرای طرح پایلوت و رایگان غربالگری شناسایی اختلالات شناختی سالمندان