Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سامراء با اشاره به بیتوته نخستین گروه‌ زائران اربعین در حرم مطهر امامین عسکریین علیهم السلام، از آغاز فعالیت موکب‌های ایرانی و اهل تسنن در این شهر مقدس و افزایش ۸۰ درصدی ظرفیت اسکان زائران اربعین در "سامراء" خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، عباس قطب‌الدینی در تشریح اقدامات صورت گرفته برای آماده‌سازی شهرهای سامراء و «بلد» برای مراسم اربعین حسینی اظهار کرد: با همت خیران و هیئت‌های مذهبی، ۲۶ موکب ایرانی در کنار ۵ موکب اهل تسنن سامراء، به زائران اربعین خدمات اسکان و تغذیه ارائه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ۲۶ موکب ایرانی، ۱۶ موکب در خود شهر مقدس سامراء پذیرای زائران هستند و مابقی در مسیر منتهی به سامراء و شهر «بلد» زیارتگاه امامزاده سید محمد عموی بزرگوار امام زمان(عج) برپا شده است.

مسئول قرارگاه اسکان و تغذیه اربعین در سامراء گفت: موکب‌های ایرانی از استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، قم، اصفهان، اردبیل و قرارگاه سپاه به سامراء اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به مشارکت اهل تسنن سامراء در میزبانی از زائران اربعین گفت: طی نشست‌هایی که با بزرگان قبایل و شیوخ اهل تسنن سامراء داشتیم به نقطه مشترکی رسیده‌ایم و ان شاء‌الله با وحدت شیعه و سنی شاهد خدمت‌رسانی بیشتر به زوار اربعین در جوار حرم مطهر امامین عسکریین علیهم السلام که خانه پدری امام عصر(عج) است، خواهیم بود.

قطب‌الدینی با بیان اینکه ظرفیت اسکان زائران اربعینی سامراء نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد افزایش یافته است، گفت: با همت موکب‌ها، ظرفیت اسکان و بیتوته ۹ هزار و ۱۰۰  نفر در روز فراهم شده که از این میزان۳۰ درصد جهت اسکان خواهران در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: سال گذشته ظرفیت اسکان نزدیک به ۵ هزار و ۲۰۰ نفر در روز و در مجموع ۵۲ هزار نفر خواب طی مدت ۱۰ روز اربعین در سامراء فراهم شده بود.

مسئول قرارگاه اسکان و تغذیه اربعین در سامراء گفت: از زائرین عزیز استدعا داریم به‌دلیل محدود بودن فضای حرم و ازدحام جمعیت در ایام اربعین، کمترین زمان اسکان را به شهر مقدس سامراء اختصاص دهند.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود طی ایام اربعین امسال، روزانه ۷۴۰ هزار پرس میان وعده، ۴۲۰ هزار پرس صبحانه، ۴۵۰ هزار پرس ناهار و ۴۰۰ هزار پرس شام  جمعاً به مقدار ۲ میلیون و ۱۰ هزار  پرس غذای گرم بین زوار اربعین در شهر مقدس سامرا توزیع شود.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات دیگر جهت رفاه حال زائران اربعین در شهر سامراء، نصب ۲۰۰ سرویس‌ بهداشتی و ۱۳۶ چشمه حمام سیار است که در چندمکان مناسب در مسیر ورودی زوار حرم مطهر امامین عسکریین علیهم‌السلام ایجاد شده است.

قطب‌الدین با بیان اینکه از جمله خدمات ارزشمند دیگری که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته، برپایی نانوایی‌های سیار است، افزود: طی ۱۰ روز ۴۰۰ هزار قرص نان پخته و بین زائرین اربعین در شهر سامراء توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال دو گروه پزشکی و پرستاری در دو نقطه از شهر سامراء مستقر شده‌اند که یک اکیپ در میدان اصلی و دیگری در ورودی حرم مطهر استقرار خواهد داشت.

این مسئول در ستاد بازسازی عتبات گفت: با عنایت خداوند متعال و اهل بیت علیهم السلام و به برکت خون شهدای مدافع حرم، منطقه از وجود عناصر تکفیری پاکسازی شده و نسبت به سنوات گذشته، شهر مقدس سامراء از امنیت بالاتری برخوردار است.

قطب‌الدین ضمن تشکر از همکاری عتبه عسکریین علیهم السلام و ملت و دولت عراق که میزبانان اصلی مراسم اربعین حسینی هستند گفت: به حول و قوه الهی امسال جهت اسکان زوار در این شهر مقدس هیچ مشکل خاصی نخواهیم داشت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اسکان زائران اربعین زیارت اربعین سامراء کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۴۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی

یعقوعلی نظری استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی یکی از مهم‌ترین نماد‌های اقتصاد بدون نفت کشور و بر این اساس بیش از ۹۵ درصد اقتصاد استان در اختیار بخش خصوصی است.

او افزود: در استان رشد بیمه بیکاری نداریم و این در حالیست که سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۱۶ درصد کاهش در این حوزه داشتیم و این در حالی است که میانگین نرخ بیکاری در استان ۶.۲ است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در این نمایشگاه چندین مجموعه ارزشی استان و از جمله زنجیره ارزش «زیارت و گردشگری» و «فولاد» به مخاطبان معرفی می‌گردد.

نظری با اشاره به رویکرد تشکیل زنجیره‌های ارزشی، بیان کرو: یکی از مزیت‌هایی که خراسان رضوی نسبت به سایر استان‌های کشور دارد، وجود بارگاه منور رضوی است که مزیتی را برای این خطه به شمار می‌رود و این امر مهم را یک ظرفیت مهم و استثنایی می‌دانیم.

او با تاکید بر اینکه موضوع زیارت یک زنجیره ارزش است، تصریح کرد: با استفاده از این ظرفیت، به وسیله موضوع زیارت و تشرف به بارگاه منور رضوی بسیاری از مسائل اجتماعی و اقتصادی ما حل می‌شود.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: مزیت دیگر استان خراسان رضوی معادن آن است و ۳۰ درصد از سنگ آهن فولاد کشور در استان خراسان رضوی و شهر خواف تامین می‌شود.

نظری با بیان اینکه مسئله ترانزیت از دیگر زنجیره‌های ارزش استان خراسان رضوی است، اظهار کرد: کوتاه‌ترین بخش مربوط به کریدور شمال به جنوب در شرق کشور واقع شده که مبدا آن چابهار است؛ لذا این کریدور از شرق کشور امتداد پیدا می‌کند و به کشور روسیه و کشور‌های آسیای مرکزی می‌رسد و ظرفیت ترانزیتی خوبی برای ایران ایجاد می‌کند.

او با بیان اینکه خراسان رضوی یک استان با سابقه در کشاورزی و فراورده‌های آن است افزود: بیشتر صنایع غذایی کشور، در استان خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم