Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@03:39:28 GMT

اختصاص ۱۰ میلیارد دلار به تولید داخل

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۶۴۴۲۸

اختصاص ۱۰ میلیارد دلار به تولید داخل

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۰ میلیارد دلار ارز حاصل از افزایش صادرات به تولید داخل اختصاص خواهد یافت.

به گزارش ایسنا،‌ رضا رحمانی در مراسم بیست و دومین سالروز روز ملی صادرات در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما، اظهارکرد: در جریان همه مشکلات قرار دارم و وظیفه اصلی من پیگیری و حل این مشکلات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دوره مسئولیت جدیدم به رئیس‌جمهوری قول‌هایی دادم تا مایحتاج عمومی مردم را تامین کنم و این کالاها به وفور در بازار وجود داشته باشد و از سوی دیگر نیز زنجیره تولید تا صادرات را اصلاح کنم. البته در نوسانات ارزی همه از مشکلاتشان صحبت کردند که یا به صورت طبیعی ایجاد شده یا تصمیمات اشتباه باعث آن شده است اما در این میان فرصت‌هایی نیز به وجود آمده که باید از آن‌ استفاده کنیم. به عنوان مثال درصددیم تا در پی افزایش صادرات، ۱۰ میلیارد دلار ارز حاصل از آن را به تولید داخل اختصاص دهیم.

رحمانی گفت: همین قانون بهبود فضای کسب و کار که در مجلس نوشتیم به گونه‌ای بود که فکر می‌کردیم تحولی بزرگ به وجود می‌آورد و هم اکنون نیز این قانون مترقی است و در صددیم از آن استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: قول می‌دهم که در دوره مسئولیت جدیدم تمام انتصابات بر محور جوانان و جوان‌گرایی باشد که البته از با تجربه‌ها هم استفاه می‌کنیم. همچنین اتاق‌های فکر مختلفی در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت تشکیل می‌دهیم و هر تصمیمی که بخواهد اتخاذ شود پس از عبور از اتاق فکر و با کمترین آسیب خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۴۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات استان البرز از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد

استاندار البرز گفت: براساس گزارش‌های گمرک استان، صادرات استان از یک میلیارد دلار نیز عبور کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، مجتبی عبداللهی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و تبریک حلول سال نو، اظهار داشت: جا دارد از تمامی مدیران و دلسوزان این شورا در بخش دولتی و خصوصی قدردانی ویژه‌ای داشته باشم؛ اعضای اتاق بازرگانی استان باید گزارش جامعی از اقدامات و دستاوردهایی اتاق بازرگانی استان در خصوص تحقق شعار سال مبنی بر مهارتورم و رشد تولید طبق منویات مقام معظم رهبری، ارائه دهند.

وی افزود: براساس گزارش‌های گمرک استان، صادرات استان از یک میلیارد دلار نیز عبور کرد و این توفیق بسیار ارزشمند است چراکه با اتحاد، انسجام و تلاش مجموعه استان در دو بخش خصوصی و دولتی محقق شده است.

وی افزود: در سال 1403 باید این رقم افزایش یابد و برای نیل این مقصود باید ظرفیت ها شناسایی و نقاط ضعف برطرف شود.

عبداللهی گفت: دستگاه‌های خدماتی استان همچون آب، برق و گاز باید برنامه خود را برای تامین پایدار زیرساخت‌های لازم جهت مصارف خانگی و به ویژه صنعتی و کشاورزی ارائه دهند.

استاندار البرز با اشاره به برگزاری انتخابات‌ گفت: از فعالان بخش خصوصی برای همراهی در این راستا و همچنین حمایت و پشتیبانی از نظام تقدیر ویژه دارم.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • ۳۵۰ جواز تأسیس در استان مرکزی صادر شد
  • ارزش صادرات تخم مرغ به ۱۷۰ میلیون دلار رسید
  • عدم اختصاص حتی یک دلار نیمایی برای واردات خمیر‌کاغذ
  • صادرات ۱۷۱ میلیون دلار کالا از خراسان جنوبی
  • استان یزد بیش از 1 میلیارد دلار کالا صادر کرد
  • صادرات استان البرز از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد
  • ارزآوری دو میلیون و ۶۰۰ هزار دلار‌ی صادرات کلینکر در کارخانه سیمان اردستان
  • صادرات استان البرز از یک میلیارد دلار عبور کرد
  • ارزآوری دو میلیون و ۶۰۰ هزار دلار‌ی صادرات کلینکر اردستان
  • عرضه ۲ میلیارد دلار لوازم خانگی قاچاق در کشور/ صادرات به ۴۰۰ میلیون دلار رسید