Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@23:36:23 GMT

اختصاص ۱۰ میلیارد دلار به تولید داخل

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۶۴۴۲۸

اختصاص ۱۰ میلیارد دلار به تولید داخل

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۰ میلیارد دلار ارز حاصل از افزایش صادرات به تولید داخل اختصاص خواهد یافت.

به گزارش ایسنا،‌ رضا رحمانی در مراسم بیست و دومین سالروز روز ملی صادرات در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما، اظهارکرد: در جریان همه مشکلات قرار دارم و وظیفه اصلی من پیگیری و حل این مشکلات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دوره مسئولیت جدیدم به رئیس‌جمهوری قول‌هایی دادم تا مایحتاج عمومی مردم را تامین کنم و این کالاها به وفور در بازار وجود داشته باشد و از سوی دیگر نیز زنجیره تولید تا صادرات را اصلاح کنم. البته در نوسانات ارزی همه از مشکلاتشان صحبت کردند که یا به صورت طبیعی ایجاد شده یا تصمیمات اشتباه باعث آن شده است اما در این میان فرصت‌هایی نیز به وجود آمده که باید از آن‌ استفاده کنیم. به عنوان مثال درصددیم تا در پی افزایش صادرات، ۱۰ میلیارد دلار ارز حاصل از آن را به تولید داخل اختصاص دهیم.

رحمانی گفت: همین قانون بهبود فضای کسب و کار که در مجلس نوشتیم به گونه‌ای بود که فکر می‌کردیم تحولی بزرگ به وجود می‌آورد و هم اکنون نیز این قانون مترقی است و در صددیم از آن استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: قول می‌دهم که در دوره مسئولیت جدیدم تمام انتصابات بر محور جوانان و جوان‌گرایی باشد که البته از با تجربه‌ها هم استفاه می‌کنیم. همچنین اتاق‌های فکر مختلفی در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت تشکیل می‌دهیم و هر تصمیمی که بخواهد اتخاذ شود پس از عبور از اتاق فکر و با کمترین آسیب خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۴۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کالا از گمرکات آذربایجان‌غربی

خالد جنگجو ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی با اشاره به صدور ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کالا از گمرکات استان، گفت: از مجموع این میزان صادرات یک‌ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار آن مربوط به گمرکات خود استان و ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار نیز مربوط به صادرات سایر گمرکات کشور از گمرکات استان بوده است.

وی با بیان اینکه در استان ۹ گمرک بعنوان مبادی تجاری صادرات و واردات کالا فعالیت می‌کنند، افزود: ارزش این مقدار صادرات در مقایسه به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی کشور‌های ترکیه، آذربایجان و عراق و تعدادی از کشور‌های اروپایی را مقصد صادرات کالا‌های ایرانی از گمرکات استان اعلام کرد.

جنگجو در ادامه به روند ترانزیت کالا از استان هم اشاره و اضافه کرد: در طول پارسال در مجموع ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع کالا از استان ترانزیت زمینی و ریلی شده که ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن آن مربوط به ترانزیت از گمرکات خود استان و بقیه ترانزیت عبوری سایر گمرکات بوده است.

وی همچنین از توافقات رؤسای گمرکات ایران و ترکیه در راستای توافق ۲ کشور برای تحقق سقف تجارت مشترک دو طرف تا ۳۰ میلیارد دلار هم اشاره کرد و گفت: مقرر شد ۱۲ بند از ۱۹ بند توافقنامه دو طرف برای تسهیل در روانسازی تجارت بزودی عملیاتی شود.

ناظر گمرکات استان تصریح کرد: تجاری‌سازی مرز رازی از مهمترین این توافقات بود که با تکمیل زیرساخت‌ها این رویه امسال عملیاتی می‌شود.

جنگجو در ادامه به تردد مسافر در مرز‌های استان نیز اشاره کرد و افزود: در شش روز اول امسال ۵۵ هزارو ۵۰۰ نفر مسافر و سه‌هزار و ۹۰۰ دستگاه سواری از مرز‌های بازرگان، رازی و سرو تردد کرده‌اند.

وی همچنین با اشاره به برخی از محدویت‌ها در مرز بازرگان بعلت برخی تعمیرات در گمرک و پایانه طرف ترک از مسافران خواست تا مرز‌های رازی و سرو را برای سفر به کشور ترکیه انتخاب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • افزایش صادرات از گمرک شهرستان پلدشت
  • شکوفه اندیشیدن در سرزمین خودروسازی
  • صادرات ۱۶۴ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری
  • نزدیک به ۲۳۳ میلیون دلار کالا از قم به کشور‌های مختلف جهان صادر شد
  • پتانسیل تولید ۲ میلیون تن ماهی در قفس وجود دارد
  • رشد صادرات ایران به چین در ۱۰ سال گذشته
  • ۸۰ درصد کیت‌های آزمایشگاهی مورد استفاده تولید داخل هستند
  • صدور ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کالا از گمرکات آذربایجان‌غربی