Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@06:20:22 GMT

ضارب شهید باشقره به قید ضمانت آزاد بود

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۶۴۴۳۱

ضارب شهید باشقره به قید ضمانت آزاد بود

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ضارب شهید باشقره دو ماه پیش توسط محیط‌بانان دستگیر شده و با ضمانت سند آزاد بود که مرتکب این قتل شد.

به گزارش ایسنا سرهنگ جمشید محبت خانی افزود: متأسفانه دو شهید اخیر از جلیقه ضدگلوله استفاده نکرده بودند و همین موضوع یکی از دلایل عمده شهادت آنان بود. این جلیقه‌ها با تلاش فراوان تهیه شده و در اختیار محیط‌بانان قرار گرفته است تا جانشان را حفظ کند اما محیط‌بانان می‌گویند این جلیقه‌ها سنگین است و استفاده نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه در نیروی انتظامی نیزاز همین جلیقه‌ها استفاده می‌شود،گفت: مدیران کل استان‌ها و فرمانده‌های یگان‌های حفاظت باید بر استفاده محیط‌بانان از جلیقه نظارت کنند زیرا این موضوع بسیار مهم و غیرقابل چشم‌پوشی است و حتی می‌تواند به قیمت جان یک محیط‌بان تمام شود.

وی در ادامه به شایعه عدم حفاظت کافی جلیقه‌ها به دلیل نداشتن سرامیک اشاره و اظهارکرد: این جلیقه‌ها در همین حالت فعلی نیز برای مبارزه با اسلحه کمری و ساچمه تا ۱۰۰ درصد و برای حفاظت مقابل اسلحه شکاری تا ۹۰ درصد محافظت دارد البته با صنایع دفاع برای دریافت سرامیک‌ها رایزنی داشته‌ایم. هرچند سرامیک‌ها هم تنها ناحیه شکمی را حفاظت و البته جلیقه را سنگین‌تر می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر اهمیت جان هرکدام از محیط‌بانان برای سازمان و اظهار تأسف و تأثر از شهادت شهدای محیط‌بان گفت: از محیط‌بانان می‌خواهم به‌هیچ‌وجه بدون جلیقه درگشت زنی‌ها و مواقعی که احتمال درگیری وجود دارد شرکت نکنند.

محبت خانی از شناسایی متهمان پرونده شهید باشقره نیز خبر داد و گفت: این افراد ۸ نفر بودند. دو گروه ۴ نفره که ارتباطی با هم نداشتند اما درزمانی واحد با محیط‌بانان گلستانی درگیر می‌شوند. این افراد با کار تیمی نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان شناسایی و سه نفر اصلی بازداشت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، محبت خانی با تشکر از تمام مسئولان سازمانی و کشوری و لشگری که در این مأموریت همراهی کردند، گفت: محیط‌بانان حاضر در درگیری مأموران استان گلستان بودند اما درگیری در استان خراسان شمالی اتفاق افتاد. همکاری همه جانبه مسئولان دو استان باعث شد تا با سرعت بیشتری شناسایی و دستگیری عوامل این فاجعه شناسایی شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام سازمان حفاظت محیط زیست محيط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۴۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تبریز گفت: طرح پاکسازی گسترده و خودجوش  اتوبان شهید کسایی تبریز به مناسبت هفته سلامت و زمین پاک با هدف حمایت از پویش امروز من بدون کیسه پلاستیکی اجرا شد.

 کریم زاده اظهار کرد: پاکسازی اتوبان شهید کسایی اقدام مشترک بین مرکز بهداشت استان آذربایجان شرقی، حفاظت محیط زیست، شهرداری، هیات‌های ورزش همگانی و گروه‌های دوستدار محیط زیست بود.

وی هدف از این حرکت مشترک را تاکید بر لزوم توجه به زمین و آلودگی‌های ناشی از رهاسازی پسماند و زباله‌های پلاستیکی در محیط و فضا‌های عمومی عنوان کرد که می‌تواند باعث به خطر انداختن سلامت جامعه و صدمات جبران ناپذیر به محیط زیست شود.

کریم زاده افزود: برگزاری این برنامه گسترده پاکسازی در حاشیه اتوبان شهید کسایی و محور اصلی مواصلاتی کلانشهر تبریز تنها به منظور جمع آوری زباله نیست بلکه حساس سازی و آموزش چهره به چهره با اولویت فرهنگ سازی برای جلوگیری از تولید زباله و پخش آن در طبیعت، رودخانه‌ها و محیط‌های شهری است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • رفع تصرف ۱۲۶ هزار مترمربعی اراضی ملی در خوزستان
  • تحویل خودرو‌های عملیاتی به محیط بانان کشور
  • کشف فلزیاب از متخلفان در بختگان
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد