Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، آیین اختتامیه‌ مرحله استانی بیست‌ویکمین مسابقه‌ بین‌المللی قصه‌گویی صبح امروز در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان برگزار شد.
معصومه هادی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان در این مراسم بیان کرد: فرصت زندگی مانند یک خط فاصله است و چه خوب است که این فاصله با مهربانی و نیک‌اندیشی برای ساختن جامعه‌ای مطلوب پر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: خداوند مهربان ما به را خواندن قصه‌هایی دعوت می‌کند که رازهای آفرینش و رسیدن به سعادت در آن نهفته است؛ خود قرآن منبع غنی و مهمی برای قصه‌گویان است زیرا سرشار از نکته‌های مهم برای پرکردن هدف‌مند خط فاصله‌ انسان‌هاست؛ پس لازم است تأمل بیشتری در قرآن داشته باشیم.
مدیرکل کانون پرورش فکری استان سرگذشت بزرگان ایرانی در عرصه‌های علم، فرهنگ، هنر و ادب، چون فردوسی، ابن‌سینا، رازی و معاصران را یکی دیگر از منابع مهم برای قصه‌گویان دانست که می‌تواند برای کودکان و نوجوانان الگو باشد و انگیزه‌ای قوی در آنان ایجاد و هویت ملی‌شان را تقویت کند.
دبیر استانی جشنواره در ادامه خطاب به بزرگ‌ترها گفت: چه خوب است همراه با فرزندانمان قصه بخوانیم، شاد باشیم و غم‌ها را تجربه کنیم؛ زندگی این‌گونه معنای واقعی به خود می‌گیرد زیرا زندگی میانگینی از خوشی‌ها و ناراحتی‌های ماست.
هادی اظهار کرد: جامعه ما تشنه محبت و مهرورزی است و همه‌ ما وظیفه داریم برای گسترش محبت، دوستی و انسانیت بکوشیم و سختی‌ها را برای یکدیگر آسان‌تر کنیم تا دنیا جای بهتری برای زیستن باشد.

در ادامه هیئت داوران بیست‌ویکمین مسابقه‌ قصه‌گویی مرحله‌ استانی شامل مهتاب سارونی، مهدیه سلطانی‌نیا و عالیه سجادی آرای خویش را به شرح ذیل بیان کرد:

بخش پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها
علی نساج‌شهرکی ( قصه برزگر و سالار)

بخش پسران و دختران
محیا ناظری ( قصه‌ خاله رعنا و عمه نسا) - برگزیده اول و راه یافته به سطح ملی
پارمیدا فروتن ( قصه‌ خانم کوچیک) شایسته‌ تقدیر استانی
معصومه حدادی ( قصه‌ خانم کوچیک) شایسته‌ تقدیر استانی

بخش آقایان و بانوان
سارا کاهبازیان (دخترک مو فرفری) رتبه‌ اول استانی و راه یافته به مرحله‌ منطقه‌ای
سیستانا مهماندوست ( قصه‌ای با گویش سیستانی) رتبه دوم استانی و راه یافته به مرحله منطقه‌ای
زهرا زرگر ( قصه‌ سه خواهر) رتبه‌ سوم استانی و راه یافته به مرحله منطقه‌ای
مهری بامری ( قصه‌ سنجابی که بزرگ شد) رتبه‌ چهارم استانی و راه یافته به مرحله‌ منطقه‌ای
زهرا فاطمی ( یک نردبان و دو هندوانه) رتبه‌ پنجم استانی و راه یافته به مرحله‌ منطقه‌ای

پایان‌بخش این قسمت از اختتامیه، شاهنامه‌خوانی یکی از مربیان بود که با استقبال حاضران همراه شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جشنواره قصه گویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۴۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی در نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه تانزانیا برگزار می‌شود.

این آئین با حضور بزرگان، علما، شخصیت‌های قرآنی، مراکز علمی آکادمیک و دینی، دانشجویان، طلاب، علاقمندان از مذاهب مختلف توسط نمایندگی جامعه المصطفی در مرکز همایش‌های بین المللی جولیوس نیرره شهر دارالسلام برگزار خواهد شد.

این جشنواره به صورت حضوری و مجازی با حضور قاریان استاد قاسم مقدمی از کشور جمهوری اسلامی ایران، سعید رحیمی از کشور جمهوری اسلامی ایران، استاد عیدی شعبان از کشور تانزانیا، استاد جلال معصومی از کشور افغانستان، استاد رجا ایوب از کشور تانزانیا، قاری نوجوان آقای یاسین غلامی از کشور جمهوری اسلامی ایران، استاد حسین بوکی از کشور تانزانیا، استاد رضا دوسا از کشور تانزانیا و استاد علی عبدالله از کشور تانزانیا برپا خواهد شد.

تاریخ برپایی اختتامیه جشنواره روز یکشنبه نهم اردیبهشت سال جاری مطابق با ۲۰۲۴/۴/۲۸ از ساعت ۱۴ در محل Julius Nyerere International Convention Centre است.

علاقه مندان می‌توانند از نشانی زیر شاهد پخش زنده این اختتامیه باشند.

یوتیوب:

https://www.youtube.com/live/pV8I9X0IWQE?si=aAMNlL6Cce6_oMKS

یوتیوب:

https://youtu.be/8H2s342gMf4?si=4jjwBD7ZShu0QJcy

کد خبر 6089604 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد