Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@08:41:10 GMT

صادرات ۸۹ میلیون دلار از شهرک‌های صنعتی قزوین

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۶۴۵۳۰

صادرات ۸۹ میلیون دلار از شهرک‌های صنعتی قزوین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: در شش ماهه ابتدای سال 97 بالغ بر 89 میلیون دلار کالا توسط بیش از 28 واحد تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان صادر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا خانپور در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: اعزام هیئت‌های تجاری به خارج از کشور، مطالعه بازارهای هدف بصورت کلی و ارائه آن به واحدهای صنعتی جهت بهره برداری، برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریتی، کارفرینی و مهارتی و تخصصی، کمک به تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی، کمک به ایجاد دفاتر و مراکز فروش کالا از جمله برنامه‌های حمایتی برای واحدهای تولیدی که با هدف صادرات فعالیت می‌کنند در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


وی افزود: در راستای تلاش جهت جذب و هدایت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در صنایع اولویت‌دار استان و صنایع صادرات گرا و تقویت شرکت‌های مدیریت صادرات (EMC)، تبادل افکار و بیان عقاید طرفین درزمینه بهبود شرایط تولید و صادرات و رفع موانع تجارت خارجی اعضا تفاهم نامه ای فی مابین این شرکت و اتحادیه صادراکنندگان استان در چارچوب اهداف و قوانین انجام‌شده است.   
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: در شش ماهه ابتدای سال 97 بالغ بر 89 میلیون دلار کالا توسط بیش از 28 واحد تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به کشورهای خارجی از طریق گمرگ استان قزوین صادر کرده‌اند.

وی اذعان کرد: تلاش جهت جذب و هدایت سرمایه گذاران داخلی و خارجی با رویکرد استقرار صنایع صادرات محور، کمک و حمایت مالی به میزان 50% به واحدهای تولیدی جهت حضور در نمایشگاه‌های خارجی با هدف توسعه صادرات از مهمترین اقدامات این شرکت در راستای حمایت از واحدهای تولیدی صادراتی است.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان تصریح کرد: پلی اترها - مولدهای دارای موتور پیستونی تراکمی- مارگارین – اکلیل بنزن سولفونه – کابل نوار گسیل باف – ماشین های نورد گرم - پودر، مایع ، گرانول برای شستشوو پاکیزگی – ورق های نازک ونوار از مواد پلاستیکی – موم پارافین‌ها – مفتول – رزین های آلکید – روی – نخ های تک لا و تکستوره پلی استرها – سدیم لوریل اترسولفات – پلیمرهای پروپیلن – روغن های اسیدی – دتر جنت پودر – صفحه وری و نوار از آلیاژهای آلومینیوم – کشمش آفتابی و تیزابی بی دانه – ترکیبات اکسیژن دار غیر آلی – فرومولیبدن – صنایع چوب از جمله محصولاتی بودند که از استان به خارج از کشور صادر شده است. 

خانپور کشورهای انگلستان، روسیه، ازبکستان، تاجیکستان، هلند، رومانی، آذربایجان، چین، هند، ترکیه، قرقیزستان، پاکستان، تایلند، عراق، قزاقزستان، افغانستان، امارات، ترکمنستان را مقصد کالاهای صادراتی این واحدهای صنعتی عنوان کرد.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۴۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ایرانی شامگاه چهارشنبه در جلسه وبینار بررسی تامین ارز واحدهای صنعتی اردبیل اظهار کرد: برای تولید کننده واقعی در اردبیل امکانات فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع تامین ارز مورد نیاز واحدهای صنعتی برای تهیه مواد اولیه، قطعات مصرفی و ماشین آلات در سال جهش تولید به ویژه تولید کالاهای صادراتی اداره کل صمت پیگیری و اقدامات لازم را به عمل می آورد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: برای رفع مشکلات احتمالی واحدهای صنعتی استان جلسات مستمری را برگزار می کنیم تا با برنامه ریزی و مشورت مسائل و مشکلات را حل کنیم.

ایرانی با تاکید بر تحقق ارتقای جهش صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: نشست صمیمی با صاحبان صنایع و پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی استان در دستور کار است و با حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی و همفکری مجموعه صنعت، معدن و تجارت با بخش خصوصی برای گسترش تولیدات و افزایش اشتغال پایدار و توسعه صادرات تلاش می کنیم.

وی با اشاره بر تلاش و برنامه ریزی مدون مجموعه صنعت، معدن و تجارت استان، برای توسعه فعالیت‌های تولیدی صنعتی و تجاری گفت: به صورت هفتگی با تشکیل کارگروه تسهیل و برگزاری نشست های صمیمی با مدیران واحدهای تولیدی بازدید دوره ای و مستمراز واحدهای صنعتی و احصای مشکلات مجموعه های تولیدی به دنبال رفع موانع احتمالی تولید و تسهیل امر سرمایه گذاری در استان هستیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: با افزایش میزان صادرات استان، میزان تخصیص ارز نیز افزایش خواهد یافت که مدیران واحدهای تولیدی باید در این زمینه نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

کد خبر 6088175

دیگر خبرها

  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است