Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-29@13:32:20 GMT

زعفران گران تر شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۶۴۷۰۹

زعفران گران تر شد

نایب رئیس شورای ملی زعفران با اشاره به اینکه قیمت هرکیلوگرم زعفران حداقل ۶ میلیون و حداکثر ۱۲ میلیون تومان است، گفت:هرکیلوگرم این محصول در بورس ۲۰ تا ۲۲ میلیون تومان عرضه می شود.

به گزارش صدای ایران از مهر،غلامرضا میری با بیان اینکه برداشت رسمی زعفران از بیستم مهرماه در کشور آغاز شده است، گفت: زمانی که برداشت آغاز شد، طی حدود ۱۰ روز نخست که زعفران گل نوبرانه به بازار آمد، قیمت آن به شدت افزایش یافت به طوری که قیمت هر کیلوگرم زعفران نگین از ۱۲ میلیون تومان به ۱۸ میلیون تومان رسید و می توان گفت میانگین نرخ هرکیلوگرم طلای سرخ بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نایب رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه با عرضه بیشتر گل زعفران قیمت ها روند کاهشی یافت، ادامه داد: هم اکنون قیمت هرکیلوگرم زعفران حداقل ۶ میلیون تومان و حداکثر ۱۲ میلیون تومان است.

میری با اشاره به عرضه این کالا در بورس گفت: زعفران در بورس به قیمت کیلویی ۲۰ تا ۲۲ میلیون تومان عرضه می شود به همین دلیل مردم به خرید آن روی آورده اند، این افزایش قیمت به نفع کشاورزان نیست چون عده ای محصول را از کشاورزان به قیمت کم خریداری می کنند و با نرخ بالا آن را می‌فروشند.

وی با بیان اینکه ما با این مساله مخالف هستیم، افزود: ما به دنبال ثبات قیمت هستیم، چرا که زعفران محصولی صادراتی است و ۸۰ درصد آن صادر می شود و ۴۷ کشور خریدار طلای سرخ ایران هستند، تنها در استان خراسان رضوی ۶۵۰ تن ظرفیت بسته بندی ایجاد شده و برای بیش از ۱۰ هزار نفر در واحدهای صادراتی و بسته بندی زعفران در مشهد اشتغال ایجاد شده است.

میری افزود: وضعیت بوجود آمده باعث شده یا این شرکت ها به حالت نیمه تعطیل درآیند یا اینکه نیروهایشان را تعدیل کنند چرا که می گویند وقتی در بورس ساعتی قیمت اعلام می شود نمی توانیم در بازارهای صادراتی حضور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه صادرات این محصول در ۶ ماهه نخست امسال ۱۰۱ تن و ۵۸۲ کیلوگرم به ارزش ۱۴۳ میلیون و ۶۷۵ هزار و ۸۰ دلار بوده است، گفت: این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی حدود ۴۰ درصد و از نظر ارزشی حدود ۷۰ درصد رشد داشته است.

میری درباره اینکه با وجود این شرایط صادرات رشد داشته است؟، اضافه کرد: صادرات انجام می شود اما صادرکنندگان حرفه ای این کار را انجام نمی دهند، افرادی این صادرات را انجام می دهند که یا می خواهند پول را از کشور خارج کنند یا این صادرات را برای واردات شان انجام می دهند که در بازارهای خارجی نیز اختلال ایجاد می کنند فقط به فکر این هستند که محصول را تبدیل به ارز کنند ضمن اینکه حدود ۹۰ درصد این افراد با کارت های یک بار مصرف صادرات انجام می دهند.

وی همچنین ضمن ابزار نگرانی از قاچاق طلای سرخ، اضافه کرد: زعفران ایران به افغانستان می رود و از آنجا با برند این کشور در بازارهای جهانی توزیع می شود که این مساله نگران کننده است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: زعفران گران قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۴۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

به گزارش جام جم آنلاین، هم اکنون در بازار آزاد ارز در میدان فردوسی تهران، معامله‌گران دلار را با قیمت ۶۱۵۰۰ از مردم خریداری می‌کنند و با قیمت ۶۲۵۰۰ تومان می‌فروشند.

معامله‌گران ارز می‌گویند نرخ ارز یک هفته است نزولی شده و بازار ارز از روند صعودی خارج شده و این وضعیت همچنان ادامه دارد و ترس کاهش قیمت دلار، دارندگان ارزهای خانگی را روانه بازار کرده تا قبل از افت بیشتر قیمت‌ها اقدام به فروش کنند.

در همین حال در کانال‌های تلگرامی و در معاملات موسوم به فردایی، قیمت فروش دلار به ۶۱۴۰۰ تومان هم رسیده است.

فعالان بازار ارز با تاکید بر اینکه قیمت‌ها در بازار غیررسمی ارز در یک هفته اخیر روند نزولی داشته است، پیش‌بینی کردند که همین روند کاهشی در هفته جاری ادامه داشته باشد.

دیگر خبرها

  • نیسان آبی گران شد/ قیمت جدید را ببینید
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • لحظه اصابت موشک یمن به پهپاد گران قیمت آمریکایی | ویدئو
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها