Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جمعی از دانشجویان دانشگاه نیویورک، تجمع اعتراضی با عنوان «نه به حضور جنایتکار جنگی در دانشگاه نیویورک» راه اندازی کردند و حضور هنری کیسینجر، وزیر خارجه اسبق آمریکا -که نقش پررنگی در شکل دادن به سیاست های واشنگتن برای ورود به جنگ با شیلی، کامبوج و ویتنام داشت- در این دانشگاه را محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود یکصد معترض در حالیکه پلاکاردهایی با مضمون «کیسینجر را دادگاهی کنید» و «جنایتکار جنگی» را حمل می‌کردند مقابل دانشکده تجارت استرن دانشگاه نیویورک تحصن کردند.

کیسینجر قرار بود همزمان با چهل و پنجمین سال دریافت جایزه صلح نوبلش در این دانشکده سخنرانی کند که با اعتراضات گسترده دانشجویان  مواجه شد.

برخی معترضان که موفق به ورود به داخل دانشکده و محل سخنرانی کسینجر شدند، با شعارهای  اعتراضی چندین مرتبه سخنرانی وی را متوقف کردند. یکی از دانشجویان فریاد زد: «تو مسئول قتل هزاران تبعه آمریکای لاتین هستی، افرادی که بخشی از خانواده مرا تشکیل می دادند.» یکی دیگر از دانشجویان کیسینجر را «جنایتکار جنگی» خطاب کرد و او را متهم به نسل کشی کرد. یکی از دانشجویان نیز کیسینجر را همانند نازی ها توصیف کرد که دستش به خون انسان های بی گناه آلوده است. او با فریاد گفت: «تو شایستگی پاسخ به جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت را داری؟ تو باید به جهنم بروی و در آنجا بپوسی.»

در نهایت با اخراج معترضان، وی سخنرانی خود را که کاملا متوقف شده بود، به پایان رساند.

کیسینجر یک یهودی است که در آلمان به دنیا آمده است و پس از آنکه آلمان تحت سلطه نازی ها درآمد با خانواده اش به آمریکا فرار کرد. او علاوه بر فعالیت در سمت وزارت امور خارجه، مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا نیز بوده است. او یکی از استراتژیست های ارشد آمریکا است و به رغم اقداماتی که در وقوع جنگ در شیلی، ویتنام و کامبوج انجام داد در سال 1973 جایزه صلح نوبل را برای پایان جنگ در ویتنام دریافت کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۴۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا + فیلم

دانشجویان دانشگاه براون در آمریکا نیز به جمع تظاهرات کنندگان علیه رژیم صهیونیستی پیوستند، همچنین نیروهای امنیتی آمریکا درگیری شدیدی با دانشجویان دانشگاه تگزاس شهر آستین که در حمایت از غزه تجمع کرده بودند داشتند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • کنعانی: سرکوب دختران دانشجو در آمریکا یک رسوایی است
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • حمایت اینفلوئنسرهای فضای مجازی از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین به سبک خاص+ فیلم
  • حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است
  • امیرعبداللهیان: برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با دانشجویان معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها نگران کننده است
  • ابرازنگرانی از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • دانشجویان حامی فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم
  • حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم
  • تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا + فیلم
  • کنعانی: افکار عمومی جهان بیدار شده است