Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- گروه ویژه اقدام مالی آسیا- پاسیفیک طی بررسی اقدامات پاکستان در جهت مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، عملکرد پاکستان برای خروج از لیست خاکستری FATF را غیر رضایت بخش خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان به نقل از داون نیوز، گروه ویژه اقدام مالی آسیا- پاسیفیک (APG) طی سفر به پاکستان برای بررسی اقدامات این کشور در جهت مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، عملکرد پاکستان در این راستا را در مقایسه با معیارهای بین المللی، غیر رضایت بخش توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش ضمن عنوان نقص ها و کمبودها در ادارات مربوطه پاکستان اعلام شده است که این کشور شرایط لازم برای خروج از لیست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی (FATF) را ندارد.

گفتنی است که گروه ویژه اقدام مالی آسیا- پاسفیک در این سفر خود از وزارت های خزانه داری، کشور، خارجه، کمیسون اوراق بهادار و بورس، بانک مرکزی، اداره ملی مبارزه با تروریسم (NEC)، اداره تحقیقات فدرال (FIA)، اداره ملی پاسخگویی، سازمان مبارزه با مواد مخدر، اداره مرکزی جلسات ملی و ادارات استانی ضد تروریسم پاکستان و سایر نهادهای مربوطه، بازدید کرد.

گروه ویژه اقدام مالی آسیا- پاسیفیک اعلام کرد که گزارش خود را در تاریخ ۱۹ نوامبر به نهادهای پاکستان ارائه خواهد کرد و پس از مهلت ۱۵ روزه به نهادهای مربوطه این کشور جهت پاسخگویی، گزارش خود را به گروه ویژه اقدام مالی در پاریس (FATF) ارسال خواهد کرد.

لازم به ذکر است که گروه بین المللی اقدام مالی علیه تروریسم (FATF) در نشست اخیر خود در پاریس تصمیم گرفت تا نام پاکستان همچنان در فهرست کشورهای تحت رصد این گروه موسوم به خاکستری بماند.

گروه ویژه اقدام مالی علیه تروریسم یک نهاد بین دولتی مستقر در پاریس است که برای مبارزه با امور مالی غیر قانونی، معیارهای جهانی وضع می کند.

۳۷ کشور جهان عضو گروه مذکور هستند. آمریکا، انگلیس، چین، هند، ترکیه و تعدادی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به همراه اتحادیه اروپا از اعضای این گروه به شمار می روند.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان هند ترکیه بین الملل تروریسم امور مالی اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۴۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران درباره کشف پیکر قاضی بابلی در شهرستان آمل، گفت: این موضوع به‌عنوان مرگ مشکوک کالبدگشایی شده که درحال بررسی است.

به گزارش مشرق، با اعلام روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، خبری مبنی بر کشف پیکر قاضی شهرستان بابل در شهرستان آمل مازندران داغ شد که گفته شده به قتل رسیده است.

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در همین خصوص اظهار کرد: این موضوع به‌عنوان مرگ مشکوک کالبدگشایی شده است.

وی افزود: بررسی‌های لازم در این زمینه درحال انجام است که درصورت رسیدن به نتیجه اطلاع‌رسانی می‌شود.

مرحوم مهران رحیمی قاضی سابق دادگستری، ۵۲ ساله اهل روستای دونه‌سر بابل، وکیل پایه یک دادگستری استان تهران و بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری دادگاه ولنجک تهران بوده که سال گذشته بازنشسته شده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است