Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-08@18:27:03 GMT

کوفته سیب و گردو با بذر کتان+دستور تهیه

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۶۴۹۹۳

کوفته سیب و گردو با بذر کتان+دستور تهیه

رکنا: کوفته قالبی سیب و عدس و گردو یک غذای مقوی.

مواد لازم:

یک پیمانه عدس نپخته

یک پیمانه گردو خرد شده

۳ قاشق غذاخوری پودر دانه کتان+ نصف پیمانه آب

۳ حبه سیر له شده

یک و نیم پیمانه پیاز خردشده

یک پیمانه کرفس خردشده

یک پیمانه هویج رنده شده

یک سوم پیمانه سیب پوست کنده و رنده شده

یک سوم پیمانه کشمش

نصف پیمانه آرد جو

سه چهارم پیمانه پودر سوخاری

سه چهارم قاشق چایخوری آویشن

نمک و فلفل به مقدار لازم

لعاب سیب و بالزامیک:

یک چهارم پیمانه کچاپ

دو قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک

دو قاشق غذاخوری کره سیب (کره سیب شکل خیلی غلیظ پوره سیب است که با حرارت کم و مدت طولانی سیب را با آب می‌پزند تا قند موجود در آن کاراملیزه شده و کره سیب به رنگ قهوه‌ای درآید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

)

طرز تهیه:

۱. دمای فر را روی ۳۲۵ درجه فارنهایت تنظیم کنید. عدس‌ها را بشویید و با نمک و سه پیمانه آب داخل قابلمه بریزید تا جوش بیاید. سپس حرارت را کم کنید، در آن را بردارید و ۴۰-۴۵ دقیقه بپزید. دائما هم بزنید و اگر نیاز بود آب اضافه کنید. هدف این است که عدس‌ها کاملا پخته و له شوند. سپس عدس را بکوبید.

۲. گردو‌ها را حدود ۸-۱۰ دقیقه در فر با دمای ۳۲۵ درجه قرار دهید. سپس از فر خارج کرده و دمای فر را به ۳۵۰ درجه فارنهایت افزایش دهید.

۳. پودر کتان را با آب در یک کاسه کوچک ترکیب کنید و کنار بگذارید.

۴. یک قاشق چایخوری روغن زیتون را در یک ماهیتابه روی حرارت متوسط گرم کنید. سیر و پیاز را به مدت ۵ دقیقه در آن تفت دهید. نمک بزنید. حالا کرفس خردشده و سیب و هویج رنده شده و عدس له شده را اضافه کنید. ۵ دقیقه یا بیشتر تفت بدهید. از روی حرارت بردارید.

۵. در یک کاسه بزرگ همه مواد را با هم ترکیب کنید. نمک و فلفل آن را مزه کنید.

۶. ظرف مخصوص فر را چرب کنید و روی آن کاغذ روغنی بیندازید. مخلوط را محکم در ظرف فشار دهید. مواد لعاب را ترکیب کنید و سپس نیمی از آن را روی کوفته پخش کنید. بقیه را نگه دارید تا با کوفته بخورید.

۷. به مدت ۴۰-۵۰ دقیقه در دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت بپزید. لبه‌ها باید قهوه‌ای روشن شوند. اجازه دهید کمی سرد شود و سپس برش داده و میل کنید.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

پسرتهرانی با دیدن فیلم خشن در سینما مردی را به سبک آن سلاخی کرد! + عکس دختر 14 ساله آبادانی در راه پله خانه شان با روسری خود را دار زد شاهپری زنگنه خواننده ایرانی با خاشقجی چه اتباطی دارد؟ + عکس نصب ۴ موشک روی «پیکان» ایرانی + عکس تجاوز به دختر 12 ساله داخل یک خودرو در کوچه خلوت +عکس ثبت رکورد گران ترین فوتبالی توسط یک ایرانی مرد تهرانی در پرشیای آتشین زنده زنده سوخت! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا دامادم در دوران عقد زیاد خانه ما می آمد و همین باعث شد که شوهرم به همه چیز شک کند! خارج کردن 120 کرم 25 سانتی از معده یک زن + عکس های باورنکردنی جزئیات دستگیر 6 مرد زن نما در مسیر اربعین / یک دوجنسه همراه آنان بود! + فیلم گرفتن اثر انگشت از جسد مرد مرده کتک خوردن 3 پزشک در بیمارستان! + تصویر این خمینی را ندیده بودید! + عکس ماجرای دخالت ایران در انتخابات آمریکا !

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه پوست روغن زیتون فلفل اینستاگرام افزایش عکس ایران فیلم قتل محکوم شد ایرانی دختر مرد جوان قاتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۴۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش شب آوا از شبکه باران

روابط عمومی صدا و سیمای گیلان اعلام کرد: سیمای مرکز گیلان با هدف ایجاد نشاط و شادمانی و ارائه اطلاعاتی درباره موسیقی گیلان به مخاطبان برنامه‌ای با عنوان «شب آوا» تهیه می‌کند. 

گزارش، گفتگوی کارشناسی، اجرای خوانندگان، معرفی کتاب و نو آوا بخش‌های مختلف این برنامه را تشکیل می‌دهد.

برنامه «شب آوا» پنجشنبه‌ها از ساعت ۲۱:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه از شبکه باران پخش می‌شود.

عوامل دست اندر کار این برنامه عبارتند از: تهیه کننده: فرهاد ورزلدوست، دستیار تهیه: اسماعیل حاجتی، کارگردان تلویزیونی: حمید شیراوژن، مجری: علی آقازاده، تصویربرداران: سید حسن جعفری، علی احمدی، مسعود پژهان، صدابردار: عباس علی اکبری، منشی صحنه: مینا بالیدی و تدوین: بهروز مرادی.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • طرز تهیه دمی گوجه به سبک ترکیه‌ای (فیلم)
  • طرز تهیه نودل متفاوت و لذیذ در کمتر از ۱۰ دقیقه (فیلم)
  • مصرف روزانه یک مشت آجیل چه فوایدی دارد؟
  • دستور پخت متفاوت‌ترین کباب کوبیده ایرانی (فیلم)
  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می شود
  • نان توت فرنگی یک نان خوش عطر و طعم و ساده
  • راهنمای خرید نهال گردو اصلاح شده ضمانتی و معتبر
  • (ویدیو) طرز تهیه نان پیده ترکی، یک نان خوشمزه برای صبحانه
  • با پوست گردو، اسپیکر بلوتوث آر جی بی بسازید(فیلم)
  • پخش شب آوا از شبکه باران