Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-19@22:05:55 GMT

تعداد کلاس های آمادگی زایمان، 9 برابر شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۶۵۰۷۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مریم سلطانی، کارشناس سلامت مادران معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه تعداد کلاس های آمادگی زایمان در استان قزوین، 9 برابر شده است، حضور مادران باردار را در این کلاس ها، در انتخاب زایمان طبیعی توسط آنان، موثر دانست.
سلطانی بیان کرد که در سال 94 در هر یک از شش شهرستان های استان، یک مرکز برای دایر شدن کلاس های آمادگی زایمان، راه اندازی شد و در مرحله بعد، در سال 96 دومین مرکز در شهرستان های قزوین، البرز و بویین زهرا فعال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم اکنون استان دارای 9 مرکز دارای کلاس های آمادگی زایمان است.
رشد حضور مادران باردار در کلاس ها
این کارشناس با بیان اینکه در سال 94 تعداد مادران باردار شرکت کننده در کلاس ها، 456 تن بود که این تعداد در سال 96 به دو هزار و 66 تن افزایش یافته است؛ گفت: از بین مادرانی که در کلاس های مذکور شرکت کرده اند، انجام زایمان به روش طبیعی در سال 94، از 65.21 درصد به 70.5 درصد در شش ماهه دوم سال 96 رسیده است که نشان دهنده اهمیت و تاثیر آموزش ها در انتخاب نوع زایمان مادر است.
توسعه مراکز آمادگی زایمان
بنا به گفته کارشناس سلامت مادران معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، با توجه به برنامه ریزی برای راه اندازی سه مرکز آمادگی زایمان در شهرستان های تاکستان، آوج و آبیک، انتظار می رود که تعداد مادران بیشتری بتوانند از این آموزش ها بهره مند شوند.
این کارشناس تصریح کرد: آموزش، آگاهی و توانمندسازی مادران در کلاس های آمادگی برای زایمان، نقش مهمی در کاهش ترس از درد زایمان، سازگارشدن با تغییرات این دوران، انتخاب زایمان طبیعی و فرزندآوری مجدد دارد.
توجه به ارتقای سلامت مادر و کودک
بر اساس گفته این کارشناس، اجرای برنامه تحول نظام سلامت با هدف ارتقای سلامت جامعه، در سال 93 آغاز شد و یکی از اهداف اختصاصی این برنامه، ارتقای سلامت مادر و کودک با ترویج و افزایش تولد نوزادان به روش زایمان طبیعی است.
کارشناس سلامت مادران معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با تأکید به اینکه دستیابی به افزایش تعداد زایمان های طبیعی انجام شده از طریق ایجاد زیرساخت ها در کنار اطلاع رسانی و آموزش گروه های هدف میسر است؛ یکی از این استراتژی ها را راه اندازی کلاس های آمادگی برای زایمان دانست که در حوزه بهداشت از سال 93 آغاز شده است.
1010/پ30/ب

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۵۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال - شمس‌آذر قزوین؛ گزارش زنده

استقلال به مصاف شمس آذر قزوین می‌رود.

طرفداری | استقلال برای صدرنشینی به پیروزی برابر شمس آذر قزوین نیاز دارد.

استقلال در چهارچوب هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر برابر شمس آذر قزوین قرار می‌گیرد. شاگردان جواد نکونام برای صدرنشینی به سه امتیاز این دیدار نیاز دارند.

اطلاعات بازی

هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر ایران؛ جام خلیج فارس

بازی: استقلال - شمس آذر قزوین

ورزشگاه: آزادی

تاریخ و ساعت: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳؛ ساعت ۱۸

داور: وحید کاظمی

ترکیب استقلال و شمس آذر قزوین

استقلال: سیدحسین حسینی، ایمان سلیمی، محمدحسین مرادمند، روزبه چشمی، صالح حردانی، جلالی، مهرداد محمدی، رضاوند، نیک‌نفس، بلانکو و ماشاریپوف

شمس آذر قزوین: علیرضا جعفرپور، مهدی محمدی، هومن ربیع زاده، محمدرضا رضایی، حسین گودرزی، علی آزادمنش، پوریا سرآبادانی، صادق آلبوغیش، امیرمحمد نسایی، محمد پاپی، عیسی مرادی 

 

از دست ندهید ????????????????????????

خوشحالی آلونسو از تقابل با رم در لیگ اروپا؛ بی‌احترامی یا انتقام‌جویی؟ تیم منتخب گل‌سازهای فوتبال ایران کابوس انگلیسی‌ها؛ فقط نماینده بی‌ادعا آبروداری کرد! دروازه‌بان آرژانتین بازهم روی اعصاب فرانسوی‌ها رفت

دیگر خبرها

  • استقلال - شمس‌آذر قزوین؛ گزارش زنده
  • ترکیب استقلال برابر شمس آذر قزوین
  • نحوه مصرف کرم ضدآفتاب برای مادران باردار و کودکان
  • معدوم‌سازی ۲ تن مواد غذایی فاسد در اردستان
  • افزایش ۷۰ درصدی تعداد تولدها از مادران غیر ایرانی در ۴ سال
  • فیلم‌ های سینمایی امروز تلویزیون + جدول فیلم‌ های امروز، پنجشنبه ۳۰ فروردین
  • آمادگی ارتش برابر دشمن در حال ‌افزایش است
  • برابر با زلاتان و شوچنکو؛ کیلیان ام باپه دهمین گلزن برتر تاریخ لیگ قهرمانان اروپا شد
  • آماده باش کامل نیروهای مسلح ایران در برابر اسرائیل از زبان فرمانده کل ارتش
  • ارتش امروز با حفظ آمادگی و اقتدار در کنار مردم است