Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علیرضا نصرآبادی در دیدار با فرماندار قاینات گفت: این پروژه ها در قالب چهار طرح آبخیزداری بزرگ در 11 شهرستان استان اجرا شد.

وی کنترل سیلاب ها و روان آب ها، بهبود کمی و کیفی منابع آب زیرزمینی، احیای مراتع و کاهش خسارت خشکسالی و جلوگیری از فرسایش های بادی را از اهداف اجرای این طرح ها ذکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: سالانه به طور میانگین 700 میلیون مترمکعب روان آب در استان هدر می رود که با توجه به استمرار خشکسالی و بروز شرایط بحرانی تلاش ما این است که با اجرای طرح های آبخیزداری نهایت استفاده را از این روان آب ها داشته باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: وسعت حوزه های آبخیز خراسان جنوبی هفت میلیون و 500 هزار هکتار است.

فرماندار قاینات هم در این دیدار با بیان اینکه اجرای طرح های آبخیزداری در بالادست قنوات نقش موثری در احیای قنوات دارد گفت: احیای قنوات حل سه مشکل اساسی از جمله تامین آب شرب روستاییان، دام و ماندگاری را در روستاها به دنبال دارد.

محمد کریمی افزود: اجرای طرح های آبخیزداری باعث کنترل سیلاب حاصل از بارندگی و تغذیه چاه های کشاورزی روستاها نیز می شود.

وی بیان کرد: با توجه به تغییر اقلیم، کاهش بارندگی سالیانه و فقر منابع آبی اگر برنامه ای در خصوص تقویت منابع آب زیرزمینی نداشته باشیم به طور قطع در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

شهرستان قاینات در شرق ایران قرار دارد و از شرق به شهرستان زیرکوه و از شمال به خراسان رضوی، از غرب به شهرستان سرایان و از جنوب به شهرستان های درمیان و بیرجند محدود است.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تغذیه خراسان جنوبی صندوق توسعه ملی کشاورزی منابع طبیعی و آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۵۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس

بدیعی گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر در حوزه آبخیزداری دستگردان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب آب در بند‌های خاکی و سازه‌های سنگی ملاتی وجود دارد.

وی همچنین افزود: در سازه‌های سنگ ملاتی حوزه سد دربید ۳۵۰هزار متر مکعب آبگیری شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری طبس با اشاره به آبگیری ۲۰۰ هزار متر مکعب در حوزه کریت گفت: بند خاکی ملوند نیز ۶۰۰ هزار متر مکعب آبگیری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • توسعه فضا‌های بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است