Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: رئیس‌جمهوری ترکیه فحوای مذاکراتش با هیئت سعودی که در پی ناپدید شدن جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول در ترکیه حاضر شده بود را فاش کرد.
به گزارش خرداد، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه روز شنبه در جمع خبرنگاران در جریان بازگشتش از مولداوی گفت: به هیئت سعودی گفتم شما کنسولی دارید که به صورت بی‌پروا رفتار می‌کند و با یکی از فرستاده‌های آژانس‌های خبری دیدار می‌کند و خزانه‌ کنسولگری را به او نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقیقت این است که رفتارهای این کنسول قابل فهم نیست.
اردوغان افزود:‌ من در تماس تلفنی که شب جمعه با ملک سلمان، پادشاه عربستان داشتم به او گفتم رفتارهای محمد العتیبی، کنسول عربستان شایسته نیست و ملک سلمان نیز این انتقاد را با روی باز پذیرفت.
رئیس‌جمهوری ترکیه درباره ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مقتول سعودی در کنسولگری عربستان تاکید کرد: عربستان باید تمامی ابهامات درباره سرنوشت این روزنامه‌نگار را مشخص کند.
وی ادامه داد: ترکیه هر آنچه وظیفه‌اش باشد در روشن ساختن سرنوشت خاشقجی و نحوه ناپدید شدنش انجام خواهد داد و تمام موسسات دولتی مربوطه در این پرونده شبانه روز کار می‌کنند و نمی‌توان در این باره اهمال‌کاری کرد.
تیمی سعودی به ریاست خالد الفیصل، امیر منطقه مکه که از نزدیک‌ترین مشاوران به پادشاه عربستان است ۱۱ اکتبر به دستور ملک سلمان به منظور ملاقات با اردوغان برای مهار بحران پرونده خاشقجی به ترکیه رفت. شاهزاده خالد و اردوغان بر سر تشکیل یک کارگروه مشترک برای تحقیقات در این پرونده توافق کردند.
صبح شنبه نیز دادستان کل عربستان یک ساعت بعد از تماس تلفنی اردوغان و ملک سلمان اعلام کرد، تحقیقات اولیه در پرونده خاشقجی نشان می‌دهند خاشقجی در نتیجه یک نزاع و درگیری فیزیکی با کسانی که با آنها دیدار داشته، کشته شده و در این پرونده ۱۸ تن بازداشت شده‌اند که همگی عربستانی هستند.
منبع:ایسنا برچسب ها: رئیس‌جمهوری ترکیه ، اردوغان ، عربستان ، خاشقچی

منبع: خرداد

کلیدواژه: رئیس جمهوری ترکیه اردوغان عربستان خاشقچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۵۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به اینکه جنگ غزه تهدیدی برای تمام منطقه است گفت که روابط تجاری کشورش با رژیم صهیونیستی متوقف شده است.

به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری با فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهور آلمان که به آنکارا سفر کرده است گفت: نسبت به افزایش فعالیت جریان‌های تندرو در غرب احساس نگرانی می کنیم و از مقامات آلمان انتظار داریم که اقدامات بیشتری علیه گروه‌های تروریستی اتخاذ کنند. ما از مقامات آلمانی در مبارزه با تروریسم انتظار حمایت و همبستگی بیشتری داریم.

طبق گزارش الجزیره، وی تاکید کرد: آنچه در غزه رخ می‌دهد ظلمی است که شبیه ندارد و نتانیاهو امنیت تمام منطقه از جمله مردم خود را تهدید می‌کند و از این طریق می‌خواهد عمر سیاسی خود را طولانی‌تر کند. تنش‌ها میان ایران و اسرائیل نمونه‌ای از خطرات جنگ غزه بر ثبات منطقه بود. نباید جنایت‌هایی که اسرائیل در نوار غزه مرتکب شد را نادیده گرفت.

اردوغان همچنین گفت: برای حفظ روابط تجاری با اسرائیل تلاش نمی‌کنیم و این امر پایان یافت. نوار غزه درحال از بین رفتن است درحالی که غربی‌ها در کنار اسرائیل ایستاده‌اند. در مساله تبادل اسرا تلاش می‌کنیم و امیدواریم در این زمینه توافقی حاصل شود.

رئیس جمهور آلمان مدعی شد که اگر حمله حماس در هفتم اکتبر نبود جنگ کنونی غزه رخ نمی‌داد. او گفت: برای کاهش بحران انسانی در نوار غزه تلاش می‌کنیم. بدون ایجاد چشم‌انداز سیاسی بلند مدت برای فلسطینی‌ها، اسرائیل از امنیت برخودار نخواهد شد.

رئیس‌جمهور آلمان با بیان اینکه برای گسترش روابط با آنکارا تلاش می کنیم خاطرنشان کرد: در بسیاری از پرونده‌های خاورمیانه با ترکیه توافق‌نظر نداریم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • ادعای اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است