Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@10:57:18 GMT

سم ایرانی کیفیت سم اروپایی را ندارد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۶۵۱۷۸

سم ایرانی کیفیت سم اروپایی را ندارد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: کیفیت سموم موجود در بازار استان برابر با کیفیت سموم اروپا نیست و این بی کیفیتی سموم مختص به آذربایجان غربی نبوده و مربوط به کل کشور است.

عبدالله فتح الله زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا  با اشاره به اینکه 15 درصد سموم وارداتی به کشور سموم آماده هستند و مابقی بصورت ماده موثره وارد کشور شده و در آزمایشگاه های مربوطه مورد رصد قرار می‌گیرند، افزود: استان اتحادیه خاصی برای واردات سموم ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات گیاهی  جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: سهم سرانه مصرف سم در آذربایجان غربی با وجود کشاورزی بودن استان، نسبت به سرانه کشور پایین بوده و همچنین سهم سرانه مصرف سم کشور نیز نسبت به دنیا پایین است.

فتح الله نژاد با اشاره به اینکه در سال گذشته سمیناری با حضور کارشناسانی از آلمان و اتریش برای ترویج استفاده از سموم با کیفیت در استان برگزار شد افزود: با نظارت های جهاد کشاورزی شاهد تولید محصولات با کیفیت در استان هستیم  ولی با این وجود  با آرمان‌ها فاصله داریم.

وی با اشاره به قیمت بالای گوجه فرنگی و پایین بودن کیفیت گوجه فرنگی‌های  استان در  سال جاری  افزود: نوسانات شدید آب و هوایی در سال جاری و کشت محصول با استفاده از بذرهای گواهی نشده، ضدعفونی و اصلاح نشده علت اصلی کیفیت پایین محصول گوجه فرنگی امسال استان بود.

 فتح الله نژاد با تاکید بر اینکه با نظارت جهاد کشاورزی بذر های مورد تایید وارد استان می‌شود و کیفیت را هرگز فدای قیمت نمی‌کنیم تصریح کرد: ورود بذرهای قاچاق و بی کیفیت به استان یکی دیگر از دلایل پایین آمدن کیفیت محصول گوجه فرنگی  در استان بود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام جهاد كشاورزي منطقه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۵۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک

به گزارش همشهری انلاین محمدرضا گرایی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک برای دومین حضور پیاپی در المپیک باید از سد پدیده کشتی فرنگی ایران عبور کند.

سعید اسماعیلی ستاره ۲۰ ساله کشتی فرنگی ایران و دارنده مدال‌های طلای نوجوانان و جوانان جهان، چند روز پیش در مسابقات بزرگسالان قهرمانی آسیا نیز با اقتدار بر سکوی نخست ایستاد و مدال طلای آسیا را از آن خود کرد.

طبق شنیده‌ها کادر فنی تیم ملی برای انتخاب دشوار خود در وزن ۶۷ کیلوگرم و انتخاب نماینده اعزامی ایران به المپیک پاریس، قصد دارد گرایی و اسماعیلی را به تورنمنت رنکینگ مجارستان که خرداد امسال در بوداپست برگزار می‌شود،‌ اعزام کنند تا در نهایت با توجه به نتایج به دست آمده یا مبارزه رو در رو نسبت به انتخاب ملی‌پوش اعزامی ایران به المپیک از میان گرایی و اسماعیلی اقدام کند.

توانایی‌های فنی اسماعیلی در حدی است که برخی کارشناسان و تصمیم‌گیران فنی او را فنی ترین فرنگی‌کارد ایران بعد از دوران طلایی حمید سوریان می‌دانند.

از سوی دیگر گرایی نیز هر چند طی یکی دو سال اخیر از دوران اوج خود فاصله گرفته و با مشکل کاهش وزن نیز روبرو است، اما نمی‌توان به سادگی از کنار شایستگی و تجربه او گذشت.

کد خبر 846625 برچسب‌ها ویژه ورزشی کشتی

دیگر خبرها

  • ارسال گزارش تحقیق و تفحص سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه
  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • گزارش تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه ارسال شد
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • متن کامل گزارش نهایی تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • مشخص شدن دلیل کیفیت پایین نان خوزستان
  • خرید توافقی گوجه فرنگی صنعتی در استان بوشهر
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی در میادین میوه و تره‌بار
  • خیانت «پادشاه گوجه فرنگی» به فلسطین