Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-23@11:27:33 GMT

ممنوعیت خروج زائران بدون روادید از مرز

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۶۵۱۹۸

صراط:

سردار "نور علی یاری" اظهار داشت: اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تردد زائران بدون گذرنامه و ویزا در مرز مهران کذب بوده و پلیس از خروج افراد فاقد مدارک جلوگیری خواهد کرد.

به گزاش میزان وی با اشاره به استقرار و راه اندازی ۵ گیت کنترلی در مسیر ۱۱ کیلومتری پل زائر تا پایانه مرزی مهران، گفت: راه اندازی این گیت‌ها با هدف تسهیل در تردد زائران صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی استان ایلام از عدم صدور ویزا در مرز مهران خبر داد و گفت: در ورودی‌های استان نیز مدیریت کنترل جمعیت انجام می‌پذیرد لذا زائران عزیز بایستی ویزا و گذرنامه را از استان محل سکونت خود تهیه و با مدارک قانونی به مرز مهران مراجعه کنند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: زائران روادید مرز مرز مهران صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۵۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات دستگیری یک صهیونیست در مالزی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های مالزی، در روز جمعه مورخ ۱۰/۱/۱۴۰۳ پلیس مالزی خبر از دستگیری فردی با تابعیت دوگانه فرانسوی-اسرائیلی داد. خبر اولیه بسیار کوتاه و بدون هرگونه جزئیات ارائه شده اما کمتر از یک روز پس از انتشار خبر اولیه، خبر تکمیلی نیز منتشر شد و این بار پلیس مالزی تصویر گذرنامه های فرد مذکور و اشیا مکشوفه از وی را نیز منتشر نموده و رئیس کل پلیس مالزی طی مصاحبه‌ای مطبوعاتی به طور رسمی از کشف یک عملیات تروریستی و خرابکاری توسط فردی دارای تابعیت رژیم صهیونیستی خبر داد.

بر اساس بررسی صورت گرفته، فرد مذکور با گذرنامه فرانسوی از مبدا دوبی وارد مالزی شده و از آنجایی که محل تولدش در گذرنامه فرانسوی، یکی از شهرهای فلسطین اشغالی ذکر شده است، در تور کنترلی پلیس مالزی قرار می گیرد و متعاقب آن سایر رفتارهای مشکوک نامبرده نیز تحت رصد پلیس ثبت و ضبط می‎شود. رفتارهایی از قبیل تغییر ۵ هتل محل اقامت در طول ۶ روز حضور در مالزی و نیز خرید سلاح غیرمجاز و پرداخت آن از طریق رمزارز از جمله رفتارهایی بوده که توسط پلیس مالزی ثبت شده‎است.

در ادامه به مجرد قطعیت معامله سلاح و به‌محض حصول اطمینان از قصد نامبرده مبنی بر اقدام تروریستی، پلیس وارد عمل شده و وی را در هتل آکوود خیابان امپنگ واقع در بافت دیپلماتیک شهر کوالالامپور بازداشت کرد.

در این عملیات، علاوه بر گذرنامه اسرائیلی و کسب اطمینان از هویت اصلی نامبرده، ۶ قبضه سلاح کلت کمری به همراه ۲۰۰ فشنگ جنگی و مقادیری داروی شیمیایی جهت بیهوشی نیز از وی کشف گردید که تمامی موارد توسط یک تیم پشتیبانی محلی تهیه و تحویل نامبرده شده بود. پس از آن تیم محلی مذکور نیز مورد رصد قرار گرفته و تاکنون ۵ نفر در این رابطه بازداشت شده اند که یکی از آن‎ها یک زوج هندو و سایرین زن و مرد چینی تبار هستند.

نکته شایان توجه این است که سوژه اصلی بازداشت‌شده در اعترافات خود، در یک سناریوی ساختگی، خصومت های شخصی و خانوادگی با یک صهیونیست دیگر و قصد ترور وی در مالزی را دلیل فعالیت های خود اعلام نمود و رسانه های رژیم صهیونیستی نیز به منظور تامین و تقویت این داستان پوششی اقدام به بازنشر این مطالب کرده اند.

براساس اطلاعات واصله، صهیونیست مذکور با هدف طراحی و هدایت اقدام روی اعضا و پرسنل دفتر حماس در مالزی به این کشور آمده بود و در مدارک و گوشی های تلفن همراه کشف‌شده از فرد مذکور (تعداد ۸ عدد گوشی تلفن همراه)، عکس، آدرس، شماره تماس و برخی مشخصات منزل شخصی و محل کار برخی از ایشان قابل مشاهده بوده است و این مسئله باعث شده دستگاه اطلاعاتی مالزی مطمئن شود که هدف صهیونیست مذکور، دفتر حماس در مالزی بوده است. همچنین به صورت آشکار نیز رئیس پلیس مالزی طی روزهای اخیر مصاحبه دیگری با رسانه ها انجام و خبر از دستگیری ۱۲ نفر از مرتبطین صهیونیست مذکور داد که در میان آن‎ها، دو تبعه ترکیه، یک تبعه گرجستان و دو تبعه اندونزی وجود دارد. براساس اعلام رئیس پلیس مالزی، سه هدف بالقوه برای فرد بازداشت‌شده متصور است که از جمله آن می‌توان به شخصیت-های فلسطینی، مقامات مالزیایی و سفارتخانه های خارجی مقیم مالزی اشاره نمود.

ملاحظات

۱. فرد اسرائیلی دستگیر شده «آویتان شالوم» نام داشته و ۳۸ سال سن دارد و از آنجایی که دارای گذرنامه فرانسوی است، سفارت فرانسه برای وی اعلام کفالت کرده و تمام امور مربوط به وی را پاسخگو خواهد بود.

۲-اولین جلسه دادگاه نامبرده به صورت غیرعلنی و تحت تدابیر شدید امنیتی در تاریخ ۲۴/۰۱/۱۴۰۳ برگزار گردید.

۳-رهبران فلسطینی مقیم مالزی طی مدت اخیر پیامهای تهدیدآمیز متعددی در شبکه های مجازی خود دریافت کرده بودند؛ با این حال این اولین بار است که به این شکل فردی از رژیم صهیونیستی برای اقدام عملیاتی روی ایشان به مالزی اعزام می شود.

۴- به پیوست تصویر منتشرشده از عامل مذکور، گذرنامه های وی و ادوات مکشوفه ارسال می شود.

دیدگاه

اقدام سرویس اطلاعاتی مالزی در کشف عامل عملیاتی موساد، اقدامی شایسته بوده که نشان‌دهنده حساسیت بالای این سرویس نسبت به تهدیداتی از این دست است. همچنین اقدام صورت‌گرفته از سوی موساد برای انجام چنین عملیاتی از طریق اعزام یک صهیونیست، حاکی از شتابزدگی در عمل و عجله در طراحی و برنامه ریزی بوده است؛ چرا که وی نه ‌تنها گذرنامه رسمی رژیم صهیونیستی داشته، بلکه آن را با خود حمل نیز می‌کرده و به نظر می رسد در مسیر عزیمت به مالزی از آن استفاده هم کرده است. علاوه بر این بر روی گذرنامه فرانسوی وی نیز صراحتا اشاره به اسرائیلی‌بودن نامبرده شده است و همین نکته در بدو ورود باعث حساسیت دستگاههای امنیتی نسبت به وی می شود تا سایر اقدامات وی را تحت نظر گرفته و نهایتا عملیات را انجام دهند.

کد خبر 6084818

دیگر خبرها

  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / روند صدور روادید زائران آغاز شد
  • صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است
  • تسهیل تردد معلولان در مسجد الحرام
  • راه‌اندازی پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»
  • مهاجران افغانستانی می‌توانند گواهینامه رانندگی بگیرند؟
  • پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» با ابتکار سازمان حفاظت محیط‌زیست راه‌اندازی شد
  • جزییات دستگیری یک صهیونیست در مالزی
  • راه‌اندازی مرکز پشتیبانی زائرکارت ایران در نوش‌آباد
  • هشدار عربستان به زائران برای حضور بدون مجوز در این کشور
  • آخرین مهلت خروج عمره‌گزاران از عربستان چه زمانی است؟