Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل استاندارد استان کرمان با اشاره به اینکه استاندارد دکترین انسانیت و اخلاق مداری است، گفت: رسالت اداره کل استاندارد کمک به سلامت، ایمنی و بهداشت مردم است که در این زمینه باید همه دستگاه ها و اقشار مختلف جامعه همکاری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، علی بیگ زاده، مدیرکل استاندارد استان امروز ( 29 مهر ) در آئین تقدیر از واحدهای تولیدی استاندارد کرمان و گرامیداشت روز جهانی استاندارد با اشاره به اینکه بیشتر واحدهای تولیدی مستقر در استان نمونه هستند اما با استناد به معیارهای مشخص شده تعداد محدودی را انتخاب کرده ایم، افزود: علاوه بر 8 واحد تولیدی نمونه، 3 واحد در حوزه تولید و خدمات به دلیل اهتمام به استاندارد، لوح و تندیس استاندارد ایران را دریافت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان این مطلب که استاندارد دکترین انسانیت و اخلاق مداری است، ابراز داشت: تعداد کل واحدهای تولیدی استان یک هزار و 78 واحد هستند، تعداد واحدهایی که پروانه گرفته اند 619 واحد، تعداد واحدهای که پروانه تشویقی دریافت کرده اند 459 مورد و از کل واحدهایی که تابع استاندارد اجباری هستند، 505 واحد فعال، 9 واحد غیر فعال و 48 واحد تعطیل هستند.

 

مدیرکل استاندارد استان با اشاره به اینکه از 505 واحد فعال، 155  واحد در زمینه مواد غذایی، 20 واحد بسته بندی، 45 واحد شیمیایی، 9 واحد خودرویی ، 7 واحد مهندسی پزشکی، 49 واحد خدمات و 15 واحد مکانیک فعالیت می کنند، اظهار داشت: یکی از مباحث مهم استاندارد تدوین ویژگی های تولید یک کالا است.

 

وی با بیان این مطلب که در سال 96، استان کرمان وظیفه داشت 50 مورد استاندارد ملی را تدوین کند که در این زمینه 56 مورد ملی را تدوین کرد، خاطرنشان کرد: آموزش کارکنان استان را در سال 96، دو هزار و 661 مورد داشته ایم و بر اساس نظارتی که بر وحداهای تولیدی انجام شده است 735 مورد تذکر دریافت کرده اند، 54 مورد اعلام جرم شده و 47 مورد نیز به دلیل نداشتن استاندارد جمع آوری کالا داشته ایم.

 

بیگ زاده با اشاره به اینکه بالای 90 درصد تصدی گری ها را به بخش خصوصی واگذار کرده ایم، خاطرنشان کرد: در زمینه پروانه کاربرد علامت استاندارد 17 تعلیق و 17 مورد نیز ابطال شده است همچنین در بازرسی طرح طاها در استان 10 هزار 688 مورد در زمینه کنترل کالای بازار انجام شده است، یک هزار و 446 مورد نمونه برداری از مراکز تولیدی انجام شده است.

 

وی با بیان این مطلب که 74 جایگاه سی ان جی در استان احداث شده است که 50 مورد آنها تأییدیه از اداره کل استاندارد دریافت کرده اند و مابقی یا تعطیل و یا در حال دریافت تأییدیه استاندارد هستد.

 

مدیرکل اداره استاندارد استان با اشاره به اینکه در سال 95 ارزیابی عملکرد در کشور انجام شد و اداره کل استاندارد استان در کشور به مقام برتر دست پیدا کرد، اظهار داشت: در واقع رسالت اداره کل استاندارد کمک به سلامت، ایمنی و بهداشت مردم است که در این زمینه باید همه دستگاه ها و اقشار مختلف جامعه همکاری داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/480

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین اربعین حسینی مقام معظم رهبری پیاده روی اربعین سازمان اوقاف و امور خیریه ختم عربستان مجلس موکب اربعین موکب روز جهانی استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۵۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی بیش از یکصد واحد متخلف به مراجع قضایی استان یزد

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، حمید مطهری در اولین نشست تخصصی بررسی عملکرد اداره حقوقی اداره کل اظهار داشت: در سال1402نود و پنج واحد که فرآورده هایی پایین تر از کیفیت های مصرح در استانداردهای ملی مربوطه به بازار عرضه کرده بودند براساس ماده 41 و 42 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد به کمیسیون قضایی ماده 42 مربوطه معرفی شدند.

مدیرکل استاندارد استان یزد در توضیح کمیسیون ماده 42 گفت: به موجب این ماده قانونی، کمیسیون ماده 42 متشکل از دادستان عمومی و انقلاب شهرستان یزد، مدیرکل اداره استاندارد استان، نماینده اداره صمت و دیگرسازمان های مردم نهاد هست که تکلیف به پرداخت جریمه، ارجاع به مراجع قضایی، سپردن تعهد، اخطار و پلمپ از جمله محکومیت ها بوده است.

مطهری ادامه داد: 105 واحد دیگر نیز به دلیل تولید، توزیع، تمرکزو فروش کالا و محصول مشمول استاندارد اجباری که بدون اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و همچنین جعل علامت استاندارد بر روی فرآورده ها به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی از محصولاتی نظیر شن، ماسه، بتن، تیرچه بلوک، کاشی و سرامیک، لوازم یدکی خودرو و مواد غذایی مشمول به عنوان صنایع غالب در این حوزه یاد کرد که در مراجع قضایی و کمیسیونهای مربوطه رسیدگی شده اند.

مطهری گفت: با نظارت مستمر  بر واحدها و توزیع و تولید در سطح استان، موفق به کاهش چشمگیر تولیدات تقلبی، پیشگیری از تخلفات کیفی، اطمینان بخشی به مردم و مصرف کنندگان می شویم و بیش از پیش بتوانیم به ارتقا سطح کیفی محصولات استان دست یابیم و برند استان یزد را در کشور و جهان ارتقا بخشیم.

دیگر خبرها

  • معرفی بیش از یکصد واحد متخلف به مراجع قضایی استان یزد
  • جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» سمنان کلنگ زنی شد
  • شروع فرآیند انتخاب واحد تولیدی نمونه در خوزستان
  • انجام ۲ هزار و ۴۴۲ نمونه برداری از فرآورده‌های تولیدی در زنجان