Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری، با بازدید ریس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری، فاز اول ساختمان جدید فیلمخانه ملی ایران و مرکز اسناد و آثار تصویری کشور به بهره برداری رسید.

این دیدار که با برپایی جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان سینمایی همراه بود، محمدمهدی حیدریان در سخنانی با بیان اینکه فیلمخانه ملی مرکز اصلی نگهداری اسناد تصویری و سینمایی کشور است، گفت: اهتمام به غنی کردن فیلمخانه باید به یک عادت و افتخار تبدیل شود و ما هم لازم است به گونه ای حرکت کنیم تا این شوق در همه ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر همراهی بخش های مختلف سینما و صنعت تصویر به ویژه فیلم کوتاه و مستند با فیلمخانه ملی تاکید کرد: هرچه پیشتر می رویم نیاز به فیلمخانه و این گنجینه بیشتر می شود و از نظر روانی، هویتی و آموزشی رجوع به این فضا افزایش پیدا خواهد کرد.

رییس سازمان سینمایی ادامه داد: فیلمخانه نباید شاهد خاموش و هویت پنهان تاریخی – فرهنگی ما باشد بلکه به تدریج باید کارکردی فعال و نقشی جدی در معرفی غنای فرهنگ و توانایی تصویرسازان ما بیاید.

در ابتدای این جلسه لادن طاهری مدیر فیلمخانه ملی ایران با ارایه توضیحاتی از انتقال فیلمخانه به محل جدید، گفت: خوشحالم که امروز یک آرزوی بیست ساله محقق شد و این جابجایی در جهت حفظ بهتر اسناد تصویری ایران صورت گرفت، اسنادی که بدون آن نمی توان گفت سینما و صنعت و هنر فیلمسازی داریم.

محمدحسن خوشنویس مشاور رییس سازمان و اولین مدیر فیلمخانه ملی ایران پس از انقلاب هم ضمن ارایه توضیحاتی درباره تاریخچه راه اندازی فیلمخانه ملی ایران اظهار کرد: همیشه آرزوی چنین جایی را داشتم. افتتاح ساختمان فیلمخانه از کارهایی بود که بیست سال به طول انجامید و بسیار خوشحالم که در نهایت با پیگیری های آقای حیدریان به ثمر نشست.

مشاور رییس سازمان سینمایی گفت: فیلمخانه ملی ایران با ۱۵۰ فیلم شکل گرفت، آن هم در شرایطی که کسی برای فیلم ها ارزش قائل نبود و از نابودی این میراث نگران نمی شد. با افتخار می گویم تاکنون در این فیلمخانه یک فریم فیلم از بین نرفته است.

فیلمخانه ملی ایران در منطقه باغ فردوس تهران واقع شده و قرار است پس از اتمام و انتقال همه آثار طی مراسمی با حضور اصحاب رسانه به صورت رسمی افتتاح شود.

کد خبر 4436663 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: فیلمخانه ملی محمدمهدی حیدریان اربعین ۹۷ تئاتر ایران هالیوود موسیقی ایرانی برنامه تلویزیونی فیلم کوتاه سینمای مستند فیلم سینمایی سریال ایرانی رادیو سینمای آمریکا انیمیشن کارگردان تئاتر تماشاخانه ایرانشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۵۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار اعضای سازمان بسیج مهندسین کشور با خانواده شهید «محسن صداقت»

به گزارش خبرگزای صدا و سیما؛ مرکز قم، نیکو کلام رئیس بسیج مهندسین استان قم با بیان اینکه خون شهید محسن صداقت سرآغاز حرکتی برای نابودی اسرائیل شد گفت: شهادت سردار زاهدی و یارانش در ساختمان کنسولگری ایران در سوریه باعث شد تا برای نخستین بار حمله گسترده ایران به اسرائیل شکل بگیرد تا دنیا مقهور قدرت ایران در برابر رژیم کودک کش اسرائیل شود و ابهت پوشالی این رژیم جعلی را به همگان نشان دهد.

وی همچنین وجود شهدایی همچون محسن صداقت که در جوانی الگوی بسیاری از جوانان شدند را نتیجه تربیت صحیح پدر و مادرهایشان دانست و از ان‌ها قدردانی کرد.

شهید «محسن صداقت» از نیرو‌های هوافضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مهندس فناوری اطلاعات بود که در در عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به بخشی از ساختمان سفارت ایران در دمشق به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از ۵۴ طرح صنعتی و گردشگری در قشم
  • بهره برداری فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک
  • ساختمان انتقال خون خمین نیازمند ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای افزایش کیفیت نان/ بهره‌برداری از ۱۵۰ مزرعه با محوریت کشاورزان خبره
  • کدام پروژه ها در منطقه ۲ به بهره برداری رسیدند؟ | آخرین وضعیت پروژه انتقال پساب از تصفیه خانه شهرک قدس
  • دیدار اعضای سازمان بسیج مهندسین کشور با خانواده شهید صداقت
  • دیدار اعضای سازمان بسیج مهندسین کشور با خانواده شهید «محسن صداقت»
  • رییس جمهور وارد فرودگاه بین‌المللی شهدای شاهرود شد
  • ساختمان و سازه کارخانه کاغذ سنگ الیگودرز تکمیل شده است