Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- کتاب «تاریخ یکساله وقایع مشروطه در تبریز» شرحی در روشن شدن زوایایی از تاریخ مشروطه، نقش تبریز در حوادث مهم کشور از جمله مشروطیت و انقلاب اسلامی و دلایل شکست نهضت مشروطه که مولف و نقاش آن ناشناس است تصحیح و منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا مصحح کتاب تاریخ یکساله وقایع مشروطه در تبریز رضا خیری مطلق است که در معرفی کتاب اینگونه می گوید: این کتاب گزارشی است دست‌نویس از نویسنده و کاتبی مجهول درباره تاریخ یکساله مشروطیت در دوران محاصره شهر تبریز که از پنجم جمادی‎الاول سال 1326 قمری تا هشتم ماه ربیع‎الثانی 1327 به طول انجامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا به اظهار مصحح کتاب، نویسنده اثر طی گزارش از اوضاع و احوال شهر تبریز و چگونگی حمله دولت‎خواهان و مستبدان و مقابله و مقاومت مشروطه‎طلبان و اوضاع و احوال تبریز و حومه آن،انجمن‎ها و شرح حال شخصیت‎ها و رجال آن روز تبریز و آذربایجان را به تفصیل در کتاب آورده و در روشن شدن زوایای مبهم وقایع مشروطه اثری قابل توجه به شمار می رود.
تاریخ یکساله وقایع مشروطه در تبریز مصور به چهل تصویر آبرنگ از وقایع و چهره‌هاست، 40 صفحه از صفحات اصلی کتاب ممهور به مهر کنسولگری روسیه در تبریز است‌ که نشان می دهد این کتاب زمانی جزو آرشیو کنسولگری روس در تبریز بوده و چه بسا به سفارش آن کنسولگری نگاشته شده‌ است، اصل کتاب از آرشیو کتابخانه سیدحسین سیدین است.
این کتاب از سوی نشر امید صبا منتشر شده است.
فراهنگ**3009** 1701

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي تازه هاي نشر تاريخي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۵۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پاسداران

۱۳ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ درحالی که ایران درگیره مراسم های شبهای قدر بود . رژیم اسرائیل بابلند کردن جنگنده و شلیک موشک های دور زن ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را مورد حمله قرار داد و با عث شهادت ۱۴ تن از افراد حاضر در این کنسولگری شد.

   

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3073248 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • خاموشی یکساله چراغ های کمربندی جنوب شیراز
  • سپاه پاسداران
  • تقی زاده از برلین کاندیدای مجلس ایران و توسط مردم انتخاب شد / نجات ایران و جهان اندیشه روشنفکران تبعیدی عصر مشروطه
  • تقی زاده از برلین کاندیدای مجلس و توسط مردم انتخاب شد / نجات ایران و جهان اندیشه روشنفکران تبعیدی عصر مشروطه
  • تاریخ طب در ایران پس از اسلام در فهرست صد کتاب ماندگار قرار گرفت
  • مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید» در تبریز
  • اهمیت توجه محمود نجم‌آبادی به نسخ خطی و ترجمه‌شان
  • خدمات محمود نجم‌آبادی به علم پزشکی
  • جنجال حراج کتاب‌های کتابخانه تربیت تبریز در فضای مجازی
  • ایران آماده بارش‌های فراگیر بهاری | صدور هشدار هواشناسی برای بارش‌های اردیبهشتی | تهران چه روزهایی بارانی است؟