Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-20@01:35:07 GMT

شش مهاجم کمتر از دو مدافع گل زده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۶۵۲۹۹

به گزارش ایلنا، تیم فوتبال استقلال تهران در هفته نهم توانست به دومین پیروزی پی در پی خود در لیگ و با احتساب پیروزی برابر نفت مسجدسلیمان در جام حذفی، به سومین پیروزی متوالی خود آن هم در سه بازی خارج از خانه دست یابد. آبی‌ها با این پیروزی‌ها آرام آرام به بالای جدول نزدیک شدند.

مدافعانی که بوی گل می‌دهند

استقلالی‌ها در حالی هفته نهم توانستند سایپا را مغلوب کرده تا با ۱۴ امتیاز به رده پنجم جدول برسند که زننده هر دو گل این تیم مدافعان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد دانشگر و وریا غفوری زننده دو گل استقلال بودند و مهاجمان این تیم مثل اغلب بازی‌های این فصل در گلزنی ناکام ماندند.

بهترین گلزن، مهاجم نیست

آبی پوشان در این فصل کلا ۹ بار گلزنی کرده‌اند در حالی که بهترین گلزن آنها یک مهاجم نیست، بلکه مدافع آنهاست که به خوبی ضعف مهاجمان آبی‌پوشان را نشان می‌دهد. گلزنی مدافعان گویای این امر است که آنها دارند جور گل نزدن مهاجمان را به دوش می‌کشند.

55 درصد گل‌ها را مهاجمان نزده‌اند

وریا غفوری با 3 گل بهترین گلزن آنهاست؛ در مجموع مدافعان آنها 44 درصد گل‌های‌شان را به ثمر رسانده‌اند یعنی 4 گل از 9 گل که 3 گل توسط وریا و یکی به وسیله محمد دانشگر به ثمر رسیده است. یکی دیگر از این گل‌ها هم توسط فرشید اسماعیلی هافبک به ثمر رسیده و در این بین مهاجمان آبی‌ها کمتر از مدافعان، یعنی 33 گل ها را به ثمر رسانده‌اند. نکته دیگر این است که این 3 گل توسط سه مهاجم به ثمر رسیده، یعنی هیچ مهاجمی بیش از یک گل به ثمر نرسانده است. مهدی قائدی، اللهیار صیادمنش و مرتضی تبریزی مهاجمانی هستند که برای استقلال شفر گلزنی کرده‌اند. یک گل این تیم هم در بازی مقابل تراکتورسازی توسط علی عبدا...زاده، مدافع حریف به ثمر رسیده است.

اجاق کور مهاجمان

روح‌ا... باقری، جابر انصاری و الحاجی گرو مهاجمانی هستند که در این فصل هنوز موفق به گلزنی نشده‌اند. به عبارتی دیگر، شش مهاجم استقلال کمتر از دو مدافع آبی‌ها گل به ثمر رسانده‌اند که بی‌شک کارنامه مردودی برای مهاجمان استقلال است.

صیادمنش، نور امید خط حمله بیمار

یک گل و یک پاس گل برابرنفت مسجدسلیمان صیادمنش را به موثرترین بازیکن استقلال تبدیل کرد و در دیدار با سایپا نیز با یک تیرک و گرفتن یک پنالتی به روزهای خوب خود ادامه داد تا نور امیدی در خط حمله نه چندان زهردار استقلال برای آینده باشد.

فرصت طلایی شاگردان شفر

استقلال پس دیدار با سایپا، در 2 دیدار از 3 دیدار خود برابر تیم‌هایی به میدان می‌رود که بالاتر از این تیم در جدول حضور دارند و موفقیت استقلال در این دیدارها می‌تواند آبی‌پوشان را به شکل چشمگیری در جدول بالا بکشد. آبی‌های تهرانی در اولین دیدار خود برابر سپاهان به میدان می‌روند؛ استقلال با سپاهان 5 امتیاز اختلاف دارد و در صورت کسب برد در این دیدار حساس و کلیدی با صدر جدول فاصله خود را کم می‌کند. استقلال در هفته یازدهم و بعد از دیدار با ماشین سازی نیز به مصاف تیم پدیده می‌رود که این روزها در صدر جدول قرار دارد. آبی‌های تهرانی برابر پدیده نیز در تهران به میدان می‌روند و در صورت کسب پیروزی برابر این تیم نیز فاصله خود را با صدر جدول کاهش می‌دهند. برگزاری 3 دیدار حساس در تهران برابر تیم‌های بالانشین برای شفر و شاگردان او فرصت بسیار خوبی است تا در پایان هفته یازدهم با حداقل فاصله در رتبه‌های بالای جدول ح

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استقلال تهران الله یار صیادمنش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۵۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقیب سنتی در انتظار هدیه شمس آذر است/ نباید به استقلال ایراد گرفت

علی چینی در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص دیدار روز جمعه استقلال برابر شمس آذر قزوین که در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد گفت : آبی پوشان با برد برابر آلومینیوم اراک شرایط روحی خوبی پیدا کرده و خود را آماده دیدار برابر شمس آذر می کنند تا بتوانند این دیدار را هم با برد به پایان برسانند.

وی ادامه داد: شمس آذر به دنبال شگفتی سازی است و می خواهد در تهران از استقلال امتیاز بگیرد. البته شمس آذر در دور رفت به مراتب بهتر بازی می کرد و نتایج خوبی هم گرفته بود اما در دور برگشت عملکرد خوبی نداشت. با این حال برای دیدار با استقلال از انگیزه بالایی برخوردار است تا بتواند با ارایه یک بازی انتحاری معادلات بالای جدول را بر هم زده و رقبای استقلال را خوشحال کند.

کارشناس فوتبال در خصوص شرایط استقلال هم گفت : آبی ها می دانند که کار سختی برابر شمس آذر خواهند داشت اما نمی خواهند صدر جدول را به تیم دیگری بدهند و در پی این هستند تا روند بردهای خود را ادامه دهند تا به قهرمانی دست پیدا کنند، استقلال یکی از تیم های لیگ است که خیلی ساده بازی می کند و برنده هم از زمین خارج می شود بازیکنان استقلال با هماهنگی خوبی که در تمام خطوط دارند روان بازی می کنند و اگر همین شرایط را مقابل شمس آذر داشته باشند سه امتیاز را از آن خود خواهند کرد تا یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک شوند .

چینی با انتقاد از کسانی که بردهای اقتصادی استقلال را مورد انتقاد قرار می دهند تاکید کرد : هر سرمربی تفکرات خاص خودش را دارد و نمی توان به او ایراد گرفت خصوصا وقتی تیم توانسته با همین تفکرات فقط یک بار در لیگ آن هم با اشتباه داوری شکست بخورد ، آیا اگر امتیاز نگیرد همین منتقدین استقلال دیگر انتقاد نمی‌کنند؟

وی ادامه داد: البته وقتی به جدول لیگ نگاه می‌کنیم استقلال دومین تیم در جدول از لحاظ گل زده است پس نمی دانم چرا یک عده فقط انتقاد می کنند و نمی خواهند تفکرات خودرا تغییر دهند ، استقلال ۷ هفته حساس پیش رو دارد که باید تمامی امتیازات را کسب کرده تا قهرمان شود بنابراین باید به حاشیه ها و انتقادهای غیر حرفه ای توجه نکند و تمام تمرکزش روی بازی های باقی مانده باشد ، هواداران هم باید در این شرایط حساس تیم را تنها نگذارند این انتظار از هواداران وجود دارد که جمعه ورزشگاه را پرکرده و تا پایان بازی تنها به تشویق تیم بپردازند تا استقلال با حمایت آنها حریف را شکست دهد .

وی در پایان خاطر نشان کرد: استقلال حساس ترین هفته ها را پیش رو دارد آنها باید برای رسیدن به قهرمانی آرامش داشته باشند ، مسوولان استقلال اختلافات را کنار بگذارند و بخشی از مطالبات بازیکنان را پرداخت کنند تا بازیکنان با روحیه ای بهتر تمرین و بازی کنند ، آرامش ، تمرکز ، اتحاد و با تمام وجود بازی کردن رمز موفقیت و رسیدن به قهرمانی برای استقلال خواهد بود که امیدواریم آبی پوشان با رعایت این نکات به قهرمانی دست پیدا کنند.

کد خبر 6082288

دیگر خبرها

  • مرادمند: خدا را شکر این سیلی را الان خوردیم
  • حاشیه دیدار استقلال و شمس آذر| اعتراض شدید هاشمی‌نسب به بازیکنان استقلال/ خوشحالی جالب مهاجم شمس آذر
  • حاشیه دیدار استقلال و شمس آذر| حضور مدافع سابق، اعتراض به داور و شعار ویژه برای گلزن آبی‌ها
  • استقلال در اندیشه پایین کشیدن پرسپولیس
  • رقیب سنتی در انتظار هدیه شمس آذر است/ نباید به استقلال ایراد گرفت
  • هر ۳ گل پرسپولیس درست بود/ تیم داوری قضاوت مطلوبی داشت
  • گل های دقیقه پایانی برای تساوی گل گهر و استقلال خوزستان
  • ترانسفر نافرجام در تبریز؛ مهاجمان استقلال و پرسپولیس به نیمکت پیچ شدند
  • دلیل اصلی گلزنی و درخشش مهاجم آرژانتینی استقلال چه بود؟
  • کدام‌یک قهرمان لیگ می‌شود؛ استقلال یا پرسپولیس؟