Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-19@11:16:11 GMT

(تصاویر) روزهای خون و جوهر در افغانستان!

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۶۵۳۲۴

(تصاویر) روزهای خون و جوهر در افغانستان!

برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان شنبه بیستم اکتبر آغاز شد. وقوع برخی خشونت‌ها همزمان با برگزاری انتخابات شماری قربانی گرفت و انجام انتخابات در برخی مناطق را به تأخیر انداخت. در کابل در نتیجۀ برخی انفجار‌ها در اطراف مکان‌های رأی گیری دست کم سه نفر کشته و سی نفر دیگر زخمی شدند.

حدود ٨ میلیون و ۸٠٠ هزار رأی دهندۀ افغان برای انتخاب ٢۵۰ نماینده به پای صندوق‌های رأی فراخوانده شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مجموع ۷٣۵۵ حوزۀ اخذ رأی تنها ۵١۰۰ حوزۀ رای‌گیری در‌های خود را به روی رأی دهندگان گشودند.   قتل رئیس پلیس قندهار توسط طالبان، رأی گیری در این شهر را یک هفته به تأخیر انداخته است.

در ولایت غزنی در مرکز افغانستان نیز به دلیل اختلافات دربارۀ نمایندگان گروه‌های مختلف قومی، برگزاری انتخابات با تأخیر روبرو شد. رئیس جمهوری افغانستان، محمد اشرف غنی، پس از شرکت در رأی گیری همۀ زنان و مردان افغانستان را به شرکت در انتخابات فراخواند.

طالبان طی ماه‌های گذشته بر حملات شان علیه نیرو‌های دولتی افزودند و هشدار دادند که برای جلوگیری از برگزاری انتخابات شعبه‌های اخذ رای را آماج حملات خود قرار می‌دهند. در جریان کارزار انتخاباتی ٩ تن از نامزد‌ها توسط طالبان کشته شدند.

برخی حوزه‌های رأی گیری در کابل و قندوز هدف خمپاره یا تیراندازی قرار گرفتند. در کاپیسا و برخی نواحی اطراف کابل صدای چند انفجار شنیده شده است.

زندگی سیاسی افغانستان تحت الشعاع مجادلات ناشی از انتخابات ریاست جمهوری سال ٢٠١٤ این کشور قرار گرفته است. در پی این انتخابات دو حزب رقیب که یکدیگر را به تقلب انتخاباتی متهم کردند، ناچار شدند ائتلافی شکننده را تشکیل بدهند.   برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان بعد از بیش از سه‌سال تاخیر
انتخابات پارلمانی افغانستان بعد از سه سال و شش ماه تاخیر صبح امروز با مراجعه مردم به بیش از پنج هزار و ۱۰۰ شعبه رای‌گیری در ۳۲ ولایت از ۳۴ ولایت این کشور آغاز شد.

در جریان برگزاری این انتخابات که ۲۲۵۸ نامزد از جمله ۴۱۵ زن برای بدست آوردن کرسی پارلمان با هم رقابت می‌کنند، حداقل وقوع ۳ انفجار در شهر کابل گزارش شده است.

آخرین انتخابات پارلمانی در افغانستان هشت سال پیش برگزار شد و با وجود اینکه دوره پنج ساله فعالیت نمایندگان پارلمان تمام شده بود، اما به دلیل آماده نبودن شرایط برگزاری انتخابات، کار پارلمان فعلی برای سه سال تمدید شد.

طبق آمار رسمی اعلام شده، در این دوره از انتخابات حدود هشت میلیون و ۸۰۰ هزار نفر که سه میلیون و ۶۷هزار نفر آن‌ها زنان و پنج میلیون و ۶۸۱ هزار نفر نیز مردان هستند، برای رأی دادن ثبت نام کرده اند.

انتخابات دو ولایت غزنی و قندهار به تعویق افتاده است. کشته شدن ژنرال عبدالرازق اچکزی، فرمانده پلیس قندهار و همچنین مشکلاتی امنیتی و سیاسی در ولایت غزنی منجر به تاخیر در برگزاری انتخابات در این دو ولایت شده است.  

منبع: فرارو

کلیدواژه: انفجار انتخابات پارلمانی افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۵۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار قربانیان سیل در افغانستان به 66 نفر رسید

به گزارش جماران به نقل از آناتولی، وزارت دولت برای مدیریت بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تعداد قربانیان سیل در روزهای اخیر در مناطق مختلف این کشور به 66 نفر رسیده است.

در این اطلاعیه آمده است، 66 نفر بر اثر سیل اخیر جان خود را از دست داده و 36 نفر دیگر زخمی شده‌اند. همچنین در نتیجه این سیلاب‌ها، 600 راس دام تلف شده و 235 خانه نیز ویران شده است.

در همین راستا، دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان اعلام کرد که برای تامین مسکن دائمی مردم سیل زده و رفع نیازهای فوری آنها تلاش خواهند کرد.

گفتنی است بارش باران و وقوع سیل در روزهای اخیر باعث ریزش سقف خانه‌ها، رانش زمین، تخریب جاده‌ها و جان باختن ده‌ها نفر در افغانستان شده است.

 

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی افغانستان برای وقوع سیلاب در ۲۹ ولایت
  • دوازدهمین دور جشنواره ملی گل ارغوان در پروان
  • جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر رسید
  • معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است
  • شمار قربانیان سیل در افغانستان به 66 نفر رسید
  • توزیع بیش از ۶۸ هزار تذکره در کنر
  • نقض حریم هوایی افغانستان در پروان
  • وقوع حادثه ترافیکی در قندوز
  • وقوع رویداد های ترافیکی در ۳ ولایت افغانستان
  • افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر