Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل زندانهای استان کردستان، اسحاق ابراهیمی، از اختصاص ۱۴۹ میلیون تومان اعتبار از سوی اداره کل زندان های استان کردستان در راستای کاهش آسیب های اجتماعی برای برگزاری دوره های آموزشی جهت خانواده های زندانیان خبرداد و اظهارداشت: این اعتبار در انجمن های حمایت زندانیان سنندج،‌ مریوان،‌ سقز و قروه تقسیم و به برگزاری دوره های متعدد از جمله پیشگیری از طلاق، اعتیاد، مفاسد اجتماعی و اخلاقی و مهارت های اساسی زندگی اختصاص یافت و ۶۱۳ نفر از همسران و فرزندان زندانیان از این آموزش ها بهره مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعداد انجمن های حمایت زندانیان فعال در سطح استان را ۹ انجمن عنوان کرد و افزود: در حال حاضر این انجمن ها تعداد ۹۶۸ خانواده با جمعیت بیش از دو هزار و ۶۰۰ نفر را تحت پوشش خدمات حمایتی خود قرار داده اند.

عضو هیئت مدیره انجمن های حمایت زندانیان سطح استان کردستان همچنین از فعالیت ۱۵ مددکار در زندان ها و مراکز اصلاحی و تربیتی استان خبرداد و ادامه داد: در سال ۹۶ مددکاران زندان های استان با کار و تلاش شبانه روزی، بیش از ۳۹ هزار و ۴۰۰ مورد مداخله موثر در امور خدمات قضایی و مددکاری مددجویان زندان های استان داشته اند.

ابراهیمی همچنین به حضور موثر مددکاران در پرونده های زندانیان محکوم به قصاص اشاره کرد و یادآور شد: در سال ۹۶ با پیگیری مددکاران و افراد معتمدی که با انجمن های حمایت زندانیان همکاری می کنند، هشت ۸ نفر از افراد محکوم به قصاص از پای چوبه دار رهایی یافتند.

وی در ادامه سخنان خود یکی از مهمترین موفقیت های اداره کل زندان های کردستان را در حوزه مراقبت پس از خروج عنوان کرد و بیان کرد: طی ۲۶ ماه گذشته مرکز امور اجتماعی و مراقبت بعد از خروج زندان های کردستان به تعداد ۱۹۸ نفر از زندانیان آزاد شده که در مدت زمان تحمل حبس با شرکت در دوره های حرفه آموزی موفق به کسب گواهینامه مهارت شده بودند در مجموع مبلغ سه میلیارد تومان وام خود اشتغالی پرداخت کرده است.

مدیرکل زندان های استان کردستان مبلغ وام های قرض الحسنه اعطایی به هریک از زندانیان آزاد شده را از ۹ میلیون تومان تا ۲۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت:‌ خوشبختانه وام های اعطایی به زندانیان آزاد شده موثر واقع شده چرا که شواهد و آمارها نشان می دهند آمار بازگشت مجدد به زندان از سوی این دسته از زندانیان صفر بوده است و این به معنای آن است که آنان با دریافت وام و ایجاد شغل برای خود به جامعه بازگشته و زندگی سعادتمندانه ای را نیز دنبال می کنند.

ابراهیمی اظهارداشت: خوشبختانه اداره کل زندان های کردستان طی سال های گذشته و در حوزه های مختلف از جمله انجمن های حمایت زندانیان و مراقبت پس از خروج، دست آوردهای بسیار خوبی را داشته که همه این موفقیت ها در سایه تلاش و کوشش کارکنان زندان های استان و حمایت های ستاد سازمان به دست آمده است.

وی پیشگیری و مبارزه با آسیب های اجتماعی را یکی از ماموریت های سازمان زندان ها عنوان کرد و افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، طی سال های گذشته در خصوص پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی اقدامات بسیار ارزشمندی صورت گرفته و اعتباراتی نیز برای این موضوع تخصیص یافته است که سازمان زندان ها نیز با توجه به ماهیت کاری و جامعه هدفی که با آنها سروکار دارد از دستگاه های متولی در امر کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است.

مدیرکل زندان های کردستان با اشاره به آسیب هایی که متوجه خانواده های زندانیان می شود، بیان کرد: با ورود هر فرد به زندان چه در حین حبس و چه پس از آزادی، آسیب های متعددی متوجه وی و خانواده اش می شد که به جرات می توان گفت آسیب هایی که متوجه خانواده زندانی می شود به مراتب بسیار بیشتر از فرد زندانی خواهد بود که این مهم ضرورت حمایت از خانواده های زندانیان را دوچندان می کند.

کد خبر 4436419

منبع: مهر

کلیدواژه: انجمن حمایت از زندانیان سنندج اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی گرگان بوشهر کرمانشاه مشهد مرز مهران یاسوج شهرکرد خبرگزاری مهر شیراز خرم آباد خطبه های نماز جمعه سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۵۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  در آیینی با حضور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از خیرین جشن گلریزان میاندوآب تجلیل به عمل آمد.

 عتباتی   در این مراسم که در میاندوآب برگزار می شد گفت: هدف از حضور در این آیین تقدیر از انسان‌های بسیار بزرگوار و خیری است که به  نمایندگی از مردم اصیل و با فرهنگ میاندوآب بی هیچ چشم داشتی به همنوعان خود کمک می کنند و در این جمع حضور پیدا کرده اند.

عتباتی ادامه داد: با کمک های خیرین بزرگوار که با یک نگاه دقیق و درست به یک موضوع اجتماعی به نام زندان ورود کردند طی سه سال گذشته کمک های خیرین به جشن های گلریزان رشد ۵۵ برابری داشته که نشان از اعتماد مردم به مجموعه دستگاه قضایی استان است.

رئیس کل دادگستری استان افزود: از محل کمک های مردمی جمع آوری شده در سال گذشته ۷۷۵ محکوم مالی و جرایم غیر عمد از زندان های سطح استان آزاد شدند و امید است با کمک های مردمی به ستاد دیه در جشن های گلریزان امسال در قدم اول ۲۵۰ نفر از ۶۰۰ زندانی جرایم غیر عمد و مالی استان تا پایان اردیبهشت ماه از زندان آزاد و به کانون گرم خانواده بازگردند.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه شهرستان میاندوآب در سازش پرونده ها خصوصاً در پرونده های قصاص نفس داری رتبه های برتر استان است گفت که این امر نشان از بزرگواری و قلب های بخشنده و مهربانی است که خدا نصیب مردم این خطه از استان نموده است لذا از خیرین انتظار است به مانند همیشه نگاه ویژه ای نیز به این فرهنگ حسنه داشته باشند.

عتباتی در پایان از انجمن حمایت از زندانیان نیز خواست تا اقدامات خود را در راستای حرکت به سمت درآمد زایی مستمر و پایدار برای خانواده های زندانیان نیازمند سوق دهند.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام  گل حسینی رئیس دادگستری میاندوآب از کمک های خیرین میاندوآب تقدیر و پس از آن مسعودی دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان با ارائه گزارشی از عملکرد ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان میاندوآب گفت که ۳۲۰ خانواده زندانی نیازمند تحت پوشش انجمن هستند و خدماتی همچون بسته های معیشتی، خدمات پزشکی، دارویی و روانپزشکی از سوی خیرین و پزشکان خیر به خانواده های زندانیان نیازمند ارائه می گردد.

مسعودی افزود: در جشن گلریزان امسال خیرین بزرگوار میاندوآب مبلغ ۷ میلیاردی و دویست و هشتاد میلیون تومان به صورت نقد به حساب ستاد دیه واریز نموده اند، همچنین شاکیان نیک سیرت نیز به میزان ۳ میلیارد و ششصد و چهل میلیون تومان در ماه مبارک رمضان از حق خود گذشت کرده اند.

فتحی مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این مراسم با تقدیر از حضور فعال خیرین در جشن های گلریزان این امر را حاصل نگاه ویژه دکتر عتباتی به مقوله زندان و زندانی و به تأسی از ایشان ورود مجموعه دستگاه قضایی استان در این امر خداپسندانه دانست.

در پایان این آیین از خیرین نیک سیرت با اهدای لوح تقدیر از سوی دکتر عتباتی رئیس کل دادگستری استان تجلیل به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان
  • ضرورت کارآفرینی برای زندانیان و خانواده آن ها
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت