Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها در برخی از روستاهای استان بوشهر شدت شوری آب آشامیدنی به حد اشباع کامل و نزدیک به تبلور رسیده ، به گونه ای که طعم شور آن هنگام شستشوی صورت چشمها به شدت می سوزاند و این شرایط باعث ابراز گلایه مندی شهروندان شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ باتوجه به اینکه از گذشته تاکنون بخش عمده ای از آب مورد نیاز بوشهر از استان های همجوار تامین میشده است و هم اکنون به دلیل خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی منجر به  کاهش ورودی آب از استان های همجوار شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می رسد باید به صورت جدی و فوری به راه های جایگزین برای تامین آب در استان بوشهر اندیشیده شود و یکی از این راه ها شیرین سازی آب دریا است و با توجه به استقرار نیروگاه اتمی در بوشهر استفاده از ظرفیت های این نیروگاه از بهترین راه های تامین آب با استفاده از شیرین سازی آب دریا است که متاسفانه در شهر بوشهر بلکه در برخی شهرهای استان بوشهر آب شیرین کن ها فقط نام انها و زمینی برای آن در نظر گرفتن ولی افتتاح و یا بهره برداری نرسیده است.

در شرایطی از آبشیرین کن ها به عنوان شیوه اساسی برون رفت استان از مشکل کم آبی یاد می شود که پروژه های فعلی به دلیل نوسانات ارزی دچار توقف شده است.

بوشهری ها یکی از سخت ترین تابستان های خود را پشت سر گذاشته و پیش بینی ها در خصوص تغییرات اقلیمی و ادامه خشکسالی ها، نشان از شرایط دشوارتری در آینده است، از این رو کاهش وابستگی بوشهر به منابع آب استان های دیگر و استفاده از تاسیسات آبشیرین کن ها، یکی از راهکارهای جدی و موثر می باشد.

طبق بررسی های لازم آبشیرین کن نوار ساحلی تنگستان که سال گذشته با حضور سرپرست وزارت نیرو کلنگ زنی شد، بدون پیشرفت زمین گیر شده و به گفته مسئولان، نوسانات ارزی دلیل این مشکل است.

همچنین پروژه در دست اجرای آبشیرین کن سیراف جهت انتقال آب به شهرستان جم نیز به کندی پیش می رود و روند فعالیت قرارگاه خاتم الانبیا در این طرح مطلوب و رضایت بخش گزارش نمی شود.

محمد بنافی یکی از شهروندان بوشهری اظهار داشت: مراکز فروش آب به دلیل ازدحام جمعیت نرخ آب شیرین را افزایش داده ، این درحالی است که علاوه بر خرید آب شیرین، بهای آب خانگی را نیز پرداخت می کنیم.

لیلا منصوری  یکی دیگر از شهروندان بوشهری نیز در این باره گفت: در طبقه چهارم ساختمانی در مرکز بوشهر زندگی می کنم ، هر روز مجبوریم 2 تا سه بشکه 20 لیتری را از پله ها به منزل حمل کنیم تا آب مورد نیاز خود را تامین کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۵۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشکیان: در درمان بیماری‌های خاص مانده‌ایم! /دولت رئیسی، قانون در مورد بیماری‌های صعب‌العلاج اجرا نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در خصوص وضعیت هزینه‌های دندانپزشکی، اظهار داشت: قدم اول برای مردم درحوزه دندانپزشکی، پیشگیری است و اگر پیشگیری نشود، هزینه‌های سنگین را برای مردم و جامعه تحمیل می‌کند؛ بنابراین اگر بتوانیم در قدم اول مسایل پیشگیری و آموزش را در جامعه به همه کسانی که در خطر مشکلات دندانی هستند ارائه دهیم، می‌تواند مشکل ما را حل کند.

وی در گفتگو با شفقنا، ادامه داد: دولت باید وضعیت بیمه‌ای را اصلاح کند چراکه نه تنها برای درمان‌هایی مثل دندانپزشکی، بلکه در درمان بیماری‌های خاص و سرطانی هم مانده‌ است. در هیچ کجای دنیا، دولت بیماری‌هایی که زندگی مردم را به خطر نمی‌اندازد را پوشش نمی‌دهد و ابتدا به سراغ بیماری‌های خاص می‌رود در حالی که ما هنوز در پوشش بیماری‌های خاص مانده‌ایم.

پزشکیان نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پوشش بیمه‌ای بیماران سرطانی گفت: دولت قرار بود ۱۰ درصد خالص هدفمندی را برای بیماران صعب العلاج هزینه کند اما این کار را هم نکردند؛ درحالی که قانون و منبع برای این مساله وجود دارد اما دولت اجرا نمی کند.

وی در خصوص تامین داروهای بیماران سرطانی اظهار داشت: مشکل تولید ما، نبود منابع برای تامین نیاز است؛ شرکت‌های دارویی، دارو تولید می کنند اما دولت پول آنها را نمی دهد؛ لذا برای تولید با مشکل مواجه هستند؛ دولت به مجموعه شرکت های دارویی، نزدیک به ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد که رقم کمی نیست. ما جلساتی در این خصوص داشتیم و گزارشی هم در صحن در مورد کمبود و گرانی دارو ارائه شد اما نمایندگان مجلس با ارسال گزارش دارویی کمیسیون بهداشت به قوه قضاییه مخالفت کردند که نباید این مخالفت صورت می‌گرفت.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904212

دیگر خبرها

  • مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی برای کنترل نوسانات بازار ارز تمدید شد
  • مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی برای کنترل نوسانات بازار تمدید شد
  • تمدید مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی برای کنترل نوسانات بازار ارز
  • توسعه آبزی‌پروری خرد معیشتی در سواحل روستایی بوشهر
  • تمدید مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارزی
  • تمدید مصوبه مداخله بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارز
  • پزشکیان: در درمان بیماری‌های خاص مانده‌ایم! /دولت رئیسی، قانون در مورد بیماری‌های صعب‌العلاج اجرا نمی‌کند
  • احتمال وقوع ناپایداری‌های جوی در استان بوشهر/ سواحل متلاطم است
  • افزایش پایداری آب شرب در شهرستان عسلویه
  • سواحل استان بوشهر مواج و متلاطم است