Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:مقامات اسرائیلی نگران این هستند که طرح صلح آمریکا شامل اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و فلسطین هر دو باشد.
به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، مقامات اسرائیلی نگران این هستند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تلاش‌هایش را برای حل نزاع فلسطین و اسرائیل براساس راهکار تشکیل دو کشوری برای دستیابی به یک دستاورد بزرگ در سیاست خارجه خود و پیروزی در انتخابات افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها نگران این هستند که طرح صلح آمریکا شامل اعلام قدس به عنوان پایتخت فلسطین و اسرائیل هر دو باشد تا محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به میز مذاکرات بازگردد.
محمود عباس از زمان به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس، آمریکایی‌ها را تحریم کرده است.
یک منبع اسرائیلی اعلام کرد که ترامپ درباره این طرح بسیار جدی است و برای آمریکایی‌ها حل نزاع اسرائیل و فلسطین نسبتا آسان است.
این مساله مشکل بزرگی برای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است. نتانیاهو به آمریکایی‌ها توضیح خواهد داد که این بند موجب مخالفت زیادی در میان راست‌گرایان خواهد شد. در این صورت احتمالا نتانیاهو از آمریکایی‌ها بخواهد اعلام این طرح را به بعد از انتخابات سراسری در اسرائیل موکول کنند.
آمریکایی‌ها می‌خواهند قبل از پایان سال کنونی یا اوایل سال آتی میلادی این طرح را اعلام کنند.
این مسؤول اسرائیلی اظهار داشت، در صورت شکست جمهوریخواهان در انتخابات میان دوره‌ای کنگره ترامپ تلاش‌هایش برای حل درگیری اسرائیل و فلسطین را بیشتر می‌کند تا دستاوردی بزرگ در سیاست خارجه‌اش باشد.
به گفته این مسؤول اسرائیلی، الحاق قدس در معامله قرن منجر به کشاندن نتانیاهو در باتلاق سیاسی می‌شود به خصوص اگر بخواهد به سمت انتخابات زودهنگام برود.
یدیعوت آحارونوت به نقل از مسؤولان اسرائیلی نوشت، دولت ترامپ طرح صلح خود را بر سه اصل قرار داده اینکه اگر کسی پای میز مذاکره می‌آید از چیزی صرف نظر کند و این صرف‌نظرها و امتیازدهی‌ها یک‌جانبه نخواهند بود و کسی که میز مذاکره را ترک می‌کند بهایش را خواهد پرداخت و اگر کسی به این طرح نه بگوید طرحی دوم ارائه می‌شود که از مقبولیت کمتری نزد او برخوردار خواهد بود.
این مسؤول اسرائیلی رویکرد ترامپ را رویکرد یک تاجر و دلال توصیف کرد که بر این اساس است که "این قرارداد را اکنون ارائه می‌کنم بگیر و الا بدی بدتر خواهد بود."
آحارونوت نوشت: مسؤولان اسرائیلی برآورد می‌کنند که در واشنگتن تعدادی مقامات آمریکایی تاثیرگذار هستند که تلاش خواهند کرد تا تضمین کنند به فلسطینی‌ها وعده به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت دو کشور داده نشود که در راس آنها دیوید فریدمن سفیر آمریکا در تل‌آویو است. برچسب ها: رژیم صهیونیستی ، فلسطین ، قدس

منبع: خرداد

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی فلسطین قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۵۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شبکه المیادین به نقل از منابع رسانه‌ای صهیونیستی اعلام کرد که پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی «شبعا» در ساعات گذشته مورد حمله بی‌سابقه حزب‌الله با موشک قرار گرفتند.

ارتش رژیم اسرائیل نیز اعلام کرد که پرتاب ۲ موشک از لبنان به سمت کوه «هاردوف» را رصد کرده است.

ماجرای جنگ تمام نشدنی اسرائیل در جنوب لبنان یا رویای سرقت از سرزمین ثروت

حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: پایگاه رویسات العالم اسرائیل در تپه‌های اشغالی «کفر شوبا» را با سلاح‌های موشکی هدف قرار دادیم.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 847895 برچسب‌ها لبنان خبر ویژه رژيم صهيونيستى فلسطین طوفان الاقصی

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است
  • جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی
  • ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد
  • دانشجویان ایران هم‌صدا با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد
  • فریدمن: اسرائیل باید بین رفح و ریاض یکی را انتخاب کند
  • جزئیات طرح آمریکایی - اسرائیلی برای مدیریت محاصره نوار غزه
  • محکومیت رژیم صهیونیستی در جمعه خشم
  • حماس: هیچ پیشنهادی جز آتش‌بس در غزه را نمی پذیریم