Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران ظهر امروز در پایان نود و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران حضور یافت و با اشاره به مصوبات جلسه‌ امروز‌ گفت: در جلسه امروز ادامه طرح الزام شهرداری تهران به انتشار عمومی اطلاعات شهرسازی‌ بررسی شد که امروز در مورد بندهای مختلف آن بحث شد و موار‌دی اصلاح و افزوده شد و در نهایت این طرح به تصویب رسید‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به تصویب طرح انتشار اطلاعات شهرسازی‌ ادامه داد: مقرر شد کسانی که از ابتدای سال 97 اقدام به تشکیل پرونده کرده‌اند، اطلاعات ساختمانی آنها شفاف بشود تا طبق ضوابط و مقررات تراکم، زیربنا و تعداد طبقات پرونده آنها به صورت شفاف در دسترس عموم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این شفافیت‌ نظارت همگانی را تقویت می‌کند، گفت: این کار یک جنبه بازدارندگی در رابطه با تخلفات ساختمانی دارد و هر شهروندی می‌تواند با مراجعه به این سامانه متوجه شود که در محل زندگی او در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد و مشخص می‌شود که در هر محله چه  اقداماتی نظیر زیر‌گذر، تقاطع غیرهمسطح‌ و یا فضای سبز رخ می‌دهد.

اعطا خاطرنشان کرد: این طرح صرفاً مختص به پلاک‌های ثبتی است که از ابتدای سال 97 تشکیل شده است و در گام‌های بعدی می‌توان این قانون را به سال‌های 96، 95 و سال‌های قبل‌تر از آن هم تسری‌ داد.

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه در خصوص نتایج تحقیق و تفحص از مؤسسه همشهری گفت: یک گزارش اولیه توسط کمیته‌ هیئت تحقیق و تفحص آماده شده و باید دید که در نهایت آیا به عنوان یک گزارش در صحن ارائه می‌شود و یا موارد اصلاحی مطرح خواهد شد. ممکن است در شدیدترین‌ حالت پیگیری حقوقی انجام شود و از طریق مراجع قضایی‌ اقدام شود. تاکنون صرفاً کلیات گزارش تحقیق و تفحص برای اعضا توضیح داده شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۵۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منابع مصری: مذاکرات آتش‌بس بی‌نتیجه بود/ گفت‌وگوها امروز ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با قوت گرفتن قبول آتش بس از سوی جنبش حماس درباره مفاد جدید توافق آتش بس، منابع مصری به وبگاه العربی الجدید گفتند که مذاکرات میان حماس و میانجی‌ها شامگاه شنبه بدون حصول نتیجه‌ای به پایان رسید و امروز (یکشنبه) از سر گرفته خواهد شد.

پایگاه خبری المیادین نیز به‌نقل از منابع ارشد فلسطینی گزارش داد که مذاکرات به‌دلیل مخالفت رژیم صهیونیستی با آتش‌بس دائمی با مانع بزرگی مواجه شده است.

از سوی دیگر، یک مقام بلندپایه جنبش حماس که نخواست نامش فاش شود گزارش داد که امروز (شنبه) هیچ تحول تازه‌ای در مذاکرات رخ نداد و گفت‌وگوهای امروز بی نتیجه به پایان رسید. اما فردا (یکشنبه) دور جدیدی از گفت‌وگوها آغاز خواهد شد.

از سوی دیگر، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت ساعاتی پیش مفاد پیش نویس توافق نامه ارائه شده به جنب حماس را منتشر کرد که بر اساس آن در مقابل آزادی یک سرباز زن رژیم صهیونیستی ۲۰ اسیر فلسطینی که به حبس ابد محکوم شده‌اند و در حال گذراندن زندان خود هستند؛ آزاد خواهند شد.

بر اساس این توافقنامه حماس بین ۳ تا ۵ سرباز زن را در اختیار دارد که اجرای توافقنامه به این معنی خواهد بود که در مرحله اول توافق، بین ۶۰ تا ۱۰۰ اسیر فلسطینی که حبس ابد را می‌گذرانند، آزاد خواهند شد.

طبق پیش نویس توافقنامه‌ای که به جنبش حماس ارائه شده است، این پیشنهاد به ۳ مرحله و در قالب یک بازه زمانی ۱۲۴ روزه تقسیم می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • منابع مصری: مذاکرات آتش‌بس بی‌نتیجه بود/ گفت‌وگوها امروز ادامه دارد
  • قراردادهای سفر زاکانی به چین محرمانه است
  • قرارداد خرید اتوبوس برقی از چین منع انتشار داشته است
  • نرخ رهن بازار مسکن؛ رهن کامل یک واحد نوساز با ۵۰۰ میلیون تومان
  • فرار کانون سردفتران از شفاف‌سازی عملکرد مالی
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا
  • پاسخگویی به پرسش‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم