Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در آئین افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، افزود: حضور ٩٠٠ ناشر در طول یک هفته در نمایشگاه کتاب تبریز، رویداد بزرگ و اتفاق مبارکی برای استان محسوب می‌شود و اینکه سال گذشته ٨٠٠ هزار نفر از این نمایشگاه دیدن کرده‌اند، نشان دهنده اقبال خانواده‌ها و عموم مردم از نمایشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه کم‌رنگ شود به تبع آن از رسانه‌های مکتوب استقبال کمی انجام می‌گیرد و این امر  باعث گسترش شایعات در جامعه و  بروز معضلاتی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نذر کتاب یکی از مواردی است که باید در جوامع جدی گرفته شود، عنوان کرد: با توجه به خیرین خوشنامی که در استان وجود دارد، آذربایجان‌شرقی می‌تواند در زمینه گسترش فرهنگ نذر کتاب پیشگام باشد.

استاندار آذربایجان ‌شرقی، تاکید کرد: اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز بتواند تنها چند دقیقه میانگین سرانه مطالعه مردم را افزایش دهد، کار ارزشمندی است و با توجه به اقبال مردم به فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال، جدی گرفته شدن نشر دیجیتال در کنار نشر سنتی در نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز شایسته تقدیر است.

خدابخش اظهار کرد: تبریز شهری است که اولین چاپخانه ایران در این شهر تاسیس شده و کتاب به عنوان یکی از مهم‌ترین ابداعات بشری از طریق تبریز در سطح کشور گسترش یافته است.

وی با اشاره به اینکه کانال های تلویزیونی، فضای مجازی، اینترنت و ماهواره فرصت خواندن کتاب را کاهش می دهد، گفت: در کنار نشر دیجیتالی کتاب باید به چاپ کتاب های کاغذی اهتمام و توجه شود.

وی ضمن دعوت از تمام خانواده‌ها و عموم شهروندان برای بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، اظهار امیدواری کرد که با اختصاص ردیف بودجه مناسب برای نمایشگاه کتاب تبریز، بتوانیم در سال‌های آتی حضور ناشران بیشتری را در این رویداد فرهنگی شاهد باشیم

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و ششمین نمایشگاه نشر دیجیتال از روز یکشنبه 29 مهر تا 4 آبان در نمایشگاه بین‌المللی تبریز پذیرای علاقه‌مندان کتاب خواهد بود.

در این دوره از نمایشگاه کتاب تبریز، ۹۰۰ ناشر داخلی با ۱۵۰ هزار عنوان و حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نسخه کتاب، ۱۵۰ ناشر خارجی از 20 کشور دنیا با ۳۳ هزار عنوان کتاب و ۳۰ ناشر رسانه های دیجیتال شرکت دارند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی اینترنت ترویج فرهنگ جامعه خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۵۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: ساماندهی گلزار شهدای جروکان با هزینه بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال در دستور کار شهرداری قرار گرفته است و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال انجام شد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر با اشاره به سامان‌دهی گلزار شهدای جروکان با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال اظهار کرد: این اقدام با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام شد؛ بهسازی و مرمت گلزارهای شهدا به‌منظور ماندگارسازی نام شهدا به‌عنوان میراث ملی ضروری است.

وی با تاکید بر اهمیت تلاش برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به باورهای دینی و معرفی شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران به‌عنوان الگو برای جوانان از مؤثرترین راهکارها به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه ساماندهی گلستان شهدای جروکان شامل ساماندهی قبور شهدا، کف‌سازی و بدنه‌سازی این مجموعه است، گفت: گلزار شهدا سمبل فرهنگ ایثار و شهادت است، از این‌رو حفظ و ساماندهی این پروژه یکی از الزامات و اولویت‌های پروژه‌های شهرداری است.

قاضی‌عسگر خاطرنشان کرد: در عملیات عمرانی پروژه‌های فرهنگی باید رویکرد ما خلاقانه و با اثرگذاری ارزش ترویجی باشد تا به اهدافی که در ترویج ارزش‌ها مشخص شده، دست پیدا کنیم.

کد خبر 749089

دیگر خبرها

  • شناسایی ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران
  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود