Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@19:55:11 GMT

اصلاح الگوی مصرف به منظور سازگاری با کم آبی

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۶۵۵۸۰

اصلاح الگوی مصرف به منظور سازگاری با کم آبی

مدیر شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: امکان مقابله با طبیعت و خشکسالی وجود نداشته و می توان با تغییر رویه ها و اصلاح الگوی مصرف با کم آبی سازگار شد.

به گزارش قدس آنلاین ، محمد علایی صبح یکشنبه در مراسم حمایت انجمن خوشنویسان استان از سازگاری با کم آبی اظهار کرد:خراسان رضوی در منطقه خشک و نیم خشک واقع شده است و در سالهای اخیر نیز با برداشت های بی رویه و بیمارگونه از منابع آبی استان با تنش آبی شدید روبرو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:در این راستا کارگروه ملی سازگاری با کم آبی در سطح کشور با حضور وزرای جهاد کشاورزی، نیرو و کشور و دیگر دستگاه های اجرایی و در استان ها نیز کارگروه های سازگاری با کم آبی استانی تشکیل شده اند که علاوه بر مصوبات اجرایی در بخش های مختلف یکی از بخش های مهم و مصوبات اصلی آن در بخش اجتماعی و فرهنگ سازی استفاده بهینه از منابع آبی می باشد.

مدیر شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی ادامه داد:با طبیعت و خشکسالی نمی توان مقابله کرد اما می توان با تغییر رویه ها و اصلاح الگوی مصرف با کم آبی سازگار شد. ما باید مسأله آب را به مسأله هر خراسانی تبدیل کنیم و همه مردم باید در راستای کاهش مصرف و سازگاری با کم آبی در همه بخش های کشاورزی، شرب، صنعت و خدمات اقدام کنند تا بتوانیم استان را در این سال های خشک و کم بارش در بخش آب به خوبی مدیریت کنیم.

وی گفت:با توجه به تاثیر کلام و قلم در قالب های مختلف هنری، استفاده از ظرفیت هنرمندان استان در بخش های مختلف در روند اجرای صحیح طرح های سازگاری با کم آبی بسیار موثر است و نخبگان و فرهیختگان باید با استفاده از نفوذ کلام خود درک و زبان مشترک را در جهت ایجاد همدلی و وفاق در راستای مصرف بهینه از منابع آب استان ایجاد کنند.

علایی تاکید کرد: برگزاری مسابقه خطاطی با موضوع آب با حضور خوشنویسان استان، آغاز طرح ملی نجات آب در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان و همچنین تهیه و ضبط سریال خط وصل از دیگر اقدامات شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی به جهت فرهنگ سازی صحیح و استفاده بهینه از منابع آب در راستای سازگاری با کم آبی است.

منبع : مهر

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اصلاح الگوی مصرف الگوی مصرفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۵۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد

میترا عقیلی مدیر کل استاندارد قزوین گفت: به منظور صدور گواهینامه تایید نوع خودرو، تولید کننده علاوه بر رعایت الزامات مربوط به تایید نوع محصول، ملزم به رعایت سیستم تطابق تولید بوده و بسته به نوع محصول تولیدی، متقاضی باید تایید نوع، روش و برنامه مناسب تطابق تولید را تهیه کند.

وی اضافه کرد: شرکت‌های بازرسی اداره استاندارد از برقراری سیستم اعمال کنترل‌های لازم و کافی به منظور تضمین تطابق تمامی محصولات با نوع تایید شده و اثر بخشی سیستم‌های مدیریت کیفیت در طول مدت اعتبار تاییدیه را نظارت خواهند کرد.

مدیرکل استاندارد قزوین بیان کرد: در بازرسی از واحد‌های تولیدی استان قزوین پس از بررسی مدارک و مستندات و همچنین انجام آزمون‌های تایید نوع خودرو، در کمیته علایم نخستین تایید نوع استان برای شرکت بهمن دیزل و خودرو‌های کشنده صادر شد.

عقیلی یادآور شد: با توجه به ابلاغ دستورالعمل تایید نوع وسایل نقلیه، صدور تایید نوع از تاریخ یکم دی ماه ۱۴۰۲ به ادارات کل استان‌ها واگذار شده است.

هدف از تدوین این دستورالعمل تعیین رویه‌ای برای صدور گواهینامه تایید نوع و کنترل تطابق تولید وسایل نقلیه تولید داخل به منظور حصول اطمینان از تداوم تولید طبق شرایط و ویژگی‌های تایید شده براساس استاندارد ملی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو صلح نمی‌خواهد
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • کشف ۷ کیلوگرم تریاک در شهرستان گناباد
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • رفتارهای غیرمنطقی انسان الگوی جدید هوش مصنوعی شد
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی