Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-20@01:07:27 GMT

شربت و شیرینی بده و بگو همسرم از کربلا آمده است

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۶۵۶۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، از هر کدام از 2هزار شهید گلگون کفن استان ما در کسوت دانشجو، دانش آموز، طلبه، معلم، نیروی مسلح و غیره زندگی نامه و وصیت نامه هایی به جای مانده که به ما درس ساده زیستی، عشق به اسلام و انقلاب، اخلاق و ولایتمداری می دهد.

چه خوب است هر از چند گاهی نگاهی به پشت سر بیندازیم و یادی کنیم از کسانی که برای سربلندی اسلام و حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و حفظ جان ، مال و ناموس مردمان این سرزمین اسلامی چه خطرها کردند و به لقاء الله پیوستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معرفی شهدا امری مهم، لازم و ضروری است. بنا داریم با معرفی تعدادی از شهدای استان، مروری بر ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی آنها داشته باشیم.

امید که ما نیز بتوانیم رهروان واقعی نهضت عاشورا و پاسدار خون شهدا باشیم. ان شاء الله

 

مشخصات شهید

ابراهیم قلی زاده فرسا      تاريخ‌تولد:01/06/1330              تاريخ شهادت :16/05/62

محل شهادت:مهران-قلاویزان          محل تولد:فردوس باغستان علیا

ولایتمداری:

همانطور كه آرزوى همه ما است اين انقلاب را به رهبرى امام عزيز خمينى كبير به انقلاب حضرت بقيه الله الاعظم ، امام مهدى (ع) ، پيوند خواهيم زد كه انقلاب جهانى اسلام است.

همسر مهربانم و فرزندان خوب و عزيزم ، همه شما را به خدا مى سپارم و اميدوارم راهى جز راه خدا را پيش نگيريد و سعى كنيد سربازان خوبى براى اسلام و مسلمين باشيد و سفارش مى كنم كه پاكى و صداقت را پيشه خود كنيد و راه امام خمينى را كه همان راه انبيا براى رسيدن به لقاء الله است ، فراموش نكنيد و بدانيد كه پدر شما ، جز به خدا به هيچ چيز فكر نمى كرد .

و شما اى ملت بيدار و شهيد پرور ايران و تمام كسانى كه به اسلام و قرآن  اعتقاد داريد ، هميشه به ياد خدا باشيد و بر اين امام امت دعا كنيد تا باريتعالى طول عمر با عافيت به ايشان عطا نمايد و اين انقلاب را به انقلاب حضرت مهدى (عج) متصل گرداند .

توکل به خداوند:

بزرگترين وصيت من به بازماندگانم اين است كه سعى كنيد با ياد خدا و به نام خدا و در راه خدا زندگى كنيد و فراموش نكنيد دنيا به آخر مى‌رسد ، دل به دنيا نبنديد و خود را مهياى سفر آخرت كنيد . راهى كه من رفته ام راه عزت و سعادت است ، سعادت اسلام و مسلمانان و سعادت خودم انشا الله .

روحیه ایثار و از خود گذشتگی:

اكنون كه پاى در چكمه مى كنم و به نبرد حق عليه باطل قدم مى گذارم ، از خداى خود مى خواهم كه به من توفيقى عنايت كند تا نفس كشيدنم براى رضاى او باشد ، چه رسد به حركات ديگرم و جز او هدفى ندارم ، به همين خاطر به صحنه مبارزه حق عليه باطل آمده تا از دين خدا دفاع نمايم ، شايد او هم تخفيفى بر گناهان گذشته ام بدهد كه بازگشت همه انسانها به سوى اوست و در محكمه عدل او حساب پس خواهند داد .

توجه به ائمه اطهار:

پدر و مادر عزيزم ، خيلى دوستتان دارم وليكن خدا و اسلام را بيشتر دوست دارم ، چنانچه خداوند بزرگ مرا قبول كند و شهيد شدم از شما مى خواهم برايم گريه نكنيد و شاد باشيد كه فرزندى را در راه خدا قربانى داديد . همانند ديگر سربازان اسلام در زمان پيغمبر (ص) و يا زمان امام حسين (ع) ، خون ما كه از آنها رنگين تر نيست و خودمان هم كه بهتر نيستيم .

فرزندانم را به شيوه اسلامى تربيت نما و قرآن خواندن بياموز و اگر قبرى داشتم گاه و بيگاه برايم قرآن بخوان تا در قيامت ، پيش فاطمه زهرا (س) ، روسفيد باشى . مرا عفو كن چون در اين آمدن ها ، خيلى از تو گريه گرفتم . همه اش به خاطر خدا بود .

عفاف و حجاب:

و خواهران عزيزم حجابتان را حفظ كنيد ، چون حجاب شما كوبنده تر از سلاح من است .

اهمیت به جهاد در راه خدا و شهادت:

همسرم ، بى صبرى نكن كه مرگ حق است و به سراغ همه كس خواهد آمد . راضى نيستم برايم گريه كنى ، تو را به خدا سوگند فرزندانم را حنا كن و لباس نو بپوشان و پرچم سبز رنگى درب خانه نصب كن ، شيرينى و شربت بده و بگو شوهرم از كربلا آمده است . نكند شيطان صبرت را بربايد و دشمنان را خوشحال كنى .

و شما اى برادرانم ، سلاحم را مردانه به دوش كشيد و قلب دشمن كافر را نشانه رويد نگذاريد تفنگم بر زمين بماند .

خون شهدا را پاس داريد و كارى نكنيد كه مديون خون شهدا باشيد ، چون اين انقلاب اسلامى از خون شهيدان رنگ و بو گرفته و به امروز رسيده است ، قدرش را بدانيد كه هر چه داريم از بركت خون اين شهيدان است .

درود بى پايان به روان پاك تمامى شهيدان راه حق و فضيلت

برافراشته باد پرچم به خون آغشته اسلام

پر رهرو باد راه پرافتخار شهيدان

چون نيرزد با مذلت يك پشيزى زندگانى      

   مرگ با فخر و شرافت به ز عمر جاودانى

 

خلاصه زندگی:شهید قلی زاده به دلیل مشکلات و نبودن دبیرستان از تحصیلات باز ماند ولی کارهایی از جمله کشاورزی و تعمیر تراکتور را تجربه کرد و بعد از آن موتوربان چاه آب گردید. در سال 1352 ازدواج کرد که حاصل آن 2 پسر و 1 دختر می باشد و در زمان شکل گیری انقلاب راه خود را یافت و در تمام جلسات انقلابی حضوری فعال داشت و در سنگرهای انقلاب ماند و شبانه روز به مردم خدمت میکرد به همین خاطر به عنوان عضو شورای اسلامی انتخاب شد و در تاسیس بسیج محل تلاش بسیاری نمود و در سال 1360 به عنوان خدمت گذار در آموزش و پرورش استخدام گردید اما چون به جبهه علاقه داشت 4 بار به منطقه جنوب و کردستان اعزام شد مرتبه آخر به ایلام رفت و در تاریخ 16/05/1362 در منطقه مهران بر اثر اصابت گلوله کالیبر 75 به پشت سر به شهادت رسید.

دلم مى خواهد كه در سنگر بميرم                               براى يارى رهبر بميرم                            

  اگر باشد بنا روزى بميرم                                  نمى خواهم كه در بستر بميرم

در خاتمه در غياب و نبودنم پدرم و يا برادر بزرگم يا همسرم وكيل شرعى و قانونى اينجانب خواهند بود .

ما همه سرباز توايم خمينى * گوش به فرمان توايم خمينى

خدايا خدايا تا انقلاب مهدى خمينى را نگهدار

انتهای پیام/

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۵۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه کوکی پنیری ژاپنی؛ یک شیرینی شیک و خوشمزه برای پذیرایی (فیلم)

 

 

 

مواد لازم:   ■ برای کوکی    100 گرم کره بدون نمک   پنیر خامه ای 50 گرم   پودر قند 65 گرم   کمی نمک   1 پوست لیمو، رنده شده   تخم مرغ کامل 40 گرم   200 گرم آرد برنج   30 گرم بادام آسیاب شده   شکر برای طعم دادن   ■ برای پنیر   پنیر خامه ای 150 گرم   100 گرم ماست شیرین نشده   شکر 30 گرم   1 قاشق چایخوری آب لیمو   3 گرم پودر ژلاتین   20 گرم آب   مربا برای طعم دادن     منبع : راهنماتو ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوسیس جگر گاو توسط زوج پرتغالی (فیلم) طرز تهیه حلوا ارده خانگی به سبک عربی (فیلم) طرز تهیه کوکی زنجبیلی، ترد و خوشمزه (فیلم)

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ: خوشنویسی مزیت مطلق ما در هنر جهان اسلام است
  • «وعده صادق» تمام معادلات دشمنان اسلام را به هم ریخت
  • طرز تهیه کوکی پنیری ژاپنی؛ یک شیرینی شیک و خوشمزه برای پذیرایی (فیلم)
  • رئیسی: گذشت زمانی که برخی می‌خواستند با برجام 2 و برجام 3 روی موشک‌ها و توانایی‌های ما معامله کنند/ ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که روی توانایی‌های ملت ایران که به برکت خون شهیدان به دست آمده، معامله شود
  • گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد
  • عکس پیام تهدیدآمیز دانش آموز به معلم در برگه امتحانی
  • وام ازدواج؛ شیرینی یک قانون برای حمایت از نهاد خانواده
  • شهادت سلیمانی‌ها و زاهدی‌ها زمان مرگ رژیم صهیونیستی را نزدیک‌تر کرده است
  • مقاومت اسلامی برای دفاع از کیان اسلام برخاسته است
  • هوشیاری ارتشیان خاری بر چشم دشمنان است