Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@04:51:05 GMT

کنگره سه هزار شهید قزوین باید مردمی برگزار شود

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۶۵۶۲۸

کنگره سه هزار شهید قزوین باید مردمی برگزار شود

قزوین - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: کنگره سه هزار شهید استان باید از حالت دولتی خارج و به صورت مردمی برگزار شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری، علی فرخزاد در نشست بخشداران و نمایندگان دهیاران استان که با محوریت کنگره سه هزار شهید استان برگزار شد، تاکید کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون در هر مقطع حساسی، یاد و خاطره و تشییع پیکر شهدا انگیزه و تحولی دوباره ایجاد کرده و اکنون در این مقطع حساس زمانی، برگزاری کنگره شهدای استان تلنگری است که با ایجاد فضای معنوی و زنده کردن یاد و خاطره آنان به ما کمک کند تا این مقطع را نیز به راحتی پشت سر بگذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه بیشتر اوقات برنامه های مختلف تنها به شهر قزوین خلاصه شده، یادآور شد: این استان تنها به شهر قزوین محدود نمی شود و هر برنامه خاصی باید در همه شهرها، روستاها و سایر نقاط مختلف به بهترین شکل ممکن به اجرا گذاشته شود.
به گفته این مسئول عمرانی، کنگره سه هزار شهید استان از جمله برنامه هایی است که در اجرای آن باید به همه مناطق استان توجه ویژه ای صورت پذیرد.
فرخزاد ادامه داد: با توجه به نزدیکی زمان برگزاری کنگره، تصمیم گیری و برنامه ریزی نهایی باید انجام شود و بسیاری از برنامه ها نیز به اعتبار و هزینه احتیاجی نداشته و تنها با تدبیر و مدیریت می توان آن را به مورد اجرا گذاشت.
رییس کمیته فضاسازی کنگره سه هزار شهید استان قزوین با بیان اینکه بسیاری از اقدامات تنها مختص به این کنگره نبوده و از قبل انجام شده، افزود: به طور مثال در ستاد ساماندهی گلزار شهدا براساس برنامه ریزی های به عمل آمده بیشتر روستاها ساماندهی مزار شهدای خود را به انجام رسانده اند.
معاون امور عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: با توجه به انجام وظایف صحیح دستگاه ها و ادارات مختلف استان، اما همچنان نیازمند مشارکت مردم، تشکل ها، سازمان های مردم نهاد و خیران در این راه هستیم.
فرخزاد در پایان اضافه کرد: مسئولان برگزار کننده کنگره سه هزار شهید استان باید تا حد امکان در مصرف هزینه های خود صرفه جویی کنند.
8054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي معاون عمراني استاندار قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۵۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در کنگره شهدا باید بتوان پیام شهیدان را به دل‌ها منتقل کرد

ایسنا/تهران فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا علیه السلام استان تهران گفت: انتظار می‌رود از کنگره و یادواره‌های شهدا کارهای هنری، زیبا و ماندگار دیده شود و از این رو تلاش ما نیز بر همین اساس است.

به گزارش ایسنا، سردار ولی زاده در همایش دست‌اندرکاران کنگره ملی سرداران و ۱۲۰۰۰ شهید استان تهران که در حرم امام خمینی رحمه‌الله علیه برگزار شد، با بیان اینکه در سال آینده کنگره سرداران و ۱۲ هزار شهید سرافراز استان تهران برگزار می شود بر همکاری و همراهی برنامه سازان صداوسیما برای باشکوه برگزار شدن این کنگره تاکید کرد و عوامل برنامه ساز صداوسیمای  را مبلغ و تبیین کننده اهداف و دستاوردهای این کنگره برشمرد.

وی افزود: در برگزاری کنگره شهدا باید بتوان پیام شهدا را به دل‌ها منتقل کرد و این امکان ندارد مگر با مخاطب‌شناسی و کار هنرمندانه و اجلاسیه هم باید هنرمندانه برگزار شود و برگزاری اجلاسیه با یک جلسه معمولی متفاوت است، باید  کارهای فاخر در اجلاسیه ارائه شود.
 
سردار ولی زاده  با بیان اینکه با کمک شهدا می‌توان پیام‌های بسیار خوبی را در حوزه زنان و خانواده منتقل کرد، افزود:  لازم است در این حوزه کارهای بیشتری صورت گیرد.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا علیه السلام استان تهران با تأکید بر اینکه باید برنامه منظمی برای فضاسازی شهر با محوریت کنگره ملی شهدای وجود داشته باشد، بیان کرد: موضوع فضاسازی یکی از موضوعات مهم کنگره شهداست که با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان می‌توان این فضاسازی صرفا به داخل ادارات محدود نشود و هدف این است که فضای عمومی شهر و استان به سمت کنگره ملی شهدای استان تهران  تغییر کند.

وی با بیان اینکه در ایام کوتاه باقی‌مانده به برگزاری اجلاسیه شهدا باید کار ماندگار انجام شود، گفت: مردم و اقشار مختلف باید درگیر کنگره باشند و این جریان‌سازی مردمی کنگره شهدا مدنظر باشد و در این میان نقش صدا و سیما و اصحاب رسانه محوری است.

فخاری، معاون سیاسی استانداری تهران نیز درمورد کنگره شهدا گفت: برگزاری کنگره شهدا یک اقدام جهادی است و اقداماتی که مسئولین برگزاری کنگره انجام می‌دهند علاوه بر روال اداری آنها است و این مصداق کار جهادی است.

وی  افزود: خوشبختانه کاروان شهدا برای حرکت رو به جلوی کشور از حرکت باز نایستاده و این تلنگری به مسئولان برگزاری کنگره شهداست که باید تبیین را بیش‌تر از گذشته انجام دهند.

فخاری، شهدا را پیوست دائمی ارزش‌های کشور برشمرد و تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری کنگره شهدا برای ما در هر لباس و جایگاهی که قرار داریم توجه به فداکاری و ایثار شهداست که با تأسی از سرورو سالار شهیدان از ارزش‌های دینی و ملی دفاع کرده و جان خود را فدا کردند.

وی شهدا را الگوهای ایثار، فداکاری و غیرت برشمرد و گفت: از زمانی که بنا شد کنگره شهدا در استان برگزار شود تا کنون استان تهران ۱۲هزار شهید را تقدیم نظام و ملت کرده است.

معاون سیاسی استانداری تهران، کار در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را  فراتر از وظایف اداری دانست و تصریح کرد:  همه ما باید به عنوان یک مسئولیت ملی و مذهبی در این حوزه عمل کنیم.

در پایان این مراسم حکم کمیته ها ی کنگره شهدای استان تهران به مسولان تحویل داده شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مردمی برگزار کردن جشنواره شهر رمضان ما را به پارک لاله رساند/برای همه اعضای خانواده برنامه داریم
  • بارگذاری اطلاعات ۴ هزار دانشجوی شهید در فضای دیجیتال
  • اطلاعات ۴ هزار دانشجوی شهید در فضای دیجیتال ثبت شد
  • استان تهران در تکاپوی برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید
  • سال آینده زمان برگزاری کنگره ملی شهدای کرمانشاه
  • همایش تجلیل از اعضای کنگره ملی ۱۲ هزار شهید استان تهران برگزار شد
  • در کنگره شهدا باید بتوان پیام شهیدان را به دل‌ها منتقل کرد
  • آمادگی برای سفر دوم دولت و کنگره شهدا اولویت‌های سمنان در سال ۱۴۰۳ است
  • کنگره ملی شهدای کرمانشاه مهرماه سال آینده برگزار می‌شود
  • برنامه‌های کنگره ملی شهدای کرمانشاه با محوریت نسل جوان برگزار شود