Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-03-29@06:10:39 GMT

هشدار نسبت به وقوع سیلاب‌ در 7 استان ایران

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۶۵۶۷۴

هشدار نسبت به وقوع سیلاب‌ در 7 استان ایران

به گزارش جام جم آنلاین، احد وظیفه در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی، امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ مهر) در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور بارش باران، گاهی به شکل رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. همچنین این وضعیت پس فردا (اول آبان ماه) در جنوب غربی کشور نیز پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز (۲۹ مهر) بارش در جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کرمانشاه، غرب لرستان و شمال ایلام شدید خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار شریع سازمان هواشناسی ادامه داد: بارش فردا (۳۰ مهر) در جنوب آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، برخی مناطق خوزستان، ایلام و غرب کردستان و در روز سه‌شنبه (اول آبان ماه) در برخی مناطق خوزستان شدید خواهد بود و احتمال آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیرها و رودخانه‌ها وجود دارد.

به گفته وظیفه، فردا و پس‌فردا (۳۰ مهر و اول آبان) با توجه به شدت فعالیت سامانه بارشی احتمال ریزش تگرگ در مناطق یاد شده دور از انتظار نیست. امروز و فردا در استان‌های واقع در ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی، زاگرس مرکزی و شمالی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار شریع سازمان هواشناسی در پایان اظهار کرد: فردا (۳۰ آبان) آسمان تهران صاف، در بعدازظهر همراه با افزایش ابر، در اواخر وقت با بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۲۲ و ۱۴ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین آسمان پایتخت پس فردا (اول آبان) صاف خواهد بود و بیشترین و کمترین دمای تهران به ۲۴ و ۱۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سامانه بارشی وزش باد هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۵۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های تا چه روزی ادامه دارد؟ | هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید در این مناطق

به گزارش همسشهری آنلاین و بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، امروز (پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳) در نیمه غربی اصفهان، جنوب یزد، شرق لرستان، شمال فارس، برخی مناطق چهار محال و بختیاری، ارتفاعات کرمان و برخی مناطق شرق و شمال شرق، رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی می‌شود.

فردا جمعه در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، برخی نقاط استان‌های یزد و کرمان، جنوب اصفهان و شنبه در برخی نقاط استان فارس، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل، همچنین یکشنبه در شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر، برخی مناطق کرمان و ارتفاعات البرز بارش رخ خواهد داد. دوشنبه بارش در غرب و شرق سواحل دریا خزر ادامه خواهد داشت.

طی سه روز آینده در شرق کشور وزش باد شدید در مناطق مستعد گاهی همراه با گردوخاک پیش بینی می‌شود.

هواشناسی همچنین اعلام کرد خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان طی دو روز آینده مواج می‌باشند.

سازمان هواشناسی وضعیت جوی امروز پایتخت را قسمتی ابری تا نیمه ابری، گاهی وزش باد در شمال شهر و همچنین بارش پراکنده پیش بینی کرد. بیشینه دمای تهران امروز ۱۸ و کمینه دما ۷ درجه گزارش شده است.



کد خبر 840984 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • هواشناسی ایران/ هشدار کاهش دما در برخی استان‌ها
  • پیش بینی وقوع گرد و غبار در خوزستان
  • پیش‌بینی بارش پراکنده باران در استان بوشهر
  • گزارش بارش‌ها طی امروز و فردا در این استان‌ها/ از تردد در این جاده‌ها خودداری کنید
  • بارش‌های تا چه روزی ادامه دارد؟ | هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید در این مناطق
  • فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات کشور | از تردد در مسیرهای مستعد وقوع بهمن اجتناب شود
  • شرایط ناپایدار جوی در لرستان حکمفرما خواهد بود
  • هشدار جدید هواشناسی؛ بارش برف و باران در تمام ایران
  • بارش باران در این مناطق کشور
  • بارش برف و باران در تمام ایران / هشدار قرمز و نارنجی هواشناسی برای این استان‌ ها