Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید روستایی در جشنواره سی و چهارم با ابد و یک روز غوغایی به پا کرد و دل منتقدان و مخاطبان را به دست آورد حالا خبر رسیده که این کارگردان جوان فیلم جدیدش که در حال فیلمبرداری است قرار است در جشنواره سی و هفتم رونمایی شود.

داستان ساخته شدن دومین فیلم سینمایی سعید روستایی به سال گذشته باز می‌گردد. در ابتدا قرار بود پیمان معادی تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده گیرد، اما شورای پروانه ساخت با تهیه کنندگی معادی مخالفت کرد و سید جمال ساداتیان تهیه کننده این فیلم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در حالی که از مدتی پیش دورخوانی این فیلم در جریان بود، فیلمبرداری این فیلم از یکشنبه آغاز شد.

یمان معادی، نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار، ترکیب موفق فیلم «ابد و یک روز» قرار است در فیلم جدید روستایی هم این کارگردان را همراهی کنند.

فیلم جدید سعید روستایی، تولید «متری شش و نیم» سال گذشته چندبار به تعویق افتاد و حتی حضور شهاب حسینی هم در این فیلم منتفی شد.فیلمبرداری فیلم سینمایی «متری شش‌ونیم‌» برای رونمایی در جشنواره فیلم فجر همچنان ادامه دارد.سید جمال ساداتیان ـ تهیه‌کننده این فیلم ـ  گفت: سعید روستایی به همراه دیگر عوامل فیلم سینمایی «متری شش‌ونیم» در حال ادامه ساخت این پروژه هستند و این فیلم قطعا به جشنواره ‌سی‌وهفتم فیلم فجر می‌رسد.

پیمان معادی، و پریناز ایزدیار از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم جدید سعید روستایی حضور دارند.

از جدیدترین فیلم سعید روستایی تاکنون چندان خبر رسمی منتشر نشده و این کارگردان جوان در دومین تجربه فیلمسازی خود پس از «ابد و یک روز» سراغ یک سوژه اجتماعی دیگر با موضوع مواد مخدر رفته که فیلمبرداری‌اش این روزها در تهران انجام می‌شود.

سیدجمال ساداتیان تهیه کننده این فیلم گفت: «متری شش و نیم» به کارگردانی و نویسندگی سعید روستایی پس از ۷ ماه پیش تولید و ۲ ماه فیلمبرداری هم اکنون در نیمه راه قرار دارد و گروه فیلم برداری در تهران در حال ضبط قسمت ها است.

این تهیه کننده افزود: « متری شش و نیم » هم مانند کار قبلی سعید روستایی « ابد و یک روز » در حوزه مواد مخدر است و به نوعی ادامه همان کار محسوب می شود گرچه تفاوت هایی دارد.

ساداتیان گفت: پیش بینی می شود در این فیلم ۷ هزار هنرور جلوی دوربین بروند که تا الان ۳ هزار هنرور جلوی دوربین رفته اند و بقیه هم در ماه های آینده خواهند رفت.

سراغ اصل جنس رفتیم

وی افزود: سعی کردیم برای آنکه قصه را بهتر روایت کنیم اصل جنس را مقابل دوربین بیاوریم بنابراین به سراغ کارتن خواب ها رفتیم تا از خود آنها به عنوان هنرور استفاده کنیم.

ساداتیان درباره نگاه خود به موضوع این فیلم گفت: سعید روستایی در اثر اول خود موفق بود و نشان داد حوزه مواد مخدر را خوب می شناسد و از آنجا که این موضوع مسأله روز جامعه ما است و بسیاری از روی تفنن مواد مخدر مصرف می کنند که ممکن است همین تفنن منجر به معتاد شدن آنها شود و عوارض تخریبی آن را هم می بینیم بنا براین فیلم «متری شش و نیم» می خواهد تذکری در این حوزه بدهد.

وی ادامه داد: در این فیلم درگیری های یک خانواده و مشکلاتی که برایشان به وجود می آید را می بینیم. فیلمی که سختی های بسیاری داشته و تا الان ۷ ماه است درگیر ساخت آن هستیم و دو ماه دیگر کار ادامه دارد و تلاش می کنیم به جشنواره فیلم فجر برسانیم.


متری شش و نیم مستند نیست

تهیه کننده متری شش و نیم گفت: شاید مردم در هنگام دیدن این فیلم تصور کنند یک فیلم مستند می بینند در صورتی که داستان است و همه چیز ساختگی است و برای فریم به فریم آن زحمت کشیده شده است. این فیلم معادل یک فیلم معمولی هزینه ساخت و ساز داشته و فیلم پرخرجی هم درآمده است اما مطمئن هستم فیلم تأثیرگذاری خواهد شد.

ساداتیان درباره بازیگران این فیلم گفت: تا کنون پیمان معادی، نوید محمد زاده و پریناز ایزدیار مقابل دوربین رفته اند و در ادامه بازیگران دیگری هم اضافه خواهند شد.

یک فیلم معمولی پرهزینه

وی افزود: در مجموع ۱۲۰ بازیگر و ۷ هزار هنرور در این فیلم جلوی دوربین خواهند رفت.

همکاری دوباره بازیگران ابد و یک روز با سعید روستایی درباره سعید روستایی

سعید روستایی می‌توانست در اختتامیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر ، لحاف و تشک روی سن سالن همایش‌های برج میلاد پهن کند و همان بالا با سیمرغ‌های بلورینش به خوابی خوش برود از بس که برای دریافت جایزه روی صحنه رفت.
این همه موفقیت و یکشبه راه صدساله رفتن هم شیرین است و هم ترسناک؛ بلاتشبیه اورسن ولز ـ بازیگر و کارگردان برجسته تاریخ سینما ـ با «همشهری کین» شروع کرد و بعد هرچه ساخت، نتوانست این موفقیت را تکرار کند. ببینید دیگر اوضاع چطور بود که حتی «اومبرسون‌های باشکوه»، «بانویی از شانگهای» و «نشانی از شر» هم در مقایسه با قصه زندگی چارلز فاستر کین کارساز نبودند. فیلم‌هایی که اگر هر کارگردان دیگری آنها را ساخته بود برای همیشه قدر می‌دید؛ اما برای کسی که همشهری کین ساخته و به قله رسیده، فراتر از دامنه کوه رفتن، پیروزی محسوب نمی‌شود.

در ایران خودمان هم واروژ کریم مسیحی، یک «پرده آخر» در آن ابتدای کار ساخت و به‌قدری خوب بود و تحسین شد که حتی خودش هم به این نتیجه رسید که پرده آخر هنرنمایی او در فیلمسازی همین است. سال‌ها طول کشید تا او به شهامت و صرافت ساخت فیلم دومش، «تردید» برسد و بیفتد؛ فیلمی که با وجود امتیازاتی، در عیارسنجی با پرده آخر مقایسه شد و کم آورد.

اما روستایی از کجا پیدایش شد؟

او پیش از ابد و یک روز، چند فیلم کوتاه خوب و خوش ساخت را کارگردانی کرد که نشانه‌هایی از نبوغ و خلاقیت داشت و می‌شد پیش‌بینی کرد بزودی دست به کارگردانی فیلم بلند بزند. «مراسم»، «شنبه» و «خیابان خیلی خلوت» برخی از این فیلم‌ها هستند. موقع تماشای خیابان خیلی خلوت در جشنواره فیلم کوتاه تهران به دوست همراهم گفتم چه فیلم خوش‌ساخت و حال خوب کنی. میان انبوه فیلم‌های متفرعن و بیهوده دگراندیش، فیلمسازی پیدا شده بود که جوانی و خلاقیتش را برای روایت قصه‌ای جذاب به کار گرفت. هرچند او هم متاثر از فرهادیسم این سال‌های سینمای ایران بود، اما چینش و ترکیب اجزای فیلمش ایراد چندانی نداشت و اثرش بی‌لکنت پیش می‌رفت.

قصه درباره یک موقعیت و تصادف بود که پای پلیس راهنمایی و رانندگی و بستگان طرفین را به ماجرا باز می‌کند. هرچند این فیلم، ظرفیت داشت فصلی از یک فیلم بلند سینمایی باشد، اما به دلیل پرداخت درست جزئیات و اجرای باورپذیر و کارگردانی ماهرانه، تماشاگر را تا پایان فیلم نگه می‌داشت. هوتن شکیبا، لیندا کیانی، علیرضا استادی و سعید چنگیزیان، بازیگران آن فیلم نیمه بلند بودند و البته یکی از نقش‌های مهم و جالب فیلم را هم نوید محمدزاده بازی می‌کرد. همان کسی که روستایی در ابد و یک روز هم سراغ او می‌رود و نقش برادر کوچک و معتاد به شیشه یک خانواده فقیر و جنوب شهری را به او می‌سپارد. محمدزاده هم قدر این موقعیت را می‌داند و با بازی خوبش، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره را به دست می‌آورد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۶۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!

ایسنا/البرز یک مدرس و پژوهشگر معماری گفت: ویلاسازی در استان البرز به نحوی سرعت گرفته که حتی در نقاطی که از نظر معماری و آب و هوا سنخیتی برای ساخت ویلا ندارد، شاهد رشد ساخت و ساز هستیم. نمونه این موضوع در مناطقی از ماهدشت کرج است که درخت و رودخانه‌ای ندارد ولی با ایجاد فضای سبز مصنوعی، شهرک‌سازی ویلایی را شاهد هستیم.

علی شجاعی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر مطلب فوق ادامه داد: اگرچه این ساخت و سازها باعث رونق شده و زمین‌هایی که کاربری خاصی نداشتند برای سکونت استفاده شده‌اند اما جنبه‌های منفی که در آینده تاثیرگذار است را هم به دنبال خواهد داشت. این رشد در ساخت و ساز موضوعات محیط زیستی و تبدیل اراضی باغی و زراعی به مسکونی را علی‌رغم موانع قانونی سختی که وجود دارد به دنبال داشته و در طولانی مدت به کشاورزی و محیط زیست صدمه می‌زند.

این مدرس دانشگاه درباره چگونگی حفظ بافت روستایی اظهار کرد: خوشبختانه غالب روستاها شامل طرح هادی هستند و توسط بنیاد مسکن در قالب طرح هادی الزاماتی برای رعایت نوع ساخت و ساز و بازسازی به سبک روستایی وجود دارد. ممکن است در تمام روستاها این ضوابط رعایت نشود اما در بیشتر روستاها این معیارها را داریم.

وی افزود: به عنوان مثال در روستاهای نمونه گردشگری که در مرکز توجه هستند، در حفظ بافت بومی و روستایی بهتر عمل شده است. ولی جاهایی که از تمرکز خارج بوده و نظارت کمتر بوده موارد نقض دیده می‌شود و توجه به مصالح بومی و فرم ساخت که منطبق با معماری بومی منطقه باشد وجود ندارد. نمونه این امر هم می‌توان به منطقه ماهدشت و یا در کردان که عیناً مشخص است، اشاره کرد.

شجاعی ادامه داد: اما در روستاهایی که به عنوان نمونه گردشگری انتخاب شده‌اند، قوانین بهتر اجرا شده و می‌بینیم که پایبندی به بافت روستا و نگهداری بافت روستایی بهتر رعایت شده است. اگر روی روستاها تمرکز داشته باشیم و پایبند به طرح‌های هادی باشیم، بیشتر می‌توانیم از بافت‌های بومی و با اصالت روستایی محافظت کنیم.

این پژوهشگر با اشاره به ساخت‌وساز در مناطقی که درخت و رودخانه‌ ندارد، ادامه داد: اگرچه این ساخت و سازها باعث رونق شده و زمین‌هایی که کاربری خاصی نداشتند برای سکونت استفاده شده‌اند اما جنبه‌های منفی که در آینده تاثیرگذار است را هم به دنبال خواهد داشت. این رشد در ساخت و ساز موضوعات محیط زیستی و تبدیل اراضی باغی و زراعی به مسکونی را علی‌رغم موانع قانونی سختی که وجود دارد به دنبال داشته و در طولانی مدت به کشاورزی و محیط زیست صدمه می‌زند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود
  • پیش‌تولید سریال پایتخت ۷ آغاز شد
  • پیش تولید « پایتخت ۷ » آغاز شد
  • «پایتخت ۷» با بازیگران بومی ساخته می‌شود
  • با ۵۰۰ میلیون تومان در کجای تهران می‌توان خانه رهن کرد؟
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!
  • پیش‌تولید «پایتخت ۷» آغاز شد
  • آغاز پیش تولید «پایتخت ۷» / تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد