Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش«نماینده»،‌علی اعطاء در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره دستور جلسه امروز شورای شهر، اظهار داشت: در جلسه امروز طرح الزام شهرداری تهران به انتشار عمومی اطلاعات شهرسازی که کلیات آن در جلسه قبل به تصویب رسیده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: امروز درباره جزئیات این طرح نیز بحث شد و نهایتاً به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه جلسه لایحه دوفوریتی در خصوص نحوه اخذ مطالبات شهرسازی شهرسازی تهران مطرح شد که برای طرح‌های دوفوریتی حضور شهردار الزامی است و چون جلسه امروز مجدداً تمدید شد با خروج یکی از اعضاء جلسه از رسمیت افتاد و لایحه دوفوریتی در جلسه بررسی نشد و به جلسه بعدی موکول شد.

اعطاء بیان داشت: بررسی طرح شهرداری تهران در خصوص اطلاعات شهرسازی به دلیل پیشنهادهای متعددی که وجود داشت، طولانی شد و به همین علت نیز جلسه امروز دوبار تمدید شد.

وی افزود: این طرح در کمیته شفافیت که متشکل از کمیسیون شهرسازی و معماری، نظارت حقوقی محیط زیست است مورد بررسی قرار گرفته بود و مجدداً در صحن شورا نیز اعضاء پیشنهادات جدیدی را ارائه دادند.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: بر اساس این طرح اطلاعات پلاک ثبتی برای ساخت و سازهایی که از ابتدای سال ۹۷، برای تشکیل پرونده و دریافت پروانه ساخت اقدام کردند، جزئیات مربوط به ساخت بر روی سامانه شفافیت قرار می‌گیرد.

اعطاء افزود: طرح‌هایی که در شهر نیز در حال ساخت است تمامی اطلاعات آن در راستای شفافیت بر روی سامانه شفافیت قرار خواهد گرفت.

وی گفت:‌این اقدام جنبه بازدارندگی از تخلفات را دارد و شهروندان  در هر محله و منطقه‌ای که زندگی می‌کند می‌توانند مشاهده کنند در سطح شهر چه اتفاقی می‌افتد.

سخنگوی شورای شهر تهران درباره اینکه این طرح از چه زمان اجرایی می‌شود، گفت: هیأت تطبیق فرمانداری تهران ۱۴ روز مهلت دارد که این طرح را بررسی کند و در صورتی که مغایرت با قانون نداشته باشد اجرایی می‌شود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری تهران نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۶۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : قانون « شفافیت قوای سه گانه » موظف می‌کند که همه اطلاعات و داده‌ها، به جز موارد مربوط به امنیت ملی و منافع اقتصادی، در دسترس عموم قرار گیرد.

محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون شورا‌ها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : قانون « شفافیت قوای سه گانه » موظف می‌کند که همه اطلاعات و داده‌ها، به جز موارد مربوط به امنیت ملی و منافع اقتصادی، در دسترس عموم قرار گیرد.

وی افزود : تشکیل کارگروهی برای تشخیص اطلاعات قابل انتشار یک کارگروه به جای شورای عالی امنیت ملی تشکیل می‌شود تا در مورد انتشار یا عدم انتشار اطلاعات توسط دستگاه‌ها تصمیم‌گیری کند.

جوکار اظهارداشت : با توافق مجلس و شورای نگهبان، ابهامات مربوط به مصالح عالی نظام و ترکیب کارگروه رفع شد.

وی افزود : این قانون به مطالبات دیرینه مردم و جوانان برای شفافیت پاسخ می‌دهد و از سوی نمایندگان مجلس نیز با رای بالا به تصویب رسید.

جوکار ابراز داشت : با رفع ایرادات، انتظار می‌رود که شورای نگهبان نیز این قانون را تایید کند و زمینه اجرای آن فراهم شود.

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : طبق این قانون، آراء نمایندگان، دارایی‌های مجلس، دولت و سایر نهاد‌ها و همچنین آراء شورا‌ها و کمیسیون‌ها باید به طور شفاف در دسترس عموم قرار گیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آنچه در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای شیراز گذشت
  • در جلسه علنی شورای شهر شیراز چه گذشت؟
  • الزام واجدان شرایط شرکت در دور دوم انتخابات مجلس به مراجعه به شعب قبلی
  • چمران: قرارداد با چینی‌ها محرمانه است! / از طرح شهرداری برای پارک لاله اطلاعی نداریم!
  • شهرداری طرح‌ها را به جای پارک لاله به اطراف دانشگاه تهران منتقل کند
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • ابهام در قرارداد زاکانی با چینی‌ها | واردات هزاران خودروی برقی با شرکت ساختمانی | تردید بزرگ که آیا اصلا قراردادی منعقد شده یا نه!
  • ابهام در قراردادهای زاکانی با چینی‌ها/ عضو شورای شهر: هنوز تردید داریم که آیا این قراردادها منعقد شده است یا خیر؟