Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به قانون تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی سال ۹۶، شهرداری تهران تا پایان مهر ماه ۹۷ یعنی تنها ۴۸ ساعت فرصت دارد ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را وصول کند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان ، مرتضی الویری در نود و پنجمین جلسه شورا اظهار کرد: طبق بند (د) تبصره ۵ بودجه سال ۹۶ مصوبه مجلس شورای اسلامی و با عنایت به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر مجوز انتشار اوراق مشارکت توسط شهرداری تهران جهت تکمیل خطوط ۶ و ۷ مترو، مبلغ ۴ هزار میلیارد تومان بر اساس ظرفیت ایجاد شده در تبصره بودجه مجلس شورای اسلامی ابلاغ شد که پس از موافقت وزارت کشور و تبدیل آن به ۲ هزار میلیارد تومان و موافقت بانک مرکزی و تبدیل آن به ۷۰۰ میلیارد تومان، اوراق مشارکت برای احداث خط ۷ قطار شهری منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: البته قرار بر این بود که ۲ هزار میلیارد تومان برای خط ۶ و ۲ هزار میلیارد تومان برای خط ۷ پیش بینی شود که این مبالغ به ۷۰۰ میلیارد تومان برای خط ۷ کاهش پیدا کرد‫. ‬

الویری تاکید کرد: با توجه به قانون تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی سال ۹۶، شهرداری تهران تا پایان مهر ماه ۹۷ یعنی تنها ۴۸ ساعت فرصت دارد ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را وصول کند. البته این مبلغ در حال حاضر در بانک شهر موجود است‫. ‬


رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا افزود: شهرداری باید مکانیزمی تعبیه کند تا بر اساس آن پیگیری‌های لازم برای باقی مانده مبلغ فوق یعنی ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار اوراق مشارکت را به عمل آورد‫. ‬


الویری تاکید کرد که شهرداری باید در خصوص دلایل عدم استفاده کامل از ظرفیت ایجاد شده جهت خطوط ۶ و ۷ مترو در مصوبه فوق الذکر به شورا و نیز باید در خصوص اقدامات صورت گرفته برای جذب و هزینه کرد مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان با توجه به قانون تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه ای، تا پایان مهر ماه سال ۹۷ گزارشی به شورا ارسال کند‫.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: الویری دارایی شواری شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۶۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: تمایل حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های مشارکتی، موجب شده ۳۱ پروژه در این منطقه باکاربری های مختلف اجرا شود که در حال حاضر بالاترین تعداد پروژه‌های مشارکتی را بین مناطق برخوردار است.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت ورود بخش خصوصی برای پروژه‌های شهری اظهار کرد: سالیانی است که شهرداری اصفهان تجربه همکاری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در پروژه‌های خود را داشته و دلایل مختلفی موجب ادامه این روند در مدیریت‌های مختلف شهری بوده است.

وی افزود: کاهش هزینه یکی از راهکارهای بخش خصوصی است که از طرفی دیگر به‌دلیل نبود موانع پیش روی شرکت‌های خصوصی، سرعت اجرای پروژه بالا رفته، با تورم کمتری روبه‌رو شده و مقرون به صرفه است، ارتقای کیفی و به کار بردن خلاقیت‌ها و ایده‌های به روز پروژه‌ها از راهکارهای دیگری است که منافع عمومی را در پروژه‌ها به همراه خواهد داشت؛ همین موضوع موجب شده مدیران شهری پروژه‌های خود را با مشارکت بخش خصوصی همراه سازند.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به تعداد پروژه‌های مشارکتی تصریح کرد: در این منطقه ۳۱ پروژه مشارکتی با کاربری‌های تجاری، اداری، پارکینگ و مسکونی در دست اقدام دارد به‌صورتی که ۱۲ پروژه فعال، ۱۲ پروژه در مرحله اتمام، ۲ پروژه در مرحله صدور پروانه ساختمانی و ۵ پروژه در مرحله انعقاد قرارداد در دست دارد.

محمدحسینی ادامه داد: سال جاری ۶ پروژه مشارکتی با کاربری مسکونی در نظر گرفته شده که آماده معرفی به سرمایه‌گذاران است و با توجه به استقبال سرمایه‌گذاران در این منطقه، روند جذب سرمایه‌گذار به سرعت انجام و پروژه‌ها عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه مشارکتی میخک گفت: این پروژه در محله خانه اصفهان خیابان شهید دوران واقع شده و در زمینی به مساحت ۹۰۲ با زیربنای ۳۸۷۹ مترمربع در حال احداث است.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: با طراحی خوب این پروژه ۲۱ واحد مسکونی در نظر گرفته شده که پیشرفت ۵۵ درصدی داشته است.

کد خبر 748300

دیگر خبرها

  • مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • تاخیر ۵ ساعته در پرواز مشهد- تهران
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • فیلم/ تأخیر ۵ ساعته در پرواز مشهد تهران