Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مراسم نقالی و پرده‌خوانی «عشاق» در حرم حضرت معصومه (س) با همکاری مرکز جهانی اطلاع‌رسانی آل البیت (علیهم السلام) کار خود را از ۲۶ مهرماه آغاز کرده است. نقالی و پرده‌خوانی «عشاق» هفته گذشته با اجرای محسن میرزاعلی، حسن بصیری و نقال و پرده‌خوان خردسال سارینا حیدری در صحن جوادالائمه(ع) حرم حضرت معصومه (س) در کنار نمایشگاه عکس اربعین اولین اجراهای خود را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقالی و پرده‌خوانی «عشاق» که تا ۱۶ آبان ادامه خواهد داشت ۱۵ اجرا طی پنج روز خواهد داشت. به این ترتیب ۳ و ۷ آبان‌ماه مهدی چایانی، هلیا حیدری و محیا محمدجعفری در صحن جوادالائمه(ع) بعد از نماز مغرب و عشا به اجرای نقالی و پرده‌خوانی خواهند پرداخت.

همچنین ۱۰ آبان‌ ماه مرشد ابوالفضل ورمزیار، حسن بصیری و سارینا حیدری در صحن جوادالائمه (ع) حرم حضرت معصومه (س) بعد از نماز مغرب و عشا اجرای نقالی و پرده‌خوانی خواهند داشت. اجراهای مراسم نقالی و پرده‌خوانی «عشاق» ۱۶ آبان با هنرنمایی محمد معجونی، هومن پوراشرف و سارینا حیدری نیز به پایان خواهد رسید.

نقالی و پرده‌خوانی «عشاق» از سوی دفتر تعزیه و آیین‌های نمایشی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با همکاری موسسه جهانی آل البیت(ع) برگزار می‌شود. این مراسم با موضوع امام حسن مجتبی (ع)، امام رضا (ع)، اربعین، قیام سیدالشهدا و رحلت رسول‌الله(ص) برای اولین بار است در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود.

نقالی و پرده‌خوانی «عشاق» در بخش‌های خردسالان، کودک و نوجوان، جوان و پیشکسوتان ۱۵ اجرا خواهند داشت.

مراسم نقالی و پرده‌خوانی «عشاق» ۲۶ مهر الی ۱۶ آبان در قالب ۱۵ اجرا هر شب در تاریخ‌های یاد شده پس از نماز مغرب و عشا در صحن جوادالائمه (ع) حرم حضرت معصومه (س) از سوی دفتر تعزیه و آیین‌های نمایشی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با همکاری مرکز جهانی اطلاع رسانی آل البیت (علیهم السلام) برگزار می‌شود.

کد خبر 4436738 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: تئاتر ایران حرم حضرت معصومه س حوزه هنری نقالی اربعین ۹۷ تئاتر ایران هالیوود موسیقی ایرانی برنامه تلویزیونی فیلم کوتاه سینمای مستند فیلم سینمایی سریال ایرانی رادیو سینمای آمریکا انیمیشن کارگردان تئاتر تماشاخانه ایرانشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۶۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه نقالی و روایتگری واقعه طبس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،دراین نمایشگاه یکی از دانش آموزان واقعه را با محوریت جمله‌ی معروف امام خمینی(ره) که شن‌ها مامور خدا بودنددر قالب ۲۱ تصویر و برگرفته از کتاب رستاخیز شن‌ها روایتگری می‌کند.

این برنامه قرار است در سایر مدارس شهرستان نیز انجام شود.

دیگر خبرها

  • ۲۸۵ برنامه به مناسبت دهه کرامت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • برگزاری نمایشگاه نقالی و روایتگری واقعه طبس
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • برنامه عزاداری ۲۰ هیأت در سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • زائران دسترسی مناسبی به حرم حضرت معصومه (س) و اطراف آن ندارند
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود
  • ۵۶۰ هزار افطاری ساده و گرم در حرم حضرت معصومه (س) توزیع شد
  • ببینید | حاج محسن مرادی مولودی خوانی شبکه دو سیما حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی