Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛ کیومرث کلانتری در جلسه  کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران درباره بازنگری در سیاهه انتشار آلودگی هوای استان تهران افزود: در شهر تهران یک سیاهه انتشار مربوط به دهه ۸۰ و یک سیاهه انتشار دیگر در سال ۹۲ تهیه شده است اما در حال حاضر سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری دانشگاه‌ها طرحی را برای بازنگری در سیاهه انتشار شهر تهران اجرا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سیاهه انتشار جدید به طور مشخص و دقیق‌تر متوجه می‌شویم که بار آلایندگی در کدام نقاط است و سهم منابع ثابت و متحرک در آلودگی هوای تهران چه تفاوتی کرده است و متناسب با آن برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران برنامه‌ریزی می‌کنیم.

کلانتری در ادامه با اشاره به اینکه سامانه باربرگ از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران بود اظهار کرد: این سامانه برای اولین بار در شهر تهران راه‌اندازی شده است و بر اساس آن مکانیزم‌های تشویقی و اجباری برای کامیون‌ها، وانت‌ها و وانت‌بارهایی که وظیفه حمل بار در تهران را دارند، ایجاد می‌شود تا بتوانند وارد این سایت شده و از آن استفاده کنند و بار خود را با گرفتن باربرگ جابه‌جا کنند.

وی ادامه داد: خودروهایی که حمل بار را انجام می‌دهند قطعا باید معاینه فنی داشته باشند و در آینده برای دریافت سوخت به این خودروها منوط به داشتن باربرگ می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه مرحله دوم طرح کاهش شهرداری تهران از ابتدای آبان ماه اجرایی می‌شود، گفت: در این جلسه تاکید شد که همه خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند باید تا قبل از اجرای مرحله دوم این طرح برگه معاینه فنی خود را دریافت کنند چرا که در غیر این صورت از ابتدای آبان ماه حق تردد در تهران را ندارند.

کلانتری با اشاره به موضوع شناورسازی فعالیت صنوف در تهران در نیمه دوم سال بیان داشت: این موضوع پیشنهادی است که برخی کارشناسان کنترل آلودگی هوا آن را مطرح کرده بودند و این موضوع امروز به بحث گذاشته شد و مقرر شد که سازمان صنعت، معدن و تجارت، بررسی کند و پاسخ دهد که آیا می‌توان ساعت کار صنوف را در نیمه دوم سال شناور کرد یا خیر.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: وزارت بهداشت و درمان موظف است که ظرف مدت ۱۲ ساعت نتایج شرایط اضطرار آلودگی هوا را به کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران اعلام کند و کارگروه تا ۱۲ ساعت فرصت دارد که جلسه گذاشته و تصمیماتی را برای کاهش منابع انتشار آلاینده بگیرند.

وی در پایان با اشاره به تبیین آیین‌نامه تبصره ۳ ماده ۳ قانون هوای پاک گفت: بر اساس این تبصره چنانچه در شرایط پایداری هوا قرار بگیریم، سازمان هواشناسی موظف است ۹۶ ساعت قبل از وقوع پایداری هوا، به وزارت بهداشت و درمان اطلاع دهد.

سایپا وایران خودرو با تیم مشترک پلیس و مرکز معاینه فنی همکاری نکردند

محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه از ابتدای مهرماه در شرکت واحد اتوبوسرانی از تردد هر گونه اتوبوسی که معاینه فنی نداشت، جلوگیری شد و مجبور شدیم  فعالیت ۵ درصد اتوبوس‌ها را به دلیل اینکه نتوانستند معاینه فنی را بگیرند، متوقف کنیم، افزود: تیم مشترک پلیس و مرکز معاینه فنی در ترمینال‌ها و محل دپوی اتوبوس‌ها حاضر می‌شوند و به صورت تصادفی (رندوم) معاینه فنی اتوبوس‌ها را چک می کنند حتی معاینه فنی اتوبوس‌هایی که از اگزوز آن ها دود خارج می‌شود، باطل می‌شود.

وی  با اشاره به آلودگی خودروهای حمل پسماند شهر تهران تصریح کرد: پرداخت صورت وضعیت حمل زباله این خودروها از از ابتدای آبان ماه منوط به این است که این خودروها معاینه فنی داشته باشند. چنانچه خودروهای حمل زباله معاینه فنی نداشته باشند از پرداخت صورت وضعیت آن ها ممانعت می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره خودروهای حمل نخاله های ساختمانی گفت: در مراکزی که محل دپوی حمل نخاله است دوربین گذاشته شده و تمامی خودروهایی که این اقدام را انجام می‌دهند، کنترل می‌شوند.

پورسید اقایی ادامه داد: طی بازدیدی که از این مراکز داشتیم متوجه شدیم که بخش زیادی از خاورهای حمل نخاله ساختمانی معاینه فنی نداشتند و یا برخی که معاینه فنی داشتند در تست مجدد مردود شدند.

وی در ادامه تاکید کرد: شهرداری تهران مصمم است که اجازه تخلیه نخاله به خودروهایی که معانیه فنی ندارند را ندهد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به بازدید اخیر تیم مشترک پلیس و معاینه فنی از کارخانه‌های سایپا و ایران خودرو اظهار کرد: زمانی که پلیس برای بازرسی سرویس‌های این کارخانه‌ها مراجعه کرد متاسفانه همکاری نکردند و از ورود ما ممانعت کردند.

پورسیدآقایی در پایان تصریح کرد: آلودگی هوا موضوعی است که همه نهادها در قبال آن مسئول هستند و باید داوطلبانه در زمینه کاهش آلودگی هوا مشارکت کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آلودگی هوا استان تهران حفاظت محیط زیست سازمان هواشناسی هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۶۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص آلودگی هوای مشهد امروز چهارشنبه ۴ اردیبهشت

هوای کلان‌شهر مشهد امروز چهارشنبه با قرار گرفتن روی شاخص کلی ۸۳ در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، کیفیت هوای شهر مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با عدد شاخص کلی ۸۶ در شرایط قابل قبول قرار گرفت.

بیشترین بار آلودگی از ایستگاه خاقانی با عدد شاخص ۱۱۵ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس به ثبت رسیده است.

کیفیت هوای شهر مشهد امروز هم همانند دو روز گذشته در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش ایمنا، شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 747383

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس
  • کاهش شدت وزش باد در ایلام/آغاز بارش‌ها از هفته آینده
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • موارد مطرح شده شهروندان در تماس با سامانه پاسخگو ستاد معاینه فنی تهران
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • سهم مشهدی‌ها از هوای پاک فقط ۲۶ روز در سال
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای مشهد امروز چهارشنبه ۴ اردیبهشت