Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از برگزاری بیست و یکمین انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در روز سه شنبه، اول آبان ماه در مدارس کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی رمضانی در یک نشست خبری که با موضوع بیست و یکمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی ترتیب داده شده بود، ابتدا با اشاره به برگزاری بیستمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی گفت: بعد از این انتخابات از متخصصان حوزه دعوت کردیم و دستورالعمل های شوراهای دانش‌آموزی را بازنگری کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اصلاحیه فوق از سوی وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شده است.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شورای دانش آموزی یک نهاد صنفی و از جمله ارکان مدرسه است، اهداف شوراهای دانش‌آموزی را برشمرد و گفت: تحکیم و تعمیق ارزش‌ها، باورهای دینی، آموزه‌های سیاسی و اجتماعی در بین دانش آموزان، تکریم عملی شخصیت دانش آموزان و تقویت خودباوری و اعتماد به نفس در آنان، تمرین مشارکت جویی و مسؤولیت پذیری و تقویت روحیه انتقاد پذیری، توجه عملی به مطالبات و خواسته‌های دانش‌آموزان در چارچوب مقررات، قوانین و تسهیل حسن اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی و مدیریتی از طریق واگذاری مسئولیت‌ها به دانش آموزان و همکاری با معاون پرورشی و تربیت بدنی مدرسه است.

رمضانی افزود: شورای دانش آموزی در تمام پایه‌ها از جمله مدارس ابتدایی از پایه سوم ابتدایی به بعد، متوسطه اول و متوسطه دوم شهری، روستایی، عشایری، استثنایی و مدارس غیر دولتی برگزار می‌شود.

به گفته مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در مدرسه ابتدایی پایه‌های چهارم و پنجم در مدارس تا ۱۰۰ دانش آموزه، پنج نفر عضو اصلی شورا و دو نفر عضو علی البدل، در مدارس از ۱۰۱ تا ۱۵۰ دانش‌آموزه، هفت عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل، در مدارس ۱۵۱ دانش آموز به بالا، ۹ نفر عضو اصلی و دو نفر به عنوان عضو علی البدل انتخاب می‌شوند.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام دانش آموز آموزش و پرورش مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۶۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدعلی نجفی عصر پنج شنبه در نشست صمیمی مدیران تبلیغات اسلامی گیلان با مدیران آموزش و پرورش با اهمیت نقش دانش آموزان به عنوان آینده سازان نظام اظهار کرد: آینده کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران با دستان دانش آموزان این مرز و بوم ساخته خواهد شد بنابراین نقش استراتژیک آموزش و پرورش در زمینه رشد آینده سازان ایران اسلامی غیر قابل انکار است.

وی با بیان اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان آمادگی دارد با آموزش و پرورش در سه محور فرهنگیان، دانش آموزان و والدین فعالیت مشترک داشته باشد، افزود: یکی از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری در حوزه نوجوانان و جوانان است و با توجه به اینکه بنیاد ملی نوجوانان در سازمان تبلیغات اسلامی در حال فعالیت بوده، فعالیت‌هایی چون «دختران حاج قاسم» و «رویداد نوآوین» ویژه پسران می‌تواند در سطح نوجوانان و دانش آموزان در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به اعلام آمادگی این سازمان در برگزاری دوره‌های آموزش «ضمن خدمت» معلمان افزود: سازمان تبلیغات جز معدود ارگان‌هایی است که مجوز برگزاری دوره ضمن خدمت برای سایر ارگان‌ها را دارد اگر چه این موضوع در گیلان خیلی مسبوق به سابقه نبوده اما در استان‌های دیگر متداول است.

نجفی با بیان اینکه امروز یکی از مطالبات جدی از سازمان‌ها و نهادها مساله عفاف و حجاب است، تصریح کرد: در صورت توافق بین آموزش و پرورش استان و اداره کل تبلیغات این آمادگی وجود دارد تا دوره «اخلاق اداری و کارمندی» با محوریت «عفاف و حجاب» با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار گردد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به ظرفیت مدارس «صدرا» و آمادگی سازمان تبلیغات برای حمایت از کادر مدرسه و اجرای کامل سند در فعالیت مستمر این مجموعه مدارس گفت: در مدارس «صدرا» برنامه‌ریزی برای معلمان، دانش آموزان و والدین با برنامه‌های مختلف فرهنگی در راستای سند صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از پیشنهادات وزیر آموزش و پرورش اجرای سند تحول در سطح مدارس صدرای کشور بود، گفت: قطعاً همکاری با آموزش و پرورش و این مدارس ثمرات بهینه‌ای را برای نظام آموزشی و فرهنگی خواهد داشت.

نجفی با تاکید بر اینکه مدارس «صدرا» در چهارچوب کامل آموزش و پرورش و در راستای سند تحول است، افزود: این آمادگی وجود دارد تا در راستای کمک عمرانی، مخارج مدرسه و فعالیت‌های فرهنگی، علمی و تحصیلی حمایت‌های قابل توجهی داشته باشیم.

کد خبر 6088822

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • حضور مهمانان جبهه مقاومت در اجلاس پیرغلامان حسینی کرمان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی